Suudi Arabistan ŞİÖ'ye katılıyor
Şanghay İşbirliği Örgütü'nün 2021 yılındaki Duşanbe Zirvesi'nde Diyalog Ortaklığı Statüsü verilmesi kararlaştırılan Suudi Arabistan'da hükümet, örgüte diyalog ortağı statüsü verilmesine ilişkin memorandumu onayladı





ŞİÖ 22 yaşında
2001 yılında Batı'nın Asya'daki nüfuzunu dengelemek amacıyla Çin, Rusya ve Orta Asya ülkeleri tarafından kurulan ŞİÖ'ya 2017 yılında Hindistan ve Pakistan, geçen yıl ise İran üye oldu. Afganistan, Moğolistan ve Belarus ise gözlemci ülke statüsüne sahip. 2012 yılından örgütte diyalog ortağı statüsü kabul edilen Türkiye, 2017 yılında statüyü onaylayarak iç hukuk onay sürecini tamamladı. Statüyü onaylayan kararla birlikte Türkiye diyalog ortağı olarak ŞİÖ ile bölgesel güvenlik, terörle mücadele, uyuşturucu kaçakçılığı ve organize suçların önlenmesi ile ekonomik ve kültürel alanlar gibi çeşitli konularda işbirliği geliştiriyor. Türkiye'nin yanı sıra bu statüye sahip olan diğer ülkeler Azerbaycan, Sri Lanka, Ermenistan, Kamboçya, Nepal, Suudi Arabistan, Mısır ve Katar. Örgüt üyesi ülkelerin ağustos ayında Rusya'nın Chelyabinsk bölgesinde terörizmle mücadele tatbikatı düzenleyeceği bildiriliyor.













































































