Kuru üzümde ihracat arttı
Şehzadeler şehri Manisa’nın ovalarında yetişen, Osmanlı sultanlarının sofralarının baş tacı olan ve ismini Osmanlı padişahlarından alan Sultani çekirdeksiz kuru üzümde, ihraç sezonunun bitmesine sayılı günler kala ihracat rakamı 500 milyon doları aştı





Türkiye, 2017/18 sezonunun aynı döneminde ise; miktar bazında 273 bin ton kuru üzüm ihraç ederken, 443 milyon 127 bin dolarlık döviz geliri elde etmişti. Kuru üzüm ihracatı miktar bazında yüzde 10 azalmasına karşın, değer bazında yüzde 13 artış kaydetti. Türkiye, 6 yıllık aranın ardından kuru üzüm ihracatında 500 milyon doları aşmanın sevincini yaşıyor.
Türkiye, en son 2012-13 sezonunda 536 milyon dolarlık kuru üzüm ihraç etmişti. Çekirdeksiz kuru üzümün ortalama ihraç fiyatının 2018/19 sezonunda 2 bin 35 dolara yükseldiği bilgisini veren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, 2017/18 sezonunda bin 617 dolar olan ortalama ihraç fiyatında dolar bazında yüzde 26'lık artış yakaladıklarını kaydetti.
İhraç sezonunun bitmesine iki hafta süre kaldığına işaret eden Celep, "Önümüzdeki iki hafta yapılabilecek kuru üzüm ihracatıyla, 2018-19 sezonunu 520-530 milyon dolar aralığında kapatmayı hedefliyoruz. 2019-20 sezonunda da, kuru üzüm ihracatındaki başarımızın devam etmesi için Tarım ve Orman Bakanlığımızın Toprak Mahsulleri Ofisi aracılığıyla piyasa yapıcı görevini üstlenmesini bekliyoruz" şeklinde konuştu.















































































