İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Kültür ve Sanat Ürünleri Ticaret A.Ş.'ye bağlı Gösteri Sanatları Müdürlüğü, "Troya Geçilmez" adlı müzikal komedi oyununun provalarına başladı. Amacı Troya ve Çanakkale Savaşları ile günümüzdeki Türkiye'nin durumunun benzerliklerini vurgulamak olan oyunun provaları Muammer Karaca Tiyatrosunda yapılıyor.
Provalar Ağustos-Eylül 2001 tarihlerinde Pazar günü hariç 14.00-22.00 saatleri arasında gerçekleştiriliyor.
GEÇMİŞLE BENZERLİKLER
Genel Sanat Yönetmenliğini Üstün İnanç, yönetmenliğini ve yazarlığını Savaş Aykılıç'ın yaptığı "Troya Geçilmez" isimli müzikal komedinin amacı Troya ve Çanakkale Savaşları ile günümüzdeki Türkiye'nin durumunun benzerliklerini vurgulamak.
OYUN HEP AYNI
Oyun konusunu mitolojiden ve Homeros'un destanlarından alıyor. Troya Savaşı sırasında geçen oyun o dönemdeki olayların yorumlanması ve Çanakkale Savaşı'na ve günümüze göndermeler yapılması yoluyla üç bin yıldır Anadolu topraklarında emperyalist güçlerin aynı tezgahları kurduğunu göstermeye çalışıyor. Troya topraklarına saldıran Mykenleri dönemin emperyalist güçleri olarak niteleyen oyun; savaşarak Anadoluyu alamayan emperyalist güçlerin hile ile -Troya Savaşında Tahta At'la, Çanakkale Savaşında Sevr Antlaşması'yla günümüzde ise IMF ve Dünya Bankası'yla- toprakları ele geçirmeye çalıştıkları anlatıyor.
OYUNUN FİKİR BABASI ATATÜRK
Yazar Şavaş Aykılıç oyunu yazmasında Atatürk'ün Çanakkale Savaşı'ndan sonra "Hektor'un öcünü aldım" demesinin de büyük etkisi olduğunu söylüyor. Atatürk'ün de bu sözleriyle Troya ve Çanakkale Savaşları'nın benzerliğine dikkat çektiğini söyleyen Aykılıç; Mykenler'in komutanı Agamemnon'la Çanakkale'ye çıkartma yapan emperyalist donanmasının baş gemisinin aynı adı taşıdığının da altını çiziyor.
OYUNDA KARAGÖZ DE VAR
Oyun Batı tiyatrosu üslubundan çok Geleneksel Türk Tiyatrosu motifleri ile süslenmiş, halk tiyatrosuna yakın bir oyun. Oyunda yazar öncelikli oyunu "Aşk Grevi"nde olduğu gibi sahnede önce bir ilüzyon kurmayı ve daha sonra bu ilüzyonu kırmayı ve batı tiyatrosu ile Türk tiyatrosunu sentezleyerek modern bir oyun çıkarmayı hedeflemiş.
Yazar Türk Hayal Oyunu'nun komiği olan Karagöz'ü perdeden sahneye inmiş haliyle yani Kavuklu tiplemesiyle oyuna taşıyor. Karagöz tiplemesini Karagöz ustalarından Hayali Alpay Ekler canlandırıyor.
KÜRESELLEŞME KARŞITI BİR OYUN
Küreselleşmenin emperyalizmin kılık değiştirmiş bir hali olduğunu, savaşların artık cephelerde değil masa başında yaşandığını düşünen yazar, çok renkliliği ipotek altına almaya çalışan ve her şeyi tek bir renge, tek bir dile, tek bir sese indirgemeye çalışan kürselleşmeye ve emperyalizme karşı eleştirisini tiyatro dili ile anlattığını söylüyor. Tarihten ders almaya en çok ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde, tarihten günümüze uzanan bu oyun toplumumuzun dikkatini bu yöne çekerek önemli bir işlevi yerine getirecek.
Provalar Ağustos-Eylül 2001 tarihlerinde Pazar günü hariç 14.00-22.00 saatleri arasında gerçekleştiriliyor.
GEÇMİŞLE BENZERLİKLER
Genel Sanat Yönetmenliğini Üstün İnanç, yönetmenliğini ve yazarlığını Savaş Aykılıç'ın yaptığı "Troya Geçilmez" isimli müzikal komedinin amacı Troya ve Çanakkale Savaşları ile günümüzdeki Türkiye'nin durumunun benzerliklerini vurgulamak.
OYUN HEP AYNI
Oyun konusunu mitolojiden ve Homeros'un destanlarından alıyor. Troya Savaşı sırasında geçen oyun o dönemdeki olayların yorumlanması ve Çanakkale Savaşı'na ve günümüze göndermeler yapılması yoluyla üç bin yıldır Anadolu topraklarında emperyalist güçlerin aynı tezgahları kurduğunu göstermeye çalışıyor. Troya topraklarına saldıran Mykenleri dönemin emperyalist güçleri olarak niteleyen oyun; savaşarak Anadoluyu alamayan emperyalist güçlerin hile ile -Troya Savaşında Tahta At'la, Çanakkale Savaşında Sevr Antlaşması'yla günümüzde ise IMF ve Dünya Bankası'yla- toprakları ele geçirmeye çalıştıkları anlatıyor.
OYUNUN FİKİR BABASI ATATÜRK
Yazar Şavaş Aykılıç oyunu yazmasında Atatürk'ün Çanakkale Savaşı'ndan sonra "Hektor'un öcünü aldım" demesinin de büyük etkisi olduğunu söylüyor. Atatürk'ün de bu sözleriyle Troya ve Çanakkale Savaşları'nın benzerliğine dikkat çektiğini söyleyen Aykılıç; Mykenler'in komutanı Agamemnon'la Çanakkale'ye çıkartma yapan emperyalist donanmasının baş gemisinin aynı adı taşıdığının da altını çiziyor.
OYUNDA KARAGÖZ DE VAR
Oyun Batı tiyatrosu üslubundan çok Geleneksel Türk Tiyatrosu motifleri ile süslenmiş, halk tiyatrosuna yakın bir oyun. Oyunda yazar öncelikli oyunu "Aşk Grevi"nde olduğu gibi sahnede önce bir ilüzyon kurmayı ve daha sonra bu ilüzyonu kırmayı ve batı tiyatrosu ile Türk tiyatrosunu sentezleyerek modern bir oyun çıkarmayı hedeflemiş.
Yazar Türk Hayal Oyunu'nun komiği olan Karagöz'ü perdeden sahneye inmiş haliyle yani Kavuklu tiplemesiyle oyuna taşıyor. Karagöz tiplemesini Karagöz ustalarından Hayali Alpay Ekler canlandırıyor.
KÜRESELLEŞME KARŞITI BİR OYUN
Küreselleşmenin emperyalizmin kılık değiştirmiş bir hali olduğunu, savaşların artık cephelerde değil masa başında yaşandığını düşünen yazar, çok renkliliği ipotek altına almaya çalışan ve her şeyi tek bir renge, tek bir dile, tek bir sese indirgemeye çalışan kürselleşmeye ve emperyalizme karşı eleştirisini tiyatro dili ile anlattığını söylüyor. Tarihten ders almaya en çok ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde, tarihten günümüze uzanan bu oyun toplumumuzun dikkatini bu yöne çekerek önemli bir işlevi yerine getirecek.