Elektronik mağazalar zincirleri arasında rekabet her geçen gün sertleşiyor. Media-Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, 2011 yılında sektör lideri Teknosa'yı geçmeyi hedeflediklerini kaydetti
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye piyasasından çekilen ABD'li Best Buy'ın ardından dünyanın en büyük ikinci elektronik mağazalar zinciri Media Markt - Saturn, Türkiye'de 2010 yılını 371 milyon Euro (816 milyon TL) ciro ile kapattı. 2009 yılında 212 milyon Euro olarak gerçekleşen Media Markt - Saturn Türkiye'nin cirosu, geçen yıl yüzde 74.7 oranında artış gösterdi. Media Markt - Saturn Grubu'nun 17 ülkede gerçekleştirdiği toplam ciro ise 2009'daki 19.7 milyar Eurodan 2010'da 20.8 milyar Euro'ya yükseldi. Media - Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, Metro Grup şirketlerinden Media Markt - Saturn'ün tüm dünyada geçen yıl 620 milyon Euro kar ettiğini açıkladı ancak Türkiye'deki karları konusunda ayrıntı vermedi. Türkiye'de ilk mağazalarını 25 Eylül 2007'de Ümraniye'de açtıklarını, şu an 20 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Topatan, 2011 sonuna kadar 7 mağaza daha açacaklarını, bu mağazalarda 500 kişiyi istihdam edeceklerini kaydetti. 2010 yılında toplam 2 milyon 716 bin 459 adet ürün sattıklarını belirten Topatan'ın verdiği bilgiye göre, Media-Saturn mağazalarını geçen yıl 26 milyon 253 bin 31 kişi ziyaret etti. Media Markt ve Saturn Türkiye mağazalarında 2010'da; 110 bin adet televizyon, 140 bin dizüstü bilgisayar, 382 bin cep telefonu, 50 bin su ısıtıcısı satıldı.
Bazı ürünlerde kar marjları düşükBu arada Media Markt ve Saturn, 4 yeni 'private label - şirket' markasını, "Ok., Koenic, Isy ve Peaq"i lanse etti. Şirket bu markalar adına beyaz eşyaları Türkiye'de, diğer ürünleri ise Çin'de ürettirecek. Hedeflerinin 2011 sonunda sektör lideri olmak olduğuna işaret eden Media-Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, bilgisayar ve cep telefonlarında kar marjlarının iyice düştüğüne işaret ederek, kendi markalarıya karlılıklarını da artırmayı hedeflediklerini kaydetti. Bu arada elektronik mağazalar zincirleri arasında Teknosa, 1.4 milyar TL ciro ile pazar lideri olarak öne çıkıyor. Teknosa, 2011 yılında yüzde 20 büyümeyi hedefliyor.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye piyasasından çekilen ABD'li Best Buy'ın ardından dünyanın en büyük ikinci elektronik mağazalar zinciri Media Markt - Saturn, Türkiye'de 2010 yılını 371 milyon Euro (816 milyon TL) ciro ile kapattı. 2009 yılında 212 milyon Euro olarak gerçekleşen Media Markt - Saturn Türkiye'nin cirosu, geçen yıl yüzde 74.7 oranında artış gösterdi. Media Markt - Saturn Grubu'nun 17 ülkede gerçekleştirdiği toplam ciro ise 2009'daki 19.7 milyar Eurodan 2010'da 20.8 milyar Euro'ya yükseldi. Media - Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, Metro Grup şirketlerinden Media Markt - Saturn'ün tüm dünyada geçen yıl 620 milyon Euro kar ettiğini açıkladı ancak Türkiye'deki karları konusunda ayrıntı vermedi. Türkiye'de ilk mağazalarını 25 Eylül 2007'de Ümraniye'de açtıklarını, şu an 20 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Topatan, 2011 sonuna kadar 7 mağaza daha açacaklarını, bu mağazalarda 500 kişiyi istihdam edeceklerini kaydetti. 2010 yılında toplam 2 milyon 716 bin 459 adet ürün sattıklarını belirten Topatan'ın verdiği bilgiye göre, Media-Saturn mağazalarını geçen yıl 26 milyon 253 bin 31 kişi ziyaret etti. Media Markt ve Saturn Türkiye mağazalarında 2010'da; 110 bin adet televizyon, 140 bin dizüstü bilgisayar, 382 bin cep telefonu, 50 bin su ısıtıcısı satıldı.
Bazı ürünlerde kar marjları düşükBu arada Media Markt ve Saturn, 4 yeni 'private label - şirket' markasını, "Ok., Koenic, Isy ve Peaq"i lanse etti. Şirket bu markalar adına beyaz eşyaları Türkiye'de, diğer ürünleri ise Çin'de ürettirecek. Hedeflerinin 2011 sonunda sektör lideri olmak olduğuna işaret eden Media-Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, bilgisayar ve cep telefonlarında kar marjlarının iyice düştüğüne işaret ederek, kendi markalarıya karlılıklarını da artırmayı hedeflediklerini kaydetti. Bu arada elektronik mağazalar zincirleri arasında Teknosa, 1.4 milyar TL ciro ile pazar lideri olarak öne çıkıyor. Teknosa, 2011 yılında yüzde 20 büyümeyi hedefliyor.