Hz. Osman, Kureyşliler ile görüşmek için Mekke'de bulunduğu, sürede Peygamberimizin gönderiliş maksadını anlatıp, onları İslam'a davet ettiyse de, müşriklerin cevapları menfi oluştu. Bu arada Hz. Osman'ın Mekke'de kalışı uzadı. Müslümanların kulağına Hz. Osman'ın öldürüldüğü haberleri gelmeye başladı. Oldukça müteessir olan Peygamberimiz (sav), "Bu kavme, layık oldukları cezayı vermeden dönmeyeceğiz" buyurarak, halkı biat etmeye çağırdı. Müslümanlar, orada Semûre adı verilen -ki, biattan sonra Rdıvan adı verilmiştir- bir ağacın altında ölene kadar Allah yolunda savaşacaklarına dair Allah Resulüne biat edip, söz verdiler. Resulullah Efendimiz en son Hz. Osman adına kendisi biat ettiler. Bu biate "Biat'ür-Rıdvan" (Rıdvan Biatı) denmiştir. (Rıdvan: Razı olmak demekitir. Allahü Teala, ayeti kerimede biat eden müminlerden razı olduğunu beyan buyurduğu için bu sim verilmiştir)Cenab-ı Hak, bu biate katılanları Fetih Suresinin 18. ve 19. ayet-i kerimelerinde överek öşyle buyurmaktadır: "Şüphesiz Allah, o ağacın altında sana biat eden müminlerden razı oldu. Kalplerinde olanı (ihlası) bildi ve onlara huzur ve sükûnet bahşetti. Onları yakın bir fetih ve elde edecekleri büyük ganimetlerle mükafatlandırdı. Alalh Aziz'dir, Hakim'dir, mutlak galiptir, hüküm ve hikmet sahibidir".Biat olayını casusları yoluyla öğrenen müşrikler, Hz. Osman'ı serbest bıraktılar. Oldukça korkmuşlardı. Bu arada Hz. Osman'ır dönüşü Müslümanları ziyadesiyle sevindirmişti.Kureyş, sonunda Süheyl b. Amr'ı bir heyetle beraber elçi olarak gönderdi. Peygamber Eefendimiz Süheyl'in öne sürdüğü bütün maddeleri kabul etti -ki, maddelerin hepsi de zahiren Müslümanların aleyhine gözüküyordu- Maddeler şöyleydi:1. Müslümanlarla müşrikler, birbirleriyle 10 yıl harp etmeyecekler.2. Müslümanlar, o sene Mekke'yi ziyaret etmeksizin geri dönecekler. Arncak gelecek sene yanlarında sadece kılıç bulundurmak şartıyla gelip Kabe'yi tavaf edecekler ve ancak üç gün kalabilecekler. 3. Mekkeli Müslümanlar veya müşriklerden biri Medine'ye giderek iltica ederse iade olunup Kureyş'e teslim edilecek, fakat Müslümanlardan biri Mekke'ye gelirse, Kureyş onu teslim etmeyecektir.4. Arap kabilelerden isteyen Hz. Peygamber, isteyen de Kureyş ile birleşmekte serbeskt olacaklar.Görüldüğü üzere bütün maddeler Müslümanların aleyhine gözükmekte. Ancak, Ashab-ı Kiram olup bitean bu olayın hikmetini anlayamamışlardı...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.