logo
19 MART 2024

Hızlı tren kazasında 2. perde oynanıyor -4

31.07.2004 00:00:00
Hava yollarımız

Türkiye'de Hava yollarımız oldukça faaldir. Hava yolları tarihi Cumhuriyetle özdeşleşmiştir. 2001 yılında yaklaşık olarak 10 milyon yolcu taşınmış bulunmaktadır. Bazı hava alanlarımız yenilenerek modern hale getirilmiştir. Kapasiteleri arttırılmıştır. Ona rağmen bu oranlar AB standartlarının hala yaklaşık olarak % 50 altındadır. Kısacası yarısı kadardır.

Türkiye'deki Hava alanları 34 adettir. Ancak bunların sadece 21 i, uluslararası statüye tam uygunluk göstermektedir.

Üstelik hava taşımacılığın başlıca yükü , İstanbul-Antalya-Esenboğa-Adnan

Menderes-Dalaman - Trabzon ve Adana'dadır. Sayılan bu birkaç hava yolları

tüm yükün, yaklaşık olarak % 95 şini üstlenmektedir.

Diğer bölgelerdeki hava Limanları arasından bazılarının sadece isimleri vardır. Oradaki faaliyetler ise yok denecek kadar azdır. Kış ve yaz aylarında kazalarda artış var 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan bu kazadan sonra dışarından bir çok heyet eksper olarak Türkiye'ye geldi ve halen de gelmektedir. Bunlar arasında:

Ruslar - Almanlar- Fransızlar- İspanyol ve Japon'ların davet edildikleri düşünülmektedir. Mesela Almanya'dan 3 kişilik heyet geldi. Genel kanı tam sonucun alınması istenirse , heyetlere müdahale edilmemesi gerekmektedir.

İlk incelemeler ve bilgiler

Bir inceleme yetkilisi : Hızlı tren kazasının oluştuğu yerde, hızının 80 klm olması gerekiyordu. Çünkü hemen yakında virajlar başlamaktaydı. Hızın düşürülmesi gereken yerlerden birisi de Pamukkaleydi. Ayrıca "Mekece "ye kadar hız 130 klm., sonra da 80 klm.ye düşmesi gerekirdi.

Geçen 10 hızlı seferi de inceledik ve her zaman buradaki hızın 76-77 klm.

kadar olduğunu tespit ettik. Ancak bu seferdeki hız 110 klm - ye kadar çıkmıştı. Ama tüm sebep budur dense de doğru olmaz. Tüm özellikler incelenmeden kesin karar vermek hatalı olur!

Bunun dışında "Delillerin karartıldığı " söyleniyor. Öyle bir şey yok tüm deliller oradadır. Kazanın olduğu yere dokunmadık (TCDD genel Müdür Yrd. Erol İnal ). Basından: 26.7.04 Tren yolu hakkında yeni düşünceler .Bazı düşüncelere göre tren yoluna yaklaşık olarak 100 metre ilerde SAKARYA nehrinin bulunması da toprak üzerinde etki yaptığı iddia edilmektedir. Bu

bölgede ki toprağın yumuşaklığı ve suların demiryolu toprağını da etkilediği düşünülmektedir bu yüzden demir yolu raylarının da kaydığı iddia edilmektedir.

Son anda makinist tarafından yapılan ani frenin de kazada etkili olduğu, fren parçalarının bulunduğu, geri vagonların, duramadıkları için öndekilere hızlı şekilde çarptıkları ve onları devirdikleri de ileri sürülmektedir.

Kurulan Tetkik Komisyonları

Durumun tetkik edilmesi için 3 ayrı komisyon kuruldu . Bunlar :

1 - Tetkik komisyonu - İç eksperlerden kurulmuştur. Muhalefet Partileri dahil her türlü insanın gireceği ve bilgi vereceği söylenen insanlardan oluşacağı söylenmektedir. Ancak bunun nasıl düzenlendiği henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır.

2 - Adli komisyon - Hukukçulardan kurulmuştur, Adli ve Hukuki açıdan Hakim ve savcılardan oluşacak komisyonun kaza ile ilgili durumları hukuki açıdan gözden geçirecektir.

3 - Diş Ülkelerden çağrılan eksperlerin komisyonu. Dış Ülkelerdeki eks perlerin , ülkelerindeki hızlı tren konularını daha iyi

değerlendirecekleri ve daha bitaraf olacakları düşünülmektedir. Onların

ülkelerinde uzun zamandan beri hızlı trenler görev yapmaktadır.

Tecrübeleri ve bilgileri onun için daha fazladır. Üstelik onların tarafsız olmaları da daha kolay olacaktır.

Devam edecek!..
 
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
8 yılda ülkemizden çıkan yerli sermaye miktarı 600 milyar dolar
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
İsrail'e 35 bin ton silah ve mühimmat taşındı
Büyük çoğunluğu ABD'den
Doğrusu 11 bin dolar
Sığınmacıların geliri Türklere sayılmış!
"Koltukta vakit geçirmeye değil çalışmaya talibiz"
BTP Aksu Adayı Bilal Şahin
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
8 yılda ülkemizden çıkan yerli sermaye miktarı 600 milyar dolar
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
İsrail'e 35 bin ton silah ve mühimmat taşındı
Büyük çoğunluğu ABD'den
Doğrusu 11 bin dolar
Sığınmacıların geliri Türklere sayılmış!
"Koltukta vakit geçirmeye değil çalışmaya talibiz"
BTP Aksu Adayı Bilal Şahin
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.