Azerbaycan Brüksel'den umutlu
Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan arasında önceki gün Brüksel'de gerçekleştirilen görüşmeye ilişkin, “Brüksel toplantısını faydalı ve sonuç odaklı buluyoruz” açıklamasında bulundu





İnsani konular da görüşüldü
Azerbaycan'ın bölgede barış ve istikrarın sağlanması konusundaki ilkeli duruşunun bir kez daha tarafların dikkatine sunulduğu belirtilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Özellikle devletlerin toprak bütünlüğüne saygının bir kez daha vurgulanması son derece önemlidir ve bu bağlamda Azerbaycan'ın uluslararası kabul görmüş toprak bütünlüğünün Ermenistan tarafından kabul edilmesi istisnai bir öneme sahiptir. Ayrıca çatışma sonrası normalleşme için önemli olan insani konuların görüşülmesi için de iyi bir fırsat oldu. Bu çerçevede kayıp şahısların akıbetinin netleştirilmesi ve mayın temizleme alanlarındaki adımların hızlandırılmasının önemi bir kez daha vurgulandı. Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki ilişkilerin karşılıklı tanıma ve birbirinin egemenliğine, toprak bütünlüğüne ve uluslararası sınırlara saygı temelinde normalleştirilmesinin bölgede kalıcı barış ve istikrarı sağlamanın tek yolu olduğunu beyan ederiz. Bu istikamette, ilişkilerin normalleşmesine yönelik ilerleme kaydedilmesini destekleyen çabaları memnuniyetle karşılıyor ve bu hedef istikametinde uluslararası ortaklarla diyalog ve karşılıklı işbirliğini sürdürmeye hazır olduğumuzu bir kez daha teyit ediyoruz" AB Konseyi Başkanı Charles Michel, üçlü zirve sonrası yaptığı açıklamada, "Ermenistan ve Azerbaycan ilişkilerin normalleşmesi yolunda ilerlemeye odaklandılar. Liderler, barış içinde bir Güney Kafkasya istediklerini ortak bir şekilde dile getirdiler. Onların çabalarını takdir ediyorum" ifadelerini yer vermişti.













































































