Kocaeli 'kodlama' atölyesi açtı
Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, kentte faaliyet gösteren firmaların sağladığı katkılarla il genelindeki 17 ilkokulda kodlama ve robotik atölyesi açtıklarını söyledi
20.10.2018 00:00:00





Vali Hüseyin Aksoy, programda yaptığı konuşmada, geleceğin emanetçisi gençlerin en iyi şekilde yetiştirilmeleri ve çağın gerekli olduğu bilgilerle donatılmasının, ortak arzu ve sorumlulukları olduğunu söyledi.
Özellikle dijital çağda gençlerin, bu yeni dönemin gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirilmesinin önemine değinen Aksoy, bu kapsamda il genelindeki okullarda kodlama atölyeleri ve robotik sınıfları açmak için çalışma yaptıklarını anlattı.
Aksoy, yapılan ön araştırmalar sonucunda her eğitim bölgesinde yer alan bir okulda robotik sınıfı ve kodlama atölyesi açmaya karar verdiklerini dile getirerek, "Bu çalışmalarımızı yaparken de ilk aşamadan itibaren İzmit Körfezi'nin etrafında faaliyette bulunan liman işletmelerimizle bir araya geldik. Kentteki 13 firmamızdan toplam 1 milyon 200 bin liralık bir kaynak sağlandı ve bu kaynaklarla 17 ilkokulumuzun robotik ve kodlama atölyelerini tamamladık. Her ilçemizde bir sınıf yaptık ve 5 ilçemizde 2 sınıf olarak bunları tamamlamış olduk." ifadelerini kullandı. İlerleyen dönemde ortaokul ve liselerde de bu sınıfların açılmasını sağlayacaklarını aktaran Aksoy, robotik ve kodlama atölyelerinin açılmasına katkı sağlayan iş insanlarına teşekkür etti.
AA
Özellikle dijital çağda gençlerin, bu yeni dönemin gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirilmesinin önemine değinen Aksoy, bu kapsamda il genelindeki okullarda kodlama atölyeleri ve robotik sınıfları açmak için çalışma yaptıklarını anlattı.
Aksoy, yapılan ön araştırmalar sonucunda her eğitim bölgesinde yer alan bir okulda robotik sınıfı ve kodlama atölyesi açmaya karar verdiklerini dile getirerek, "Bu çalışmalarımızı yaparken de ilk aşamadan itibaren İzmit Körfezi'nin etrafında faaliyette bulunan liman işletmelerimizle bir araya geldik. Kentteki 13 firmamızdan toplam 1 milyon 200 bin liralık bir kaynak sağlandı ve bu kaynaklarla 17 ilkokulumuzun robotik ve kodlama atölyelerini tamamladık. Her ilçemizde bir sınıf yaptık ve 5 ilçemizde 2 sınıf olarak bunları tamamlamış olduk." ifadelerini kullandı. İlerleyen dönemde ortaokul ve liselerde de bu sınıfların açılmasını sağlayacaklarını aktaran Aksoy, robotik ve kodlama atölyelerinin açılmasına katkı sağlayan iş insanlarına teşekkür etti.
AA













































































