Parası olanlar futboldan soğuyor
Eksilmeyen gerilimler harcama kabiliyeti yüksek olan beyaz yakalıları futboldan soğutuyor. Yapılan bir araştırmaya göre, 10 beyaz yakalıdan 2'si (yüzde 20.4) gelecek yıl takımının maçları için kombine satın alacağını belirtirken, 10 kişiden 3'ü ise (yüzde 28.2) kombine almaksızın maçlara gideceğini söylüyor. Yaklaşık diğer yarısı (yüzde 47) ise hiç maça gitmeyeceğini dile getirdi.
09.05.2024 23:56:00 / Güncelleme: 10.05.2024 00:01:33
RUHİ SARI
RUHİ SARI
Dünyada 750 milyar dolar hacmi ulaşan futbol ekonomisi göz kamaştırırken, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) seçimleri, Galatasaray-Fenerbahçe rekabeti ve milli takımın Euro 2024 elemelerindeki performansı ışığında Türkiye'de Süper Lig'in sonuna yaklaşıldıkça hem gerilim, hem de heyecan artıyor. 130'dan fazla ülkede operasyon yürüten İstanbul merkezli bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global tarafından Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde çalışan 206 beyaz yakalıyla online yöntemle gerçekleştirilen araştırma, aynı zamanda ekonomik birer aktör olan beyaz yakalıların Türkiye futbol ortamına bakışına odaklanıyor.
Sosyal medyada tartışılıyor
Her 3 katılımcıdan 2'sinin 2023-2024 futbol sezonunun Galatasaray'ın şampiyon tamamlayacağını düşündüğü araştırmaya göre her 10 beyaz yakalıdan 8'i (yüzde 81.6) futbolla ilgili haberleri sosyal medyadan takip ederken, iki kişiden birinin ise pusulası internet siteleri ve takımının sosyal medya kanalları oluyor. Spor gazeteleri ve gazetelerin spor sayfaları ise popülaritesini kaybetmiş durumda.
Takım formalarına ilgi sürüyor
Araştırmaya katılan her 3 katılımcıdan 2'si (yüzde 67) sahip olduğu futbol ekonomisi ürünleri arasında ilk sıraya tuttuğu takıma ait formayı yerleştirirken, onu yayın aboneliğine sahip olanlar (yüzde 56.3) izliyor. Bu soruya takımıma ait kombine (yüzde 29.1) cevabını verenler ise üçüncü sırada geliyor. Beyaz yakalıların yüzde 17.5'i ise herhangi bir futbol ekonomisi ürününe sahip değil.
Stadyumda maça ilgi çok da yüksek değil
Diğer yandan, 10 beyaz yakalıdan 2'si (yüzde 20.4) gelecek yıl takımının maçları için kombine satın alacağını belirtirken, 10 kişiden 3'ü ise (yüzde 28.2) kombine almaksızın maçlara gideceğini söylüyor. Yaklaşık diğer yarısı (yüzde 47) ise hiç maça gitmeyeceğini dile getirdi. Ayrıca, beyaz yakalıların yüzde 67'si Türkiye'deki futbol stadyumlarını eşleri ve çocuklarıyla güven içinde maç izleyebileceği bir alan olarak görmediğini ifade ediyor. Araştırmaya katılan beyaz yakalıların yüzde 99'u Türkiye'deki futbol kalitesinden memnun olmadığını belirtirken, bunun ana sorumlusunun TFF (yüzde 90.2) olduğunu düşünüyor. Hakemler (yüzde 71.6) ve kulüpler/kulüp başkanları (yüzde 68.6) TFF'yi izliyor. Futbolcular ise en az sorumlu görülen aktörler (yüzde 9.8). Futbol ortamındaki rekabeti adil bulmayanların oranı ise yüzde 93.2 seviyesinde. Araştırmaya katılan neredeyse her 2 katılımcıdan biri Türkiye Süper Ligi'nin 2027 yılı sonuna kadar imzalanan 218 milyon dolar (KDV dahil) değerindeki yayın ihalesini 'ederinden fazla' bir meblağ olarak görürken, 3'te birinden fazlası ise 'ederinden az' olarak kabul ediyor. 26.8 yaş ortalaması ile Avrupa'nın en yaşlı liglerinden birine sahip olan Türkiye'de beyaz yakalıların 4'te 3'ünden (yüzde 78) fazlası takımının transfer politikasını genel olarak başarılı bulmadığını ifade ediyor. Katılımcıların yüzde 62.1'i Türk milli futbol takımının Euro 2024'teki performansından çok da ümitli olmadığını dile getirdi.
Sosyal medyada tartışılıyor
Her 3 katılımcıdan 2'sinin 2023-2024 futbol sezonunun Galatasaray'ın şampiyon tamamlayacağını düşündüğü araştırmaya göre her 10 beyaz yakalıdan 8'i (yüzde 81.6) futbolla ilgili haberleri sosyal medyadan takip ederken, iki kişiden birinin ise pusulası internet siteleri ve takımının sosyal medya kanalları oluyor. Spor gazeteleri ve gazetelerin spor sayfaları ise popülaritesini kaybetmiş durumda.
Takım formalarına ilgi sürüyor
Araştırmaya katılan her 3 katılımcıdan 2'si (yüzde 67) sahip olduğu futbol ekonomisi ürünleri arasında ilk sıraya tuttuğu takıma ait formayı yerleştirirken, onu yayın aboneliğine sahip olanlar (yüzde 56.3) izliyor. Bu soruya takımıma ait kombine (yüzde 29.1) cevabını verenler ise üçüncü sırada geliyor. Beyaz yakalıların yüzde 17.5'i ise herhangi bir futbol ekonomisi ürününe sahip değil.
Stadyumda maça ilgi çok da yüksek değil
Diğer yandan, 10 beyaz yakalıdan 2'si (yüzde 20.4) gelecek yıl takımının maçları için kombine satın alacağını belirtirken, 10 kişiden 3'ü ise (yüzde 28.2) kombine almaksızın maçlara gideceğini söylüyor. Yaklaşık diğer yarısı (yüzde 47) ise hiç maça gitmeyeceğini dile getirdi. Ayrıca, beyaz yakalıların yüzde 67'si Türkiye'deki futbol stadyumlarını eşleri ve çocuklarıyla güven içinde maç izleyebileceği bir alan olarak görmediğini ifade ediyor. Araştırmaya katılan beyaz yakalıların yüzde 99'u Türkiye'deki futbol kalitesinden memnun olmadığını belirtirken, bunun ana sorumlusunun TFF (yüzde 90.2) olduğunu düşünüyor. Hakemler (yüzde 71.6) ve kulüpler/kulüp başkanları (yüzde 68.6) TFF'yi izliyor. Futbolcular ise en az sorumlu görülen aktörler (yüzde 9.8). Futbol ortamındaki rekabeti adil bulmayanların oranı ise yüzde 93.2 seviyesinde. Araştırmaya katılan neredeyse her 2 katılımcıdan biri Türkiye Süper Ligi'nin 2027 yılı sonuna kadar imzalanan 218 milyon dolar (KDV dahil) değerindeki yayın ihalesini 'ederinden fazla' bir meblağ olarak görürken, 3'te birinden fazlası ise 'ederinden az' olarak kabul ediyor. 26.8 yaş ortalaması ile Avrupa'nın en yaşlı liglerinden birine sahip olan Türkiye'de beyaz yakalıların 4'te 3'ünden (yüzde 78) fazlası takımının transfer politikasını genel olarak başarılı bulmadığını ifade ediyor. Katılımcıların yüzde 62.1'i Türk milli futbol takımının Euro 2024'teki performansından çok da ümitli olmadığını dile getirdi.