Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Devlet Demir Yolları, "hızlı tren"de kararlı. Bu kez Ankara ile Konya arasına yapılması ve 2008 yılında tamamlanması planlanan "hızlı tren" projesinin ilk etap ihalesinde teklifler alındı. 600 trilyon liraya maloması beklenen proje için sekiz firma teklif verdi. Uzmanların ve bilim adamlarının uyarılarına rağmen, İstanbul Ankara arasında hızlandırılmış tren seferlerini başlatan TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları), 22 Temmuz'da Pamukova'da meydana gelen 38 kişinin ölümüyle sonuçlanan faciadan sonra seferleri durdurmuştu. Ancak, TCDD, hızlı tren projesini devam ettirmekte kararlı.
Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nün yatırım programına aldığı Ankaraİstanbul çift hat hızlı demiryolu projesinden sonra AnkaraKonya demiryolu ile ilgili ilk etap ihalesinde teklifler alındı.
TCDD Genel Müdürlüğü'nün yapacağı değerlendirmenin ardından söz konusu demiryolu güzergahına ilişkin projeler hazırlanacak. TCDD'nin 2008 yılına kadar tamamlamayı planladığı AnkaraKonya çift hat demiryolu güzergahı ile proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından hattın inşaatı ile ilgili çalışmalara başlanacak.
Saatte 250 kilometre hız
Ankara (Malıköy)Konya arasında saatte 250 kilometre hız yapabilen trenlere göre demiryolu yapıma amacıyla yaklaşık 230 kilometrelik kesimin hızlı tren proje kriterlerine göre çift hatlı olarak inşası öngörülüyor. TCDD'nin Ankaraİstanbul mevcut demiryolu projesinden sonra ikinci büyük "hızlı tren" projesi olarak hayata geçirilecek yatırım için yaklaşık 600 trilyon liralık harcama yapılması planlanıyor. Yeni demiryolu hattının tamamlanması ile birlikte AnkaraKonya arasındaki ulaşımın bir saate düşürülmesi planlanıyor.
Aralarında fark var
Hızlı tren, hızlandırılmış trenden farklılık taşıyor. Hızlandırılmış tren seferleri, mevcut hatlar modernize edilerek yapılırken, 'hızlı tren' için yeni bir sistem tesis ediliyor.
Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nün yatırım programına aldığı Ankaraİstanbul çift hat hızlı demiryolu projesinden sonra AnkaraKonya demiryolu ile ilgili ilk etap ihalesinde teklifler alındı.
TCDD Genel Müdürlüğü'nün yapacağı değerlendirmenin ardından söz konusu demiryolu güzergahına ilişkin projeler hazırlanacak. TCDD'nin 2008 yılına kadar tamamlamayı planladığı AnkaraKonya çift hat demiryolu güzergahı ile proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından hattın inşaatı ile ilgili çalışmalara başlanacak.
Saatte 250 kilometre hız
Ankara (Malıköy)Konya arasında saatte 250 kilometre hız yapabilen trenlere göre demiryolu yapıma amacıyla yaklaşık 230 kilometrelik kesimin hızlı tren proje kriterlerine göre çift hatlı olarak inşası öngörülüyor. TCDD'nin Ankaraİstanbul mevcut demiryolu projesinden sonra ikinci büyük "hızlı tren" projesi olarak hayata geçirilecek yatırım için yaklaşık 600 trilyon liralık harcama yapılması planlanıyor. Yeni demiryolu hattının tamamlanması ile birlikte AnkaraKonya arasındaki ulaşımın bir saate düşürülmesi planlanıyor.
Aralarında fark var
Hızlı tren, hızlandırılmış trenden farklılık taşıyor. Hızlandırılmış tren seferleri, mevcut hatlar modernize edilerek yapılırken, 'hızlı tren' için yeni bir sistem tesis ediliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.