Kim Jong Un hedefine ulaştı
Kuzey Kore, katı yakıtla çalışan kıtalararası bir balistik füzeyi ilk kez başarıyla denediğini açıkladı. Pyongyang yönetimi füze için, "Bugüne kadar geliştirdiğimiz en güçlü füze. Nükleer saldırı düzenlememiz kolaylaştı" açıklamasında bulundu





Daha etkili ve tehlikeli
Teknolojik olarak daha gelişmiş katı yakıtlı füzeyi test etmek, Kim'in askeri modernizasyon girişimindeki ana hedeflerinden biriydi. Bu tür füzelerin depolanması ve taşınması daha kolay, fırlatmaya hazırlanması daha hızlı ve dolayısıyla önceden tespit edilip imha edilmesi daha zor. KCNA haberinde "Testin amacı, çok aşamalı füzelerde yüksek itiş gücüne sahip katı yakıtlı motorların performansını ölçmek ve yeni stratejik silah sisteminin askeri fizibilitesini anlamaktı" denildi. Pyongyang'ın önceden bilinen tüm kıtalararası balistik füzeleri sıvı yakıtlıydı. Şubat ayında düzenlenen bir askeri geçit töreninde de 'Hwasong-18' dahil rekor sayıda nükleer ve kıtalararası balistik füze sergilenmişti. Yeni füzenin başarılı olduğu duyurusu, Kuzey Kore'nin en önemli siyasi yıldönümlerinden biri olan 15 Nisan'daki Güneş Günü'nü kutlamasından bir gün önce yapıldı. Bu tarihte, kurucu lider Kim il Sung'un doğum günü kutlanıyor ve tipik olarak önemli silah testleri veya askeri geçit törenleri bu kutlamaya eşlik ediyor.












































































