Elazığ'da badem hasadı sürüyor
Elazığ'da kent genelinde toplamda 23 bin dönüm alan üzerinde ekili olan bademde hasat sürüyor
İhlas Haber Ajansı





İl genelinde badem hasadına başladıklarını aktaran Tarım ve Orman Müdürü Ali Kılıç, "İnşallah bu sene bol ve bereketli bir hasat sezonu bekliyoruz. 2022 yılında ilimizde yaklaşık 23 bin dekarlık tarım arazisinde badem hasadı gerçekleştirilmişti. İlimizde şuan da 472 bin adet badem ağacı mevcut. Üretim bakımından 2022 yılı içerisinde gerçekleşen miktar 3 bin 250 ton olarak kendini gösterdi. İlimiz badem üretimi bakımından ülkemizdeki iller arasında önemli iller arasında 19'uncu sırada yer aldı. İnşallah 2023 sezonunda üretim miktarımız biraz daha artacak. Bu sene yüzde 30'luk bir artış öngörüyoruz. Bu sene rekolte tahminimiz inşallah yıl sonu itibariyle 4 bin 200 ton olarak hedefliyoruz. İlimizde badem yetiştiriciliğinin çok yoğun olarak yapıldığı yerler özellikle merkez ilçeler, Ağın ve Keban ilçelerimizde çok yoğun bir şekilde badem yetiştiriciliği yapılmaktadır. Merkez ilçelerimizde 8 bin 700 dekarlık alan tarım arazisiyle birinci sırada yer alıyor. Badem üretimi, her üreticinin yüzünü güldürmesi hem de ülkemizdeki kuruyemiş sektörünü destekleme bakımından oldukça önemli bir üründür. İlimizdeki badem ve ceviz ürünlerinin her geçen gün arttırılarak genişletilmesi ve üretimin arttırılması bakanlığımızın öncelikleri arasındadır' dedi.
12 bin kök badem ağacı olduğunu aktaran tarla sahibi Cemil Baytaş, 'Bu sene ürün daha iyi. Bundan sonraki senelerde daha iyi olacak inşallah' ifadelerini kullandı.











































































