HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 15 MAYIS 2021, CUMARTESİ

Çin'in cinliği

30.08.2001 00:00:00
Çin, İzmir Fuarı'na lastik gibi kıvrak hareket eden bir çocuk gönderdi. Çocuk 10 yaşında. Ama tam bir akrobasi cambazı. Önceki akşam telvizyonlarda gösterdiler, izledik. Başı ile ayaklarını birleştiriyor, o vaziyette bir borunun içine girip çıkıyor. Akıl almaz taklalar atıyor.

Sanki kemiği yok çocuğun. Tam bir "lastik çocuk."

Son aylarda Çin'in aynı "lastik hareketlerle" dolu dış siyasetine de sahne oluyoruz.

Çin Türkiye'ye tam bir akrobat gibi davranıyor, taklalar atıyor, lastik çocuk gibi lastikli siyaset uyguluyor.

Ne mi yayıyor?

Bugüne kadar Doğu Türkistan'daki soydaşlarımıza tam bir zulüm çektiren, Sincan'ı nükleer silahların denenmesi için kobay arazi olarak kullanan, hamile Türk kadınlarının çocuklarını karınlarında "katleden", camiye giden Müslümanları kurşuna dizen Çin'liler, utanmadan "Doğu Türkistan'a karşı daha yumuşak politikalar uygulayacaklarını" söylemeye başladılar.

Ve yine birdenbire "Türkiye'ye her yıl 2 milyon turist" göndereceklerini açıkladıklar. Çin'li yetkililere göre Çin halkı Türkiye'nin önemini farketmiş akın akın Türkiye'ye geleceklermiş!

Sağım, solum, önüm, arkam bomboş! Hiçbir Çin'li turist yok! Ama olsun, Çinliler söz verdi. Nüfusları 2 milyara çıkınca mutlaka sözlerinde duracaklardır!

Peki neden Çin birdenbire böylesine lastikli, kıvrak, akrobatik bir siyasete yöneldi Türkiye'ye karşı.

Sebebi açık. Varyag'ın Boğazlar'dan geçmesini sağlamak için.

Varyag, Çin'in Ukrayna'dan satın aldığı bir uçak gemisi. Ancak gemi tamamlanmamış. Motoru ve dümeni yok. Tam 309 metre boyunda.

Çin, bu geminin Boğazlar'dan geçişini sağlamak için aylardan beri yoğun bir diplomasi trafiği sergiliyor. Bütün bu "lastikli siyaset" bu yüzden.

Türkiye başlangıçta izin vermediği Varyag'ın geçişine, ani bir kararla izin verdi. Çin'in baskılarına dayanamadılar anlaşılan.

Ancak Varyag'ın Boğazlar'dan geçişi hem teknik, hem siyasi, hem prestij açıdan büyük sakıncalar içeriyor.

Bugüne kadar Boğazlar'dan geçen en uzun gemi 312 metre. Varyag, romörklarla çekileceği için toplam uzunluğu 500 metreyi bulabilecek. Boğaz'ın dar bölgelerinden bu uzunlukta bir geminin, motorsuz ve dümensiz olarak, romörklarla çekilmesi son derece riskli ve tehlikeli.

Bu koca hurda yığının karaya oturması, Boğaz'ı allak bullak etmesi, güzelim İstanbul'u mahvetmesi "eli kulağında" bir tehdit olarak bizi bekliyordu.

Türkiye böyle bir tehlikye nasıl izin verdi anlayabilmiş değilim.

Fikret Bila'nın açıkladığı Varyag raporu ilginç bilgiler ihtiva ediyor:

"Varyag bu şekilde geçerse, daha önce geçişine izin vermediğimiz gemiler için, ilgili ülkeler geriye dönük tazminat talep edebilirler. Bunlardan da önemlisi, Rusya'nın Karadeniz kadar petrol boru hattıdır. Bu hattan alınacak petrolün tankerlerle Boğazlar'dan geçirilmesi planlanmaktadır. Türkiye ise buna izin vermeyeceğini açıklamıştı. Bu proje için de Rusya, Japonya'ya 400 metre uzunluğunda petrol tankerleri sipariş etmiştir. Eğer Varyag bu şekilde geçirilirse ileride bu uzunlukta tankerlerin Boğazlar'dan geçirilmesini yasaklamamız güç olacaktır. "Varyag emsal gösterilecektir"

Çin'in eğlence gemisi olarak düzenleyeceğini açıkladığı bir gemi için Türkiye çok büyük riskler almıştır.

Ruslar'ın petrolünün Boğazlar'dan taşınmasına bundan sonra nasıl "dur" diyeceksiniz?

Dün izin vermediğimiz gemiler için karşımıza çıkacak tazminat taleplerini hangi vergi mükelleflerinin sırtına vuracaksınız?

Çin'in bir eğlence gemisi için bizimle böylesine eğlenmesi, Boğazlar'ı ve İstanbul'u tehlikeye atması amacına ulaşmak için bir sürü lastikli siyaset uygulaması karşısında biz de hiç mi "lastik siyasetçi" yok?

Göbek büyütmekten, ülke yönetmeye fırsat mı bulamıyorlar dersiniz.
 
Misafir Kalem (B) / diğer yazıları


Senteks
Panax nedir
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2021

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.