Türkiye, Irak, İran ve Afganistan bölgelerini kapsayan kısa adı Cospas-Sarsat olan projeyle, denizde ve karada yapılacak her türlü arama ve kurtarma faaliyetlerinin öncülüğünü, Türkiye adına Denizcilik Müsteşarlığı yapacak
Kısaca SARSAT olarak bilinen arama kurtarma uydularının oluşturduğu sistemle, Türkiye'de daha etkin arama ve kurtarma faaliyetleri gerçekleştirilecek. Türkiye, Irak, İran ve Afganistan ülke sınırlarını kapsayan Cospas-Sarsat projesi ile denizler ve karada yapılacak her türlü aramave kurtarma faaliyetlerinin öncülüğünü, Türkiye adına Denizcilik Müsteşarlığı üstlenecek. Belirlenen bölgeler içinde herhangi bir kaza yapan ve bu durumu çeşitli frekans bantları üzerinden gönderdikleri sinyallerle bildiren gemi, uçak veya şahısların kazaya uğradıkları nokta, COSPAS ve SARSAT uyduları aracılığıyla tespit edilecek. Kaza sonrası gerekli kurtarma işleminin bir an önce başlatılmasını sağlayan uluslararası bir sistem olma özelliğindeki COSPAS-SARSAT sistemi ile kazanın olduğu andan ortalama bir saat sonra kazanın yerini güvenilir bir biçimde tespit ederek, kurtarma işlemlerinin büyük ölçüde hızlanması sağlanacak. Neden ihtiyaç duyulduKazaların yerini kısa sürede tesbit ederek, insanların kurtarılmasına katkıda bulunmak, arama ve kurtarma ekiplerinin daha verimli çalışmasını sağlamak amacı ile hizmet verecek olan sistemin amaçları arasında, ayrıca kurtarma çalışmalarının maliyetini düşürmekpersonel ve teçhizatın en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak da yer alıyor.Geçen yıl 11 Haziran'dan itibaren Türkiye, COSPAS-SARSAT Sisteminde Yer Kesimi Servis Sağlayıcı Ülke (Ground Segment Provider) sıfatıyla yer aldı. 11 Ekim 2005 tarihi itibarı ile Fransa MCC tarafından Türkiye MCC'nin, IOC (Initial Operational Capability-Başlangıç Operasyonel Kabiliyeti) yeterliliği kazandığı ilan edilmişti. Nihayet son aşamada 17 Ocak 2006 tarihinde tamamlanan çalışmalarla Türkiye "Tam Operasyonel Kabiliyeti (Full Operational Capacity)" kazanarak sistemdeki yerini aldı. Ülkede Arama ve Kurtarma (SAR) sahasında veya Türkiye'nin sorumluluğundaki Irak, İran, Afganistan sahasında seyrederken herhangibir nedenle tehlikeye düşen ve yardım isteyen gemilerin bu sistem üzerinden gönderdikleri tehlike sinyalleri, Denizcilik Müsteşarlığı bünyesinde faaliyette olan AAKKM (Ana Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi) tarafından alınarak, olayın yerine/mahiyetine göre ilgili merkezler harekete geçirilecek.
Kısaca SARSAT olarak bilinen arama kurtarma uydularının oluşturduğu sistemle, Türkiye'de daha etkin arama ve kurtarma faaliyetleri gerçekleştirilecek. Türkiye, Irak, İran ve Afganistan ülke sınırlarını kapsayan Cospas-Sarsat projesi ile denizler ve karada yapılacak her türlü aramave kurtarma faaliyetlerinin öncülüğünü, Türkiye adına Denizcilik Müsteşarlığı üstlenecek. Belirlenen bölgeler içinde herhangi bir kaza yapan ve bu durumu çeşitli frekans bantları üzerinden gönderdikleri sinyallerle bildiren gemi, uçak veya şahısların kazaya uğradıkları nokta, COSPAS ve SARSAT uyduları aracılığıyla tespit edilecek. Kaza sonrası gerekli kurtarma işleminin bir an önce başlatılmasını sağlayan uluslararası bir sistem olma özelliğindeki COSPAS-SARSAT sistemi ile kazanın olduğu andan ortalama bir saat sonra kazanın yerini güvenilir bir biçimde tespit ederek, kurtarma işlemlerinin büyük ölçüde hızlanması sağlanacak. Neden ihtiyaç duyulduKazaların yerini kısa sürede tesbit ederek, insanların kurtarılmasına katkıda bulunmak, arama ve kurtarma ekiplerinin daha verimli çalışmasını sağlamak amacı ile hizmet verecek olan sistemin amaçları arasında, ayrıca kurtarma çalışmalarının maliyetini düşürmekpersonel ve teçhizatın en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak da yer alıyor.Geçen yıl 11 Haziran'dan itibaren Türkiye, COSPAS-SARSAT Sisteminde Yer Kesimi Servis Sağlayıcı Ülke (Ground Segment Provider) sıfatıyla yer aldı. 11 Ekim 2005 tarihi itibarı ile Fransa MCC tarafından Türkiye MCC'nin, IOC (Initial Operational Capability-Başlangıç Operasyonel Kabiliyeti) yeterliliği kazandığı ilan edilmişti. Nihayet son aşamada 17 Ocak 2006 tarihinde tamamlanan çalışmalarla Türkiye "Tam Operasyonel Kabiliyeti (Full Operational Capacity)" kazanarak sistemdeki yerini aldı. Ülkede Arama ve Kurtarma (SAR) sahasında veya Türkiye'nin sorumluluğundaki Irak, İran, Afganistan sahasında seyrederken herhangibir nedenle tehlikeye düşen ve yardım isteyen gemilerin bu sistem üzerinden gönderdikleri tehlike sinyalleri, Denizcilik Müsteşarlığı bünyesinde faaliyette olan AAKKM (Ana Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi) tarafından alınarak, olayın yerine/mahiyetine göre ilgili merkezler harekete geçirilecek.