Bağımsız Kamu Sendikaları Konfederasyonu (BASK) Genel Başkanı Resul Akay, Sakarya'daki tren kazasının suçlusu olarak üç demiryolu personelinin gösterilmesinin üzücü olduğunu belirterek, trenin kaza sırasındaki hızının talimatnameye aykırı olmadığını kaydetti.
Akay, BASK Genel Merkezi'nde, Bağımsız Ulaşım Sen Genel Başkanı Çetin Özmen, Demiryolu Katarcılar Derneği Genel Başkanı Adem Şahin, Demiryolu Dispeyçerler Derneği Genel Başkanı Nurettin Karatekin ile birlikte Sakarya'daki tren kazası konusunda basın toplantısı düzenledi.
Hükümet mahkemeyi etkiliyor
"Kazanın sorumluluğunun iki makinistle bir tren şefinin üzerine yıkılması üzerine" bu toplantıyı düzenlediklerini kaydeden Akay, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a göre, "facianın nedeninin iki makinist ile bir tren şefi" olduğunu, bakanın bu açıklamasıyla mahkeme heyetinin baskı altına alındığını ve bu kişilerin tutuklandığını savundu.Akay, facianın sorumlularının uzmanların yapacağı inceleme sonucunda ortaya çıkacağını söyledi.
Kaza 183. kilometrede oldu
TCDD Genel Müdürlüğü'nce makinistlere verilen yazılı talimatnameye göre, 183. kilometrede saatte 130 kilometre hızla seyredildikten sonra 187. kilometreye gelindiğinde hızın saatte 80 kilometreye düşürülmesi gerektiğini kaydeden Akay, "Kaza, 183. kilometrede oldu. Bu mesafedeki hız da 118 kilometre. Makinist hızı düşürmeye başlamış. 187. kilometrede hız 80 kilometreye düşmüş olacak. Dolayısıyla trenin hızı talimatnameye aykırı değil" diye konuştu. Akay, kaza sonrasında delillerin karartıldığını veya delillerin karartılmasına göz yumulduğunu da savundu.
Facia 'bir saat' için
Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin hızlandırılmış trenle 5 saatte, Başkent Ekspresi ile 6 saat 30 dakikada gidildiğini, 5 saatlik sürenin 15 dakika uzatıldığını, önümüzdeki günlerde 15 dakika daha uzatılacağını anlatan Akay, "Bu facia, yol süresinin 1 saat kısaltılması için göze alınabilmiştir" dedi. Demiryolu Katarcılar Derneği Genel Başkanı Şahin de hız cetveli ve makinistin kaza sırasındaki hızına bakıldığında, makinistin hız kurallarına riayet ettiğinin anlaşıldığını söyledi.
Akay, BASK Genel Merkezi'nde, Bağımsız Ulaşım Sen Genel Başkanı Çetin Özmen, Demiryolu Katarcılar Derneği Genel Başkanı Adem Şahin, Demiryolu Dispeyçerler Derneği Genel Başkanı Nurettin Karatekin ile birlikte Sakarya'daki tren kazası konusunda basın toplantısı düzenledi.
Hükümet mahkemeyi etkiliyor
"Kazanın sorumluluğunun iki makinistle bir tren şefinin üzerine yıkılması üzerine" bu toplantıyı düzenlediklerini kaydeden Akay, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a göre, "facianın nedeninin iki makinist ile bir tren şefi" olduğunu, bakanın bu açıklamasıyla mahkeme heyetinin baskı altına alındığını ve bu kişilerin tutuklandığını savundu.Akay, facianın sorumlularının uzmanların yapacağı inceleme sonucunda ortaya çıkacağını söyledi.
Kaza 183. kilometrede oldu
TCDD Genel Müdürlüğü'nce makinistlere verilen yazılı talimatnameye göre, 183. kilometrede saatte 130 kilometre hızla seyredildikten sonra 187. kilometreye gelindiğinde hızın saatte 80 kilometreye düşürülmesi gerektiğini kaydeden Akay, "Kaza, 183. kilometrede oldu. Bu mesafedeki hız da 118 kilometre. Makinist hızı düşürmeye başlamış. 187. kilometrede hız 80 kilometreye düşmüş olacak. Dolayısıyla trenin hızı talimatnameye aykırı değil" diye konuştu. Akay, kaza sonrasında delillerin karartıldığını veya delillerin karartılmasına göz yumulduğunu da savundu.
Facia 'bir saat' için
Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin hızlandırılmış trenle 5 saatte, Başkent Ekspresi ile 6 saat 30 dakikada gidildiğini, 5 saatlik sürenin 15 dakika uzatıldığını, önümüzdeki günlerde 15 dakika daha uzatılacağını anlatan Akay, "Bu facia, yol süresinin 1 saat kısaltılması için göze alınabilmiştir" dedi. Demiryolu Katarcılar Derneği Genel Başkanı Şahin de hız cetveli ve makinistin kaza sırasındaki hızına bakıldığında, makinistin hız kurallarına riayet ettiğinin anlaşıldığını söyledi.