logo
28 ARALIK 2025


Bakkala ayda 18 defa uğruyoruz

20.11.2006 00:00:00
Alanı 400 metre karenin altında olan süpermarket sayısının hızlı arttığı günümüzde süpermarket tercihlerinde de lokasyon, fiyatın önünde yer alıyor. Bununla birlikte ortalama ayda 18 defa bakkaldan alışveriş yapıyoruz ve üçte birimiz açık ve sabit pazarlara her hafta uğruyor

 

ACNielsen'in dünyada 2001 yılından itibaren, Türkiye'de de son iki yıldır yaptığı 'Shopper Trends' araştırması, tüketicilerin alışveriş davranışları ile ilgili detaylı bilgiler sunuyor.Tüketicilerin alışveriş davranışlarını anlamaya yönelik ortak hedefleri doğrultusunda her geçen gün iş ortaklıklarını güçlendiren perakendeciler ve üretici firmalar, bu araştırma ile tüketicilerin beklentilerini, güçlü ve zayıf yönlerini öğreniyorlar. Ayrıca 'Shopper Trends' araştırması, perakendeci ve üretici firmalara satış noktasına yönelik pazarlama planlarını geliştirme imkanı sunuyor.      Fiyat ikinci sıradaAraştırmaya göre tüketiciler alışveriş yapacakları süpermarketleri belirlemede ana faktörün lokasyon olduğunu belirtiyorlar.Fiyat ikinci belirleyici etmen olarak değerlendiriliyor. Araştırma bulguları tüketicilerin market fiyatlarını takip ettiğini ve fiyat değişikliklerini özellikle de alışverişini yaptıkları ürün kategorileri için fark ettiklerini gösteriyor.Belirtilen bu ana kriterler dışında tüketiciler aynı zamanda alışveriş yaptıkları marketlerden yüksek kaliteli ürün ve markaları sunmasını, ihtiyaç duyulan ürünleri hızlı ve kolay bir şekilde bulmayı, ürünlerin sunumunu ve marketin ferah ve geniş olmasını da bekliyorlar.Hane için gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım gibi ürün kategorilerinde yapılan alışverişlerde harcamaların çok büyük bir bölümü hiper market / süpermarket kanalına gidiyor.Bu tip ürünlere yapılan harcamalarda en çok parayı bakkallara veren tüketicilerin oranı ise sadece yüzde 1. Bununla birlikte bakkallar tüketicilerin hayatında önemli bir rol oynuyorlar. Bakkaldan ortalama ayda 18 defa alışveriş yapıldığı görülüyor.Açık ve sabit pazarlar da hayatımızda hala önemli bir rol teşkil ediyorlar. Tüketicilerin üçte biri, her hafta bu kanaldan da alışveriş yaptıklarını ifade ediyorlar.Haneye yapılan toplu alışverişlerde en çok tercih edilen dönem yüzde 51 ile ayın başı. Ay ortası ise tüketicilerin yüzde 37'si tarafından tercih ediliyor. Toplu alışverişler için tercih edilen günlere bakıldığında hafta sonu günlerinin yüzde 70 tarafından tercih edildiği görülüyor. Pazar günleri daha az tercih edilmeye başlanırken, Cumartesilerin payı artıyor.Tüketiciler özellikle öğleden sonra ve akşam saatlerini alışverişe ayırmayı tercih ediyorlar.Alışverişi gerçekleştiren tüketicilerin sadece yüzde 4'ü alışveriş öncesi plan yapmakta ve bu planın dışına çıkmamakta. Buna karşılık yüzde 12 hiç plan yapmamakta, yüzde 84 ise alışverişe planlı gelse dahi ilave ürünler alarak marketten ayrılmakta.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Gazze'de şiddetli rüzgar ve yağmur
Filistinlilerin çadırları sular altında kaldı
Futbolda şike kumpası soruşturmasında 4 şüphelinin savcılık ifadeleri ortaya çıktı
Lütfü Arıboğan: 'Türk futbolunu korumak zorundaydık'
Yılın en çok kazanan futbolcuları listesi
Esenyurt'taki feci kazada 4 kişi hayatını kaybetti
Kazanın güvenlik kamerası görüntüleri ortaya çıktı
Uçak kazasında son durum
Libya komutanlarını uğurladı
Devletler İslam düşmanlığını körüklüyor
Avrupa'da Müslüman karşıtlığı normalleşiyor
Aylık işgücü maliyeti 120 bin TL
En iyi maaş veren sektör belli oldu
Vahşet üstüne vahşet!
Yahudiler, 2025'te Filistinlilere nefes aldırmadı
Afrika'da İsrail hamlesi
İsrail’in Somaliland’i tanımasında hedef ne?
Yenidoğan Çetesi davası
3 sanık tahliye edildi
Gazze'de katliam sürüyor
Can kaybı 71 bin 266'ya yükseldi
İran'da nüfus krizi
İran İçişleri Bakanı: '75 yılda 40 milyonun altına inecek'
Bayrampaşa İtfaiye Daire Başkanı gözaltına alındı
Bayrampaşa Belediyesine yönelik soruşturmada yeni gelişme
Türkiye'de düşen İHA'lar alarm veriyor
Güvenlik Uzmanından vatandaşlara kritik uyarılar
Yapay zeka tehlikesi büyüyor
'Sahte içerikler kamuoyunun algısını çok hızlı bir şekilde şekillendirebiliyor'
Gazze'de şiddetli rüzgar ve yağmur
Filistinlilerin çadırları sular altında kaldı
Futbolda şike kumpası soruşturmasında 4 şüphelinin savcılık ifadeleri ortaya çıktı
Lütfü Arıboğan: 'Türk futbolunu korumak zorundaydık'
Yılın en çok kazanan futbolcuları listesi
Esenyurt'taki feci kazada 4 kişi hayatını kaybetti
Kazanın güvenlik kamerası görüntüleri ortaya çıktı
Uçak kazasında son durum
Libya komutanlarını uğurladı
Devletler İslam düşmanlığını körüklüyor
Avrupa'da Müslüman karşıtlığı normalleşiyor
Aylık işgücü maliyeti 120 bin TL
En iyi maaş veren sektör belli oldu
Vahşet üstüne vahşet!
Yahudiler, 2025'te Filistinlilere nefes aldırmadı
Afrika'da İsrail hamlesi
İsrail’in Somaliland’i tanımasında hedef ne?
Yenidoğan Çetesi davası
3 sanık tahliye edildi
Gazze'de katliam sürüyor
Can kaybı 71 bin 266'ya yükseldi
İran'da nüfus krizi
İran İçişleri Bakanı: '75 yılda 40 milyonun altına inecek'
Bayrampaşa İtfaiye Daire Başkanı gözaltına alındı
Bayrampaşa Belediyesine yönelik soruşturmada yeni gelişme
Türkiye'de düşen İHA'lar alarm veriyor
Güvenlik Uzmanından vatandaşlara kritik uyarılar
Yapay zeka tehlikesi büyüyor
'Sahte içerikler kamuoyunun algısını çok hızlı bir şekilde şekillendirebiliyor'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.