göre de, Euro'daki artış, Türkiye'nin Avrupa'ya yönelik ihracatına 'kısa vadede' avantaj sağlayacak.
Satıcı, Euro'nun değerlenmesiyle Euro bölgesinde alım yapan firmaların fiyatlandırmalarının daha kolay yapılacağını, aynı avantajın Euro bölgesinde Türkiye'nin rakibi olan Uzakdoğu ülkeleri için de geçerli olduğunun unutulmaması gerektiğini söyledi. Satıcı, "Onların diğer rekabet avantajları da bizden daha iyi olduğu için, bu konuda bizi olumlu etkilemesini düşünmektense, bunun Uzakdoğuyu ne şekilde etkileyeceğini ve bizim bu pazarlarda daha tedbirli davranmamız gerekiyor"dedi. Satıcı, "konuyu sadece (Euro değerlenmiştir ve Türk ihracatına, ihracatçısına faydası olacak) diye basit bir bakış açısıyla değerlendiremeyiz. Bundan eğer ki Türk üreticisi, ihracatçısı faydalanacaksa, hem üretici ve ihracatçı hem de Türk hükümeti buna dönük, sağlam bir strateji belirlemek zorunda'' görüşünü savundu.