Ekonomik kriz, imalattan sanayiye, tarımdan inşaata tüm mal ve hizmet üreten sektörler yanında makarna sektörünü de etkiledi. Tahıl ürünleri içerisinde çok eskiden beri bilinen ve dünyada yaygın olarak tüketilen gıda ürünlerinden biri olan makarnanın satışı da Türkiye'de krizle birlikte azaldı. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) verilerine göre, Türkiye'de kişi başına yıllık 5.2 kilogram olan makarna tüketimi, 2001 yılında 4 kilograma düştü. Dünya makarna sektörünün lideri konumunda olan İtalya'da 2000 yılıverilerine göre kişi başına 28 kilogram makarna tüketiliyor. İtalya'dan sonra dünyanın en çok makarna ihraç eden 2. ülkesi olanTürkiye, sektörün ihracatının önemli ölçüde düşmesi sonucu 5. sıraya geriledi. TMSD Başkanı Yavuz Omuroğlu, toplam cirosu 200 milyon dolar olan Türk makarna sektörünün yaklaşık 4 bin kişiye istihdam sağladığını ancak yaşanan krizin diğer sektörler gibi makarna sektörünü de derinden etkilediğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.




























































































