Ne ilginç, İslam'ın o ilk yıllarında "ateşten gömlek giyerek" Muhammed (sav)'in getirdiği dini kabul edenler, fakir, kimsesiz, gariban insanlardı. Müşrik ekabir bu insanlara marjinal derdi. Kısır görüşlü anlamına gelen "bâdier'r rey" derdi. Bir de "erazîl" diye itham ederlerdi. Yani toplumda söz hakkı olmayan. Ama bilmezlerdi ki, onlar Allah'ın huzurunda rey sahibiydiler. Allah'tan bir talepleri olsa anında yerine gelirdi. İslam onların elleriyle dünyaya yayıldı. Allah hepsinden razı olsun.Yıllarca camii kürsülerinde; "Din gariplerin omzunda yükselmeye başladı, yine o tip gariplerin eliyle son dönemini yaşayacak. Ne mutlu o gariplere ki, insanların ifsat ettiğini düzeltirler" hadisini okuyup ağlayanlar, altı yıldır ABD'deki devasa gökdelenleri seyredince kanaat değiştirmiş demek.Çoğunluk değil "Hak üzre" olmaktır İslam'ın ölçüsü. Kur'an-ı Kerim'in içinde 'ekser/çoğunluk' tabirinin geçtiği ayetlerin neredeyse tamamı olumsuzluk ifade eder.Genelde kafirlerin içinde bulunduğu kötü durumu anlatan bu ayetlerde Canab-ı Hak, Hz. Peygamber'in (as) şahsında bütün Müslümanları; "çoğunluğa" hayran kalmamaları konusunda uyarmakta ve "hoşunuza gitse de çoğunlukta hayır yoktur" buyurmaktadır."De ki: Pis ve kötü ile temiz ve iyi bir değildir; pis ve kötünün çokluğu tuhafına gitse (yahut hoşuna gitse) de (bu böyledir). Öyleyse ey akıl sahipleri! Allah'tan korkunuz ki kurtuluşa eresiniz" (Maide, 5/100)İslam alimlerinin yerinde ifadesiyle ayette geçen, 'tayyib/iyi'den kasıt iman edenler/müminler, 'habîs/kötü'den de inkâr edenler/kafir kastedilmiştir.Allah katında, sayıları az da olsa, iman edenler/müminler makbul ve muteberdir. Allah'ın "mümin azınlığı" asla "kâfir çoğunlukla" aynı muameleye tabi tutmayacaktır.Söz konusu ayetlerde Cenab-ı Hak, kıyamet günü bu iki sınıfın arasını cennet ve cehennemle/bağışlanmak ve azapla tefrik edeceğini, müminleri cennete, kâfirleri ise cehenneme sokacağını haber veriyor."Yoksa biz, iman edip de iyi işler yapanları, yeryüzünde bozgunculuk yapanlar gibi mi tutacağız? Veya (Allah'tan) korkanları yoldan çıkanlar gibi mi sayacağız?" (Sâd, 38/28)."Yoksa kötülük işleyenler ölümlerinde ve sağlıklarında kendilerini, inanıp iyi ameller işleyen kimseler ile bir mi tutacağımızı sandılar? Ne kötü hüküm veriyorlar!" (Casiye, 45/21).Müfessirlerin ifadesiyle; ayette geçen "pisin/kafirin çok oluşu seni şaşırtsa da" ifadesi Peygamber'in (as) şahsında tüm Müslümanlar içindir. Çünkü kafirlerin çok oluşu ve müminleri sayı olarak az oluşu Hz. Peygamber'i (as)/Müslümanları şaşırtıyordu.İslam dini tarihin hiçbir döneminde "çoklukla" bir noktaya gelmemiştir. Müslümanlar ne zaman hak-batıl ölçüsünü bir kenara atıp da azlığı-çokluğu ölçü edinmişlerse mutlaka kaybetmişler.En azından başarılı olamamışlardır.Kur'an bu konuda da Müslümanları uyarıyor."Andolsun ki Allah, birçok yerde (savaş alanlarında) ve Huneyn savaşında size yardım etmişti. Hani çokluğunuz size kendinizi beğendirmiş, fakat sizi hezimete uğramaktan kurtaramamıştı. Yeryüzü bütün genişliğine rağmen size dar gelmişti, sonunda (bozularak) gerisin geri dönmüştünüz. Sonra Allah, Resûl'ü ile müminler üzerine sekînetini (sükûnet ve huzur duygusu) indirdi, sizin görmediğiniz ordular (melekler) indirdi de kâfirlere azap etti. İşte bu, o kâfirlerin cezasıdır. Sonra Allah, bunun ardından yine dilediğinin tevbesini kabul eder. Zira Allah bağışlayan, esirgeyendir" (Tevbe, 25-27).Muhterem Prof. Dr. Haydar Baş, Rahmeten li'l Alemîn adlı o muhteşem eserinde Huneyn Gazvesi için kullandığı başlık konumuzu daha iyi anlamamız açısından çok manidardır; "Huneyn bir kez daha öğretti: Zafer Hak'tandır" (Rahemetn Li'l Alemîn, c. 2, s.231)Mekke'nin fethinden sonra yapılan bu savaşta Müslümanların sayısı kâfirlerden hayli fazla idi. Huneyn Savaşı'nda, İslam ordusunun içinde bulunan ve gayesi "Allah rızası olmayan" grup ise bir başka kayda değer husustur.(Devam Edecek)
Müslim Karabacak / diğer yazıları
- Hz. Muhammed'den (saa) kim niye rahatsız olur? / 17.03.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024