logo
19 NİSAN 2024

Hızlı tren kazasında 2. perde oynanıyor -4

31.07.2004 00:00:00
Hava yollarımız

Türkiye'de Hava yollarımız oldukça faaldir. Hava yolları tarihi Cumhuriyetle özdeşleşmiştir. 2001 yılında yaklaşık olarak 10 milyon yolcu taşınmış bulunmaktadır. Bazı hava alanlarımız yenilenerek modern hale getirilmiştir. Kapasiteleri arttırılmıştır. Ona rağmen bu oranlar AB standartlarının hala yaklaşık olarak % 50 altındadır. Kısacası yarısı kadardır.

Türkiye'deki Hava alanları 34 adettir. Ancak bunların sadece 21 i, uluslararası statüye tam uygunluk göstermektedir.

Üstelik hava taşımacılığın başlıca yükü , İstanbul-Antalya-Esenboğa-Adnan

Menderes-Dalaman - Trabzon ve Adana'dadır. Sayılan bu birkaç hava yolları

tüm yükün, yaklaşık olarak % 95 şini üstlenmektedir.

Diğer bölgelerdeki hava Limanları arasından bazılarının sadece isimleri vardır. Oradaki faaliyetler ise yok denecek kadar azdır. Kış ve yaz aylarında kazalarda artış var 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan bu kazadan sonra dışarından bir çok heyet eksper olarak Türkiye'ye geldi ve halen de gelmektedir. Bunlar arasında:

Ruslar - Almanlar- Fransızlar- İspanyol ve Japon'ların davet edildikleri düşünülmektedir. Mesela Almanya'dan 3 kişilik heyet geldi. Genel kanı tam sonucun alınması istenirse , heyetlere müdahale edilmemesi gerekmektedir.

İlk incelemeler ve bilgiler

Bir inceleme yetkilisi : Hızlı tren kazasının oluştuğu yerde, hızının 80 klm olması gerekiyordu. Çünkü hemen yakında virajlar başlamaktaydı. Hızın düşürülmesi gereken yerlerden birisi de Pamukkaleydi. Ayrıca "Mekece "ye kadar hız 130 klm., sonra da 80 klm.ye düşmesi gerekirdi.

Geçen 10 hızlı seferi de inceledik ve her zaman buradaki hızın 76-77 klm.

kadar olduğunu tespit ettik. Ancak bu seferdeki hız 110 klm - ye kadar çıkmıştı. Ama tüm sebep budur dense de doğru olmaz. Tüm özellikler incelenmeden kesin karar vermek hatalı olur!

Bunun dışında "Delillerin karartıldığı " söyleniyor. Öyle bir şey yok tüm deliller oradadır. Kazanın olduğu yere dokunmadık (TCDD genel Müdür Yrd. Erol İnal ). Basından: 26.7.04 Tren yolu hakkında yeni düşünceler .Bazı düşüncelere göre tren yoluna yaklaşık olarak 100 metre ilerde SAKARYA nehrinin bulunması da toprak üzerinde etki yaptığı iddia edilmektedir. Bu

bölgede ki toprağın yumuşaklığı ve suların demiryolu toprağını da etkilediği düşünülmektedir bu yüzden demir yolu raylarının da kaydığı iddia edilmektedir.

Son anda makinist tarafından yapılan ani frenin de kazada etkili olduğu, fren parçalarının bulunduğu, geri vagonların, duramadıkları için öndekilere hızlı şekilde çarptıkları ve onları devirdikleri de ileri sürülmektedir.

Kurulan Tetkik Komisyonları

Durumun tetkik edilmesi için 3 ayrı komisyon kuruldu . Bunlar :

1 - Tetkik komisyonu - İç eksperlerden kurulmuştur. Muhalefet Partileri dahil her türlü insanın gireceği ve bilgi vereceği söylenen insanlardan oluşacağı söylenmektedir. Ancak bunun nasıl düzenlendiği henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır.

2 - Adli komisyon - Hukukçulardan kurulmuştur, Adli ve Hukuki açıdan Hakim ve savcılardan oluşacak komisyonun kaza ile ilgili durumları hukuki açıdan gözden geçirecektir.

3 - Diş Ülkelerden çağrılan eksperlerin komisyonu. Dış Ülkelerdeki eks perlerin , ülkelerindeki hızlı tren konularını daha iyi

değerlendirecekleri ve daha bitaraf olacakları düşünülmektedir. Onların

ülkelerinde uzun zamandan beri hızlı trenler görev yapmaktadır.

Tecrübeleri ve bilgileri onun için daha fazladır. Üstelik onların tarafsız olmaları da daha kolay olacaktır.

Devam edecek!..
 
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
Geçen yılki yatırım tutarı 3.7 milyar dolar
5 yılda 11.2 milyar dolarlık yatırım yaptı
Randevusunu iptal etmeyen yandı
Koca'dan MHRS açıklaması
Seçim sonrası ilk karşılaşma
Özel ve Kılıçdaroğlu aynı karede
Polis aracında ağlayarak pişman olduğunu söyledi
Jandarma üniforması ile GBT yapıyordu
İsviçre'de çıkan haber tartışma yaratmıştı
Beypazarı'ndan 'mevzuat' açıklaması
Yeni seçilen CHP’li başkanların ‘genelge’ sıkıntısı
Liyakat mi sadakat mi?
İsrail, Suriye'nin hava savunma sistemlerini hedef aldı
Saldırıda maddi hasar meydana geldi
Polat çiftine 'vergi usul kanuna muhalefet'ten tahliye
Diğer suçlardan 'tutukluluk' devam ediyor
CHP'den iktidarın arazi satışlarına tepki
'AKP enkaz bırakarak çöküyor'
Yüksek et fiyatı sorunu ithalatla çözülemez
Et ürünlerinde KDV kaldırılsın
Merkez Bankası anketi açıklandı
Dolar, enflasyon, faiz tahminleri belli oldu
Gelecek burada
10 yılda 20 kat büyüyecek
Çocuk nüfusumuz açıklandı
Nüfusumuzun yüzde 26'sı çocuk
İran'dan saldırıya ilişkin açıklama geldi
'3 mini İHA saldırısı püskürtüldü'
Şehit edilen babasının koltuğuna oturdu
29 yıl önce babası o koltuktaydı
Geçen yılki yatırım tutarı 3.7 milyar dolar
5 yılda 11.2 milyar dolarlık yatırım yaptı
Randevusunu iptal etmeyen yandı
Koca'dan MHRS açıklaması
Seçim sonrası ilk karşılaşma
Özel ve Kılıçdaroğlu aynı karede
Polis aracında ağlayarak pişman olduğunu söyledi
Jandarma üniforması ile GBT yapıyordu
İsviçre'de çıkan haber tartışma yaratmıştı
Beypazarı'ndan 'mevzuat' açıklaması
Yeni seçilen CHP’li başkanların ‘genelge’ sıkıntısı
Liyakat mi sadakat mi?
İsrail, Suriye'nin hava savunma sistemlerini hedef aldı
Saldırıda maddi hasar meydana geldi
Polat çiftine 'vergi usul kanuna muhalefet'ten tahliye
Diğer suçlardan 'tutukluluk' devam ediyor
CHP'den iktidarın arazi satışlarına tepki
'AKP enkaz bırakarak çöküyor'
Yüksek et fiyatı sorunu ithalatla çözülemez
Et ürünlerinde KDV kaldırılsın
Merkez Bankası anketi açıklandı
Dolar, enflasyon, faiz tahminleri belli oldu
Gelecek burada
10 yılda 20 kat büyüyecek
Çocuk nüfusumuz açıklandı
Nüfusumuzun yüzde 26'sı çocuk
İran'dan saldırıya ilişkin açıklama geldi
'3 mini İHA saldırısı püskürtüldü'
Şehit edilen babasının koltuğuna oturdu
29 yıl önce babası o koltuktaydı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.