2013’te tüm 'eski'ler para edecek
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 2005 yılından bu yana ambalaj, lastik ve akaryakıt sektörlerine yönelik başlattığı atıkların geri dönüşümü uygulamasına, 2013 yılından itibaren elektrikli ve elektronik ürünlerini de dahil edilecek
yılından bu yana ambalaj, lastik ve akaryakıt sektörlerine yönelik başlattığı
atıkların geri dönüşümü uygulamasına, 2013 yılından itibaren elektrikli ve
elektronik ürünlerini de dahil edilecek. Haziran ayında yürürlüğe girecek olan
Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların (AEEE) Kontrolü Yönetmeliği ile
birlikte firmalar en az sattıkları ürün kadar piyasadaki eski ürünleri toplamak
zorunda kalacak. Yönetmelik sayesinde evlerde ve iş yerlerinde bulunan
buzdolabı, televizyon, çamaşır makinesi, cep telefonu ve bilgisayar gibi eski
ve kullanılmayan elektrikli ve elektronik aletler para değeri taşıyacak. Bu
sayede insanlar evlerindeki eski eşyalarından para karşılığı kurtulmuş olacak,
firmalar ise yönetmeliğin zorunlu kıldığı geri alım kotasını tamamlayarak ceza
almaktan kurtulacak.
Aralarında Arçelik, Vestel, Profilo,
Beko ve Bosch’un da bulunduğu beyaz eşya üreticileri ile HP, Dell, Apple,
Toshiba, Samsung, Sony ve Casper gibi bilgisayar üreticisi firmalar, atık
toplama amacı ile üye oldukları TÜBİSAD ve BESD gibi dernekler aracılığıyla
platform çalışması yapıyor. Bu firmaların kapı kapı dolaşıp bilgisayar
toplayacaklarları ifade ediliyor. Süreçte beyaz eşyaların yüzde 65’inin geri
dönüşeceği varsayılıyor. EKONOMİ SERVİSİ















































































