Hz. Mehdi’ye inanmak
Ehl-i Beyt ve Sünnî âlimlerinden birçoğu, Hz. Mehdî hakkında özel olarak kitap yazmışlardır. Nitekim Nevid-i Emn ve Eman kitabında 32 kitabın adı anılmıştır. Mehdî-i Ehl-i Beyt kitabında ise 41 Sünnî ve 110 Ehl-i Beyt kitabı zikredilmiştir
03.03.2021 00:05:00





İslam Peygamberi (sallallâhu aleyhi ve âlihi) ve Ehl-i Beyt imamları (aleyhumu's-selâm), defalarca çeşitli münasebetlerle Hz. Mehdî'nin (aleyhi's-selâm), Gaybet'i, zuhuru, kıyamı ve diğer özelliklerinden bahsetmişlerdir.
"El-İmamu'l-Mehdî" kitabının yazarı, Hz. Mehdî (aleyhi'sselâm) ile ilgili hadisleri nakleden sahabe ve tabiinden elli kişinin ismini zikretmiştir.
Büyük ve tanınmış şairler, Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) dünyaya gelmeden yıllar ve hatta bir asır önce, bu hadislerin taşıdığı manayı şiirlerinde dile getirmişlerdir.
Hicrî üçüncü yüzyılın büyük şairi Di'bel Huzaî (ölm. H. 246), İmam Rıza'nın (aleyhi's-selâm) huzurunda okuduğu bir kasidede şöyle der:

"Bugün veya yarın gerçekleşmesine ümitli olduğum şey olmasaydı, Kalbim onun hasret ve kederinden parça, parça olurdu.
Allah'ın adı ve bereketiyle gerçekleşecek kıyamdır; ümidim.
Aramızda hak ve bâtılı birbirinden ayıracak, ödül ve ceza verecek İmamdır özlemim."
Di'bel, bu beyitleri okuduğu zaman İmam Rıza (aleyhi's-selâm) başını doğrultarak şöyle buyurdu: "Ey Huzaî! Bu şiirleri Ruhu'l-Kudüs senin diline getirdi."
Sonra buyurdu ki: "O İmam'ın kim olduğunu biliyor musun?"
Di'bel, "Bilmiyorum; yalnız o İmam'ın, sizin soyunuzdan olacağını ve dünyayı adaletle dolduracağını duymuşum" diye cevap verince, "Ey Di'bel! Benden sonra oğlum Muhammed (İmam Muhammed Takî), ondan sonra oğlu Ali (İmam Ali Naki), ondan sonra oğlu Hasan (İmam Hasan Askerî) imamdır; Hasan'dan sonra da oğlu Hüccet-i Kâim imamdır ki, Gaybet'e çekildiği zaman O'nu bekler, zuhur ettiği zaman da itaat ederler. Eğer dünyanın sonuna bir gün dahi kalsa O'nun zuhur edip, dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle doldurması için Allah o günü uzatır."
Çoğu kez pak Ehl-i Beyt İmamlarına, "Kâim-i Âl-i Muhammed, beklenilen Mehdî siz misiniz?" gibi sorular soruluyor; onlar da kendilerinin beklenilen Mehdî olmadıklarını açıklayarak uygun durumlarda Hz. Mehdî'yi (aleyhi's-selâm) tanıtıyorlardı.

Konu o kadar meşhur ve kesindir ki, Hz. Mehdî'nin (aleyhi'sselâm) doğumundan önce bile Mehdîlik iddiasında bulunanlar olmuştur.
Örneğin, Keysaniye Fırkası, İmam Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan iki asır önce Muhammed-i Hanefiye'yi imam ve Mehdî-i Muntazar olarak tanıyorlardı. Onun Gaybete çekildiğine ve bir gün zuhur edeceğine inanıyorlardı. İddialarına delil olarak da Peygamber (sallallâhu aleyhi ve âlih) ve İmamlardan Hz. Mehdî'nin Gaybeti hakkında nakledilen hadislere dayanıyorlardı.
Ehl-i Beyt ve Sünnî âlimlerinden birçoğu, Hz. Mehdî hakkında özel olarak kitap yazmışlardır. Nitekim Nevid-i Emn ve Eman kitabında 32 kitabın adı anılmıştır. Mehdî-i Ehl-i Beyt kitabında ise 41 Sünnî ve 110 Ehl-i Beyt kitabı zikredilmiştir.
Bu kitaplardan bazıları Hz. Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan önce yazılmıştır.

Ehl-i Sünnet âlimlerinden olan Tervacanî (ö. 250 H.) Ahbaru'l-Mehdî adlı kitabını İmam Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan önce yazmıştır.
Son zamanlarda yazılan Kitabnâme-i Hz. Mehdî'de de O'nun hakkında yazılan 2500 kitabın ismi kaydedilmiştir.
Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkındaki hadisler o kadar çoktur ki, İslami meselelerden çok azı hakkında bu kadar hadise rastlanılır.
el-İmamu'l-Mehdî kitabının yazarı der ki: "Ehl-i Beyt ve Sünnî kaynaklarında mevcut olan hadisler, eğer sayılacak olursa İmam Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkında altı bin rivâyet ile karşılaşırız ki, bunun büyük bir rakam olduğu açıktır. Hatta Müslümanların asla şüphe etmediği ve herkesin kabul ettiği kesin İslami meseleler hakkında dahi bu kadar hadis mevcut değildir.

Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkındaki gelen hadislerde O'nun Hâşimoğullarından, Hz. Fâtıma'nın (aleyha selâm) evlatlarından ve İmam Hüseyin'in (aleyhi's-selâm) soyundan olduğu; babasının adı "Hasan", kendi adı Peygamber'in (sallallâhu aleyhi ve âlih) adı, künyesi Peygamber'in (sallallâhu aleyhi ve âlih) künyesi olduğu; gizli dünyaya gelip gizli yaşayacağı; biri kısa müddetli, diğeri uzun müddetli olmak üzere iki Gaybeti olacağı, Allah'ın istediği zamana kadar gizli kalacağı ve sonunda Allah'ın emriyle zuhur ve kıyam edeceği, İslam dinini tüm dünyaya hâkim kılacağı, dünyayı, onca zulüm ve kötülükle dolduktan sonra, adalet ile dolduracağı açıklanmıştır.
Bu hadislerde On ikinci İmam'ın şahsî özellikleri ve cehre bilimi, O'na ait diğer hususlar açıklanmıştır." (Prof. Dr. Haydar Baş, İmam Mehdi eseri Sh. 493) H; AknAydn
"El-İmamu'l-Mehdî" kitabının yazarı, Hz. Mehdî (aleyhi'sselâm) ile ilgili hadisleri nakleden sahabe ve tabiinden elli kişinin ismini zikretmiştir.
Büyük ve tanınmış şairler, Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) dünyaya gelmeden yıllar ve hatta bir asır önce, bu hadislerin taşıdığı manayı şiirlerinde dile getirmişlerdir.
Hicrî üçüncü yüzyılın büyük şairi Di'bel Huzaî (ölm. H. 246), İmam Rıza'nın (aleyhi's-selâm) huzurunda okuduğu bir kasidede şöyle der:

"Bugün veya yarın gerçekleşmesine ümitli olduğum şey olmasaydı, Kalbim onun hasret ve kederinden parça, parça olurdu.
Allah'ın adı ve bereketiyle gerçekleşecek kıyamdır; ümidim.
Aramızda hak ve bâtılı birbirinden ayıracak, ödül ve ceza verecek İmamdır özlemim."
Di'bel, bu beyitleri okuduğu zaman İmam Rıza (aleyhi's-selâm) başını doğrultarak şöyle buyurdu: "Ey Huzaî! Bu şiirleri Ruhu'l-Kudüs senin diline getirdi."
Sonra buyurdu ki: "O İmam'ın kim olduğunu biliyor musun?"
Di'bel, "Bilmiyorum; yalnız o İmam'ın, sizin soyunuzdan olacağını ve dünyayı adaletle dolduracağını duymuşum" diye cevap verince, "Ey Di'bel! Benden sonra oğlum Muhammed (İmam Muhammed Takî), ondan sonra oğlu Ali (İmam Ali Naki), ondan sonra oğlu Hasan (İmam Hasan Askerî) imamdır; Hasan'dan sonra da oğlu Hüccet-i Kâim imamdır ki, Gaybet'e çekildiği zaman O'nu bekler, zuhur ettiği zaman da itaat ederler. Eğer dünyanın sonuna bir gün dahi kalsa O'nun zuhur edip, dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle doldurması için Allah o günü uzatır."
Çoğu kez pak Ehl-i Beyt İmamlarına, "Kâim-i Âl-i Muhammed, beklenilen Mehdî siz misiniz?" gibi sorular soruluyor; onlar da kendilerinin beklenilen Mehdî olmadıklarını açıklayarak uygun durumlarda Hz. Mehdî'yi (aleyhi's-selâm) tanıtıyorlardı.

Konu o kadar meşhur ve kesindir ki, Hz. Mehdî'nin (aleyhi'sselâm) doğumundan önce bile Mehdîlik iddiasında bulunanlar olmuştur.
Örneğin, Keysaniye Fırkası, İmam Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan iki asır önce Muhammed-i Hanefiye'yi imam ve Mehdî-i Muntazar olarak tanıyorlardı. Onun Gaybete çekildiğine ve bir gün zuhur edeceğine inanıyorlardı. İddialarına delil olarak da Peygamber (sallallâhu aleyhi ve âlih) ve İmamlardan Hz. Mehdî'nin Gaybeti hakkında nakledilen hadislere dayanıyorlardı.
Ehl-i Beyt ve Sünnî âlimlerinden birçoğu, Hz. Mehdî hakkında özel olarak kitap yazmışlardır. Nitekim Nevid-i Emn ve Eman kitabında 32 kitabın adı anılmıştır. Mehdî-i Ehl-i Beyt kitabında ise 41 Sünnî ve 110 Ehl-i Beyt kitabı zikredilmiştir.
Bu kitaplardan bazıları Hz. Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan önce yazılmıştır.

Ehl-i Sünnet âlimlerinden olan Tervacanî (ö. 250 H.) Ahbaru'l-Mehdî adlı kitabını İmam Mehdî'nin (aleyhi's-selâm) doğumundan önce yazmıştır.
Son zamanlarda yazılan Kitabnâme-i Hz. Mehdî'de de O'nun hakkında yazılan 2500 kitabın ismi kaydedilmiştir.
Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkındaki hadisler o kadar çoktur ki, İslami meselelerden çok azı hakkında bu kadar hadise rastlanılır.
el-İmamu'l-Mehdî kitabının yazarı der ki: "Ehl-i Beyt ve Sünnî kaynaklarında mevcut olan hadisler, eğer sayılacak olursa İmam Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkında altı bin rivâyet ile karşılaşırız ki, bunun büyük bir rakam olduğu açıktır. Hatta Müslümanların asla şüphe etmediği ve herkesin kabul ettiği kesin İslami meseleler hakkında dahi bu kadar hadis mevcut değildir.

Hz. Mehdî (aleyhi's-selâm) hakkındaki gelen hadislerde O'nun Hâşimoğullarından, Hz. Fâtıma'nın (aleyha selâm) evlatlarından ve İmam Hüseyin'in (aleyhi's-selâm) soyundan olduğu; babasının adı "Hasan", kendi adı Peygamber'in (sallallâhu aleyhi ve âlih) adı, künyesi Peygamber'in (sallallâhu aleyhi ve âlih) künyesi olduğu; gizli dünyaya gelip gizli yaşayacağı; biri kısa müddetli, diğeri uzun müddetli olmak üzere iki Gaybeti olacağı, Allah'ın istediği zamana kadar gizli kalacağı ve sonunda Allah'ın emriyle zuhur ve kıyam edeceği, İslam dinini tüm dünyaya hâkim kılacağı, dünyayı, onca zulüm ve kötülükle dolduktan sonra, adalet ile dolduracağı açıklanmıştır.
Bu hadislerde On ikinci İmam'ın şahsî özellikleri ve cehre bilimi, O'na ait diğer hususlar açıklanmıştır." (Prof. Dr. Haydar Baş, İmam Mehdi eseri Sh. 493) H; AknAydn
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.