Tarım ve Köyişleri Bakanı Sami Güçlü, buğday fiyatının bu yıl ortalama 375 bin lira olmasının çitçileri memnun edeceğini söyledi.Güçlü, TBMM Genel Kurulu'nda, CHP Şanlıurfa Milletvekili Mehmet Vedat Melik'in, buğday üreticilerinin sorunlarıyla ilgili gündemdışı konuşmasını cevapladı.Hükümet olarak hububat alımında piyasaları düzenleyici bir rol oynayacaklarını ifade eden Güçlü, küçük çiftçilerin sorunları ile ekmek fiyatlarını özellikle dikkate aldıklarını kaydetti. Güçlü, tarım ürünlerinde fiyat paritesinin bozulmaması gerektiğine dikkati çekerek, 60 dekar ve altında tarlası olan küçük çiftçinin korunmasına özel bir önem verdiklerini söyledi.30 TON SINIRIBakan Güçlü, Toprak Mahsulleri Ofisi'nin (TMO) bu yıl bir çiftçiden en fazla 30 ton buğday alacağını bildirerek, 10 tona kadar buğday alımlarında peşin ödeme yapacaklarını, 20 ton için ise 1 ay vade vereceklerini bildirdi.30 tonun üzerinde üretim yapan çiftçilerin ürünlerini piyasalarda satabileceklerini anlatan Güçlü, çiftçilere ürünlerini depolamalarını ve piyasada arzı artırarak fiyat düşürmemelerini önerdi. Güçlü, TMO'nun depolarını çiftçilere ücretsiz kullandıracağını da anımsatarak, "Ürünlerini depolarımıza koyan çiftçilere bir ürün senedi verilecek. Bu senetlerle çiftçiler bankalardan kredi çekebilecekler" dedi. Buğday fiyatlarının 2004 yılında ortalama 325 bin lira olduğunu hatırlatan Güçlü, "bu yıl ortalama fiyatların 375 bin lira olması çiftçilerimizi memnun edecektir" diye konuştu. Bakan Güçlü, buğday üretiminin maliyetini 300 bin lira olarak hesapladıklarını da anlatarak, bütün stokların boş olduğunu söyledi. Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile Çukurova'da hasat döneminin başladığını hatırlatan Güçlü, bu bölgelerde bir kaç gün içinde emanet usulü alımlara başlayacaklarını açıkladı.
















































































