Dünyaca ünlü Sultani üzümde hasat başlıyor
Manisa İl Tarım ve Orman Müdürü Metin Öztürk, dünyaca ünlü Manisa'nın tescilli ürünü çekirdeksiz Sultani üzümde hasadın 5 Ağustos'ta, ihracatın ise 6 Ağustos'ta başlayacağını açıkladı






Manisa'da geçen yıl 200 bin ton üzüm ihracatı yapıldı
Üzümün değerlendirme şekillerinin çeşitliliği, iç piyasa tüketimi ve ihracattaki payı ile Türkiye'nin tarımında önemli bir yeri olan, bu nedenle de büyük bir çiftçi kesiminin uğraş alanı ve doğrudan gelir kaynağını oluşturan değerli bir ürün olduğunu dile getiren Öztürk, 'İlimizde 833 bin dekar alanda bağcılık yapılmaktadır. Yüzde 95 oranında Sultaniye üzüm yetiştirilmektedir. Özellikle çekirdeksiz üzüm çeşitleri, kurutmalık yanında sofralık olarak değerlendirilebilme özellikleri nedeniyle tüm dünya üzerinde üreticiler tarafından en çok ilgi görmektedir. Sofralık üzümlerde iyi kalite çeşidin orta büyüklükte homojen salkım, karakteristik renk, bir örnek tane, istenilen tat ve dokuya sahip olmasıdır. Geçen yıl çoğunluğu Sultani çekirdeksiz üzüm olmak üzere ilimizden yaklaşık 200 bin ton sofralık üzüm ihracatı gerçekleştirilmiştir. Üzüm sezonunun milletimize, çiftçimize, ihracatçımıza hayırlı, bereketli ve bol kazançlı olmasını diliyorum' diye konuştu.İHA













































































