En karlı pazar Ortadoğu
Yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye’deki şirketlerin ihracat yatırımları için en kârlı gördüğü bölgeler arasında ilk sırada Ortadoğu ve ardından da Çin geliyor
31.01.2013 00:00:00
YENİ
MESAJ / İSTANBUL
Ekonomik belirsizliğin devam ettiği dünya
piyasasında, uluslararası ticaretle uğraşan firmaların, iç pazarlardan çıkmayan
firmalara oranla önemli ölçüde daha fazla gelir ve kâr elde ettiği gözleniyor.
Küresel ortalamalara göre, ihracat yapan
firmaların yüzde 50'si son 12 ay içinde kârlarını arttırdığını belirtirken; bu
oran iç pazarlarda ticaret yapan firmalarda sadece yüzde 38.
Denizaşırı faaliyetlerde Çin en popüler
hedef olsa da, Euro'nun geleceğine ilişkin süregelen tüm ekonomik endişelere
rağmen; Avrupa, hâlâ daha kârlı bir pazar olmaya devam ediyor.
Belirtilen veriler; dünya çapında 90'dan
fazla ülkede ve 20.000'den fazla üst düzey işletme yöneticisinin görüşlerini
inceleyen küresel esnek çalışma alanları sağlayıcısı Regus'un ihracatla ilgili
ikinci küresel anket raporunun temel bulgularını oluşturuyor.
Araştırmada
dikkat çeken bulgular
* Türkiye’deki şirketler için ihracat
alanında en popüler pazar Ortadoğu (yüzde 57). Bu rakamı yüzde 42 ile Çin ve
yüzde 41 ile Avrupa takip ediyor. Araştırmaya, Türkiye’den katılan iş insanlarına
göre karlılık sıralamasında son üç bölge ise; Güney Amerika, Orta Amerika ve
Avustralya.
* Türkiye’deki şirketlerin yurtdışına
açılmanın önünde gördükleri en büyük engellerin başında emlak ve idari işler
(yüzde 79) geliyor. Risk yönetimi (yüzde 49), yurtdışında bir imaj oluşturma
(yüzde 42) ile yerel vergi ve düzenlemeler (yüzde 37) de Türkiye’deki iş
insanlarının önde gelen endişeleri arasında.
* Araştırmanın küresel ortalamalarına
göre, son 12 ay içerisinde, uluslararası ticaret yapan şirketlerin yüzde 50'si
kâr oranlarını arttığını belirtirken, bu oran iç pazarlara odaklanan firmalar
için sadece yüzde 38. Yine aynı dönemde, ihracat yapan şirketlerin yüzde 59'u
gelirlerinin arttığını söylerken, iç pazarlara odaklanan firmaların yüzde 37'si
gelirlerinde artış olduğunu belirtiyor
* İşletmelerin yüzde 48'inin ihracat
yaptığı Çin en popüler pazar konumunda yer alıyor. Avrupa (yüzde 41) ve Kuzey
Amerika (yüzde 36) en popüler pazarlar arasında ikinci ve üçüncü sırada iken,
onları yeni gelişen pazarlar olan Hindistan (yüzde 31) ve Güney Amerika (yüzde
31) takip ediyor.
* Büyük ölçekli şirketler Çin’de
genişlemeyi daha kârlı bulurken (yüzde 56), daha küçük şirketler Avrupa ile
daha fazla ilgileniyor.
* Küçük ve orta ölçekli şirketler, büyük
ölçekli şirketlere kıyasla evrak işleri ve emlak giderleri konusunda daha
endişeli (yüzde 63).
MESAJ / İSTANBUL
Ekonomik belirsizliğin devam ettiği dünya
piyasasında, uluslararası ticaretle uğraşan firmaların, iç pazarlardan çıkmayan
firmalara oranla önemli ölçüde daha fazla gelir ve kâr elde ettiği gözleniyor.
Küresel ortalamalara göre, ihracat yapan
firmaların yüzde 50'si son 12 ay içinde kârlarını arttırdığını belirtirken; bu
oran iç pazarlarda ticaret yapan firmalarda sadece yüzde 38.
Denizaşırı faaliyetlerde Çin en popüler
hedef olsa da, Euro'nun geleceğine ilişkin süregelen tüm ekonomik endişelere
rağmen; Avrupa, hâlâ daha kârlı bir pazar olmaya devam ediyor.
Belirtilen veriler; dünya çapında 90'dan
fazla ülkede ve 20.000'den fazla üst düzey işletme yöneticisinin görüşlerini
inceleyen küresel esnek çalışma alanları sağlayıcısı Regus'un ihracatla ilgili
ikinci küresel anket raporunun temel bulgularını oluşturuyor.
Araştırmada
dikkat çeken bulgular
* Türkiye’deki şirketler için ihracat
alanında en popüler pazar Ortadoğu (yüzde 57). Bu rakamı yüzde 42 ile Çin ve
yüzde 41 ile Avrupa takip ediyor. Araştırmaya, Türkiye’den katılan iş insanlarına
göre karlılık sıralamasında son üç bölge ise; Güney Amerika, Orta Amerika ve
Avustralya.
* Türkiye’deki şirketlerin yurtdışına
açılmanın önünde gördükleri en büyük engellerin başında emlak ve idari işler
(yüzde 79) geliyor. Risk yönetimi (yüzde 49), yurtdışında bir imaj oluşturma
(yüzde 42) ile yerel vergi ve düzenlemeler (yüzde 37) de Türkiye’deki iş
insanlarının önde gelen endişeleri arasında.
* Araştırmanın küresel ortalamalarına
göre, son 12 ay içerisinde, uluslararası ticaret yapan şirketlerin yüzde 50'si
kâr oranlarını arttığını belirtirken, bu oran iç pazarlara odaklanan firmalar
için sadece yüzde 38. Yine aynı dönemde, ihracat yapan şirketlerin yüzde 59'u
gelirlerinin arttığını söylerken, iç pazarlara odaklanan firmaların yüzde 37'si
gelirlerinde artış olduğunu belirtiyor
* İşletmelerin yüzde 48'inin ihracat
yaptığı Çin en popüler pazar konumunda yer alıyor. Avrupa (yüzde 41) ve Kuzey
Amerika (yüzde 36) en popüler pazarlar arasında ikinci ve üçüncü sırada iken,
onları yeni gelişen pazarlar olan Hindistan (yüzde 31) ve Güney Amerika (yüzde
31) takip ediyor.
* Büyük ölçekli şirketler Çin’de
genişlemeyi daha kârlı bulurken (yüzde 56), daha küçük şirketler Avrupa ile
daha fazla ilgileniyor.
* Küçük ve orta ölçekli şirketler, büyük
ölçekli şirketlere kıyasla evrak işleri ve emlak giderleri konusunda daha
endişeli (yüzde 63).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.