Çin Halk Cumhuriyeti'nin, Ukrayna'dan satın aldığı uçak gemisi olarak tasarlanan donanımsız yüzer kütle "Varyag", İstanbul Boğazı geçişini sorunsuz tamamladı
Karadeniz'de uluslararası sularda bulunan Varyag, Türk karasularına dün sabah saat 07.00'de girdi. Burada, Varyag'ın Boğaz geçişinde aktif rol alan 4 römorkör, yüzer kütleye halat attı. Yüzer kütleye eşlik eden diğer bot ve römorkörlerin pozisyon almalarının ardından Varyag saat 08.50'de İstanbul Boğazı'na giriş yaparak geçişini tamamladı.
250 kişi çalıştı
Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Ruhan Çakıroğlu koordinatörlüğünde yapılan geçişte, toplam 16 kılavuz kaptanın yanı sıra toplam 250 personel çalıştı.Varyag'ın, İstanbul Boğazı geçişi sırasında 6'sı aktif 27 deniz vasıtası görev aldı.
Karadeniz macerası bitti
Çin Halk Cumhuriyeti'nce Ukrayna'dan satın alınan ve Boğazlar'dan geçirilmesi için 4 kez başvuruda bulunulan yüzer kütle Varyag'ın, 3 yıllık Karadeniz macerası sona erdi. Ukrayna'da, 1988 yılında uçak gemisi olarak kızağa konulan Varyag, Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra Karadeniz Filosu'nun paylaşımında Ukrayna'ya bırakılmıştı. Varyag, daha sonra Çin Halk Cumhuriyeti'ne, "Santone" adlı özerk bir adada bulunan küçük bir turizm firması tarafından eğlence gemisi yapılmak üzere satıldı.
1 milyar dolar teminat mektubu
Türk Boğazları'ndan Varyag'ın geçişi için ilk girişim, Ukrayna tarafından 1998 yılında yapıldı. Donanımsız yüzer kütlenin boğazlardan geçişi amacıyla toplam 4 kez talepte bulunulurken, bu istekler ise teknik heyet raporlarına dayanılarak reddedildi.
Varyag'ı satın alan Çin'in yüzer kütleyi boğazlardan geçirmek için başvuruda bulunmasıyla birlikte "geçer mi geçmez mi" tartışmaları da başladı.
Türk ve Çin heyetleri arasında sürdürülen görüşmelerin sonunda Çin, Türkiye'nin "2 yıl süreli 1 milyar dolar teminat mektubu verilmesi" talebini kabul etti. Ayrıca, geçişin güvenli yapılabilmesi amacıyla 20 maddelik isteklerin de kabul edilmesiyle Varyag'ın Boğazlar'dan geçirilmesi için yeşil ışık yandı.
Karadeniz'de uluslararası sularda bulunan Varyag, Türk karasularına dün sabah saat 07.00'de girdi. Burada, Varyag'ın Boğaz geçişinde aktif rol alan 4 römorkör, yüzer kütleye halat attı. Yüzer kütleye eşlik eden diğer bot ve römorkörlerin pozisyon almalarının ardından Varyag saat 08.50'de İstanbul Boğazı'na giriş yaparak geçişini tamamladı.
250 kişi çalıştı
Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Ruhan Çakıroğlu koordinatörlüğünde yapılan geçişte, toplam 16 kılavuz kaptanın yanı sıra toplam 250 personel çalıştı.Varyag'ın, İstanbul Boğazı geçişi sırasında 6'sı aktif 27 deniz vasıtası görev aldı.
Karadeniz macerası bitti
Çin Halk Cumhuriyeti'nce Ukrayna'dan satın alınan ve Boğazlar'dan geçirilmesi için 4 kez başvuruda bulunulan yüzer kütle Varyag'ın, 3 yıllık Karadeniz macerası sona erdi. Ukrayna'da, 1988 yılında uçak gemisi olarak kızağa konulan Varyag, Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra Karadeniz Filosu'nun paylaşımında Ukrayna'ya bırakılmıştı. Varyag, daha sonra Çin Halk Cumhuriyeti'ne, "Santone" adlı özerk bir adada bulunan küçük bir turizm firması tarafından eğlence gemisi yapılmak üzere satıldı.
1 milyar dolar teminat mektubu
Türk Boğazları'ndan Varyag'ın geçişi için ilk girişim, Ukrayna tarafından 1998 yılında yapıldı. Donanımsız yüzer kütlenin boğazlardan geçişi amacıyla toplam 4 kez talepte bulunulurken, bu istekler ise teknik heyet raporlarına dayanılarak reddedildi.
Varyag'ı satın alan Çin'in yüzer kütleyi boğazlardan geçirmek için başvuruda bulunmasıyla birlikte "geçer mi geçmez mi" tartışmaları da başladı.
Türk ve Çin heyetleri arasında sürdürülen görüşmelerin sonunda Çin, Türkiye'nin "2 yıl süreli 1 milyar dolar teminat mektubu verilmesi" talebini kabul etti. Ayrıca, geçişin güvenli yapılabilmesi amacıyla 20 maddelik isteklerin de kabul edilmesiyle Varyag'ın Boğazlar'dan geçirilmesi için yeşil ışık yandı.