Bu yıl 22'inci kez düzenlenen geleneksel TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı'nın yanı sıra iki yıldır Dolmabahçe Kültür Merkezi'ndeki "Kitap Dünyası Fuarı" ve Türkiye Yayıncılar Birliği'nin öncülüğünde gerçekleştirilen "Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı", okurun seçme kitapla buluşma şansını artırdı.
TÜYAP Tüm Fuarcılık A.Ş Proje Grup Başkanı Sunay Girgin, fuarın iki yıldır Tepebaşı'ndaki yerinden Beylikdüzü'ndeki yeni ve çok daha büyük fuar alanına taşındığını hatırlattı. Bu düzenlemeyi gerek stand alanı dar gelen yayıncıların, gerek ziyaretçilerin rahatlığını sağlamak amacıyla gerçekleştirdiklerini anlatan Girgin İstanbul'da birbirine yakın tarihlerde 3 kitap fuarı gerçekleştirilmesine ilişkin olarak şunları söyledi: "Bence bir rekabetin olması ve farklı fuarların da yapılabilmesi normal. Biz aynı şekilde daha iyisini yapmaya devam edeceğiz. Daha önce de başka kitap fuarları düzenlendi. Bir süre yapıldıktan sonra ara verildi, tekrarlanmadı. Belki önümüzdeki yıllarda fuarlar daha da artacak, zaman içinde tematik kitap fuarları da olacaktır."
Fuar demek nakit demek
Can Yayınları sahibi Erdal Öz de, fuarların yayıncılar açısından öneminin, dağıtımcılara 4-5 aylık çeklerle kitap veren yayıncıların, fuardan fuara "nakit parayla buluşması" olduğunu anlatan Öz, ayrıca, okur kitlesiyle buluşmak, kimlerin okurları arasında bulunduğunu görmek gibi avantajları da olduğunu anlattı. Öz, önemli bir maddi getirisi olmamasına rağmen kitap fuarı sayısının artmasını da, "Fuar organizatörlerini bütün medyaya en çok tanıtan kitap fuarları. Bu yüzden bir anlamda fuar firmalarının kendilerini tanıtabileceği en iyi reklam aracı" sözleriyle açıkladı.
TÜYAP Tüm Fuarcılık A.Ş Proje Grup Başkanı Sunay Girgin, fuarın iki yıldır Tepebaşı'ndaki yerinden Beylikdüzü'ndeki yeni ve çok daha büyük fuar alanına taşındığını hatırlattı. Bu düzenlemeyi gerek stand alanı dar gelen yayıncıların, gerek ziyaretçilerin rahatlığını sağlamak amacıyla gerçekleştirdiklerini anlatan Girgin İstanbul'da birbirine yakın tarihlerde 3 kitap fuarı gerçekleştirilmesine ilişkin olarak şunları söyledi: "Bence bir rekabetin olması ve farklı fuarların da yapılabilmesi normal. Biz aynı şekilde daha iyisini yapmaya devam edeceğiz. Daha önce de başka kitap fuarları düzenlendi. Bir süre yapıldıktan sonra ara verildi, tekrarlanmadı. Belki önümüzdeki yıllarda fuarlar daha da artacak, zaman içinde tematik kitap fuarları da olacaktır."
Fuar demek nakit demek
Can Yayınları sahibi Erdal Öz de, fuarların yayıncılar açısından öneminin, dağıtımcılara 4-5 aylık çeklerle kitap veren yayıncıların, fuardan fuara "nakit parayla buluşması" olduğunu anlatan Öz, ayrıca, okur kitlesiyle buluşmak, kimlerin okurları arasında bulunduğunu görmek gibi avantajları da olduğunu anlattı. Öz, önemli bir maddi getirisi olmamasına rağmen kitap fuarı sayısının artmasını da, "Fuar organizatörlerini bütün medyaya en çok tanıtan kitap fuarları. Bu yüzden bir anlamda fuar firmalarının kendilerini tanıtabileceği en iyi reklam aracı" sözleriyle açıkladı.