logo
23 HAZİRAN 2026

Hasan Demir'den çarpıcı bir yazı

02.02.2010 00:00:00
Yeniçağ Gazetesi'nden Hasan Demir bey "7.Uluslararası Milli Ekonomi Modeli Kongresi" hakkında ilginç bir başlıkla okurların dikkatini çekmeye çalışmış. Yazının başlığı "Haydar Baş sakalını niye kesti?"  Sayın Hasan bey M.E.M. hakkında ilgisiz davrananlara sitem adına bu başlığı atmış sanırım? Bu konuda duyarlı gazetecilik anlayışı için Sayın Hasan Beye teşekkürlerimi bir borç bilirim? Yazıdan birkaç satır aktarmaya çalışacağım;"Hayır, Haydar Baş Hoca sakalını falan kesmedi, kesseydi, eminim çoktan haberiniz olurdu. Bütün gazeteler yazar, bütün televizyonlar verirdi.Hoca sakalını kesmedi, alışılmışın dışında bir şey yaptı, milletimiz ve insanlık için bir kurtuluş reçetesi üretti, kimse de ilgilenmedi.Evet, Prof. Dr. Sayın Haydar Baş'ın Türk ve insanlık âlemine hediyesi olan ve iki tam gün boyunca 7'ncisi yapılan Milli Ekonomi Kongresi'nde tartışılan, "Model"den, bahsediyorum. Almanya'sından Fransa'sına, Estonya'sından Azerbaycan'ına onlarca ülkeden profesöründen doçentine değin 170'ten fazla konuşmacının değerlendirdiği Milli Ekonomi Modeli'nden bahsediyorum, hani şu birilerinin şeytanın sevaptan kaçışı gibi bahsetmekten korktuğu "Model"den."Sayın Hasan bey, yazının akışı içinde şu tespitlere yer vermiş;"Bakınız Haydar Baş Hoca ne diyor:"İkinci Dünya Savaşı sonrası galip Amerika bütün ülkelere, artık elinizde bulundurduğunuz altın miktarını esas alarak değil, milli bankalarınızdaki Amerikan dolarını esas alarak kendi paranızı basacaksınız dedi, o gün bugündür ülkeler kasalarında ne kadar Amerikan doları varsa ona göre milli para basıyorlar. O zaman o para senin paran değil Amerikan parasının tercümesi olmuyor mu?Eh ne diyeyim, vallahi öyle oluyor?O zaman bir ülke Merkez Bankasına "Milli" diyebilir mi? Der, ama kim inanır, o banka bir bakıma Amerikan Bankası'dır, çünkü kasasında mevcut doları esas alarak para basabilmektedir, siz bu tür kuruma istediğiniz kadar "Amerikan Muhibbi" demeyiniz, ne yazar?!"Haydar Baş Hoca doğru söylüyor, ama yaptırmazlar!" diyenlere, Mustafa Kemal ve arkadaşlarına da, "Osmanlı'nın Almanya ve diğer müttefikleri ile birlikte yapamadığını siz tek başınıza nasıl yapacaksınız" dediklerini hatırlatırız..Bu aklın, emisyonunu dolara endekslemiş adı milli bir merkez bankasından ne farkı var? Biri banka, öteki kanka!" (YeniÇağ/ Hasan Demir/31.01.2010)http://www.yg.yenicaggazetesi.com.tr/yazargoster.php?haber=11853 Gören görüyor, görmek istemeyen de "rencide olur dide-i huffaş ziyadan (yarasalar ışıktan rahatsız olurlar) mantığına devam ediyorlar. Mademki Sayın Baş'ın mücadelesi Mustafa Kemal'in başlattığı kuvayi milliye mücadelesine eş görülmeye başlanmıştır. Başta, gören arkadaşların mutlaka bu mücadeleye destek vermeleri gerekmektedir. Eğer iş sadece görmekle kalır, gereği yerine getirilmezse; bu da ayrı bir hataya sebebiyet verir kanaatindeyim. Gelin canlar M.E.M. etrafında bir olalım. Gerçek kurtuluşa erelim!
 
Uğur Kepekçi / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.