ABD, Suriye'yi bölüyor
Rusya Dışişleri Bakanı Lavrov, ABD'nin Suriye'de Fırat Nehri'nin doğusunda aktif bir şekilde yerleşmeye devam ettiğini, fiilen Suriye'nin bölünmesi yönünde hareket ettiğini söyledi
Lavrov, Moskova'nın Suriye'deki Kürtleri menfaatleri için kullanmadığını iddia etti. Lavrov'a "Neden herkes Suriye'deki Kürtleri kullanıp bir kenara atıyor?" sorusu yöneltildi. Lavrov, "Bu tür bir genellemeyi kabul etmem zor. Her ülke bu şekilde davranmıyor. Örneğin Rusya, Suriye krizinde hiçbir tarafı kendi menfaatleri için kullanmadı ve kullanmıyor" cevabını verdi. Dışişleri Bakanı sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu soruyu bize değil, koruma vaat ederek ayrılıkçı duyguları körükleyen, Suriye hükümetinin ülkenin büyük bölümünde kontrol sağlamasını engelleyen, Kürtleri tek taraflı olarak 'federasyon' ilan etmeye teşvik eden ve Suriye hükümetinin yetki alanına giren işlevlere sahip silahlı yapılar kurma çalışmaları yapan taraflara sorun." Lavrov, Rusya'nın Kürtlerin Suriye'nin geleceğinin belirlenmesinde yer almasının gerektiğine inandığını ve bu tutumun değişmediğini sözlerine ekledi.
Militan eğitmeye devam ediyor
Lavrov, ABD'nin Suriye'de çatışmaların devam etmesi için ülkenin güneyinde kendi kontrolünde bulunan Tanf yakınında militanlara eğitim verdiğini söyledi. Ürdün Dışişleri Bakanı Eymen Safadi ile görüşmesinin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında konuşan Lavrov, "ABD'nin tek taraflı olarak kendi bölgesi ilan ettiği Tanf ve Rukban sığınmacı kampı çevresinde militanların eğitilmesi de dahil çok tuhaf şeyler oluyor. Bu eğitimin amacı, ateşkes anlaşmalarına rağmen militanların silahlı faaliyetlere devam etmesini sağlamak" ifadelerini kullandı. DIŞ HABERLER













































































