Hızlı tüketim pazarı büyüdü
Hızlı tüketim pazarı, geçen yıl 2010 yılına göre yüzde 9 büyüyerek 63 milyar TL'lik bir hacme ulaştı. Pazarın yüzde 25'i ulusal marketlerin, yüzde 25'i yerel marketlerin, yüzde 50'si ise bakkalların elinde bulunuyor
07.03.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye'de 2010 yılında 58 milyar TL'lik bir hacme sahip olan hızlı tüketim pazarı (bakkal, market vesaire) geçen yıl yüzde 9 büyüme kaydederek, 63 milyar TL'ye ulaştı. Bu oranla Türkiye'deki hızlı tüketim pazarı gelişmiş ülkelerin üzerinde bir büyüme kaydetti. Bu cironun 24.5 milyar TL'lik bölümünü tütün mamulleri (sigara) oluştururken; gıda 16.7 milyar, içecek 13.5 milyar, kişisel bakım 5.1 milyar, temizlik 2.9 milyar TL'lik pay aldı.
Pazarın yüzde 25'lik bölümü Migros, Carrefoursa, BİM gibi ulusal market zincirlerinin elinde bulunuyor. Yüzde 25'lik bölüme ise yerel çapta örgütlenmiş market zincirleri egemen. Kalan kısmı ise tek şubeli marketler ile bakkallar oluşturuyor. Hızlı tüketim pazarında indirimli ve yerel marketler, diğer kanallara göre daha hızlı büyüyor. Müşteriye yakın, uygun fiyatlı ve taze ürünlere ağırlık veren konseptler daha fazla tercih ediliyor. Bu arada organize toptan satış mağazalarına da ilgi artıyor. Bu konuyu değerlendiren Bizim Toptan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Yaşar Serdengeçti, organize toptan perakendenin 2011 yılı sonunda 4.4 milyar TL'lik büyüklüğe ulaştığını kaydetti. Bizim Toptan'ın 2011 sonunda 1 milyar 733 milyon TL ciroya eriştiğini belirten Serdengeçti, mağaza sayılarının 113'e ulaştığını, 2012 yılı sonunda 140 mağazaya ulaşmayı amaçladıklarını kaydetti. Serdengeçti, 2012 yılında çalışan sayılarını 1401'den 1650'ye çıkarmayı planladıklarını bildirerek, net karlarının da 2011 sonunda 33 milyar TL olduğunu duyurdu. 2012 sonunda 2 milyar TL ciroya erişmek istediklerini kaydeden Serdengeçti, müşterilerinin yüzde 24'ünü toptancıların, yüzde 18'ini marketlerin, yüzde 15'ini bakkalların, yüzde 15'ini büfe ve kuruyemişçilerin, yüzde 10'unu da kurumsal şirketlerin oluşturduğunu ifade etti.
Türkiye'de 2010 yılında 58 milyar TL'lik bir hacme sahip olan hızlı tüketim pazarı (bakkal, market vesaire) geçen yıl yüzde 9 büyüme kaydederek, 63 milyar TL'ye ulaştı. Bu oranla Türkiye'deki hızlı tüketim pazarı gelişmiş ülkelerin üzerinde bir büyüme kaydetti. Bu cironun 24.5 milyar TL'lik bölümünü tütün mamulleri (sigara) oluştururken; gıda 16.7 milyar, içecek 13.5 milyar, kişisel bakım 5.1 milyar, temizlik 2.9 milyar TL'lik pay aldı.
Pazarın yüzde 25'lik bölümü Migros, Carrefoursa, BİM gibi ulusal market zincirlerinin elinde bulunuyor. Yüzde 25'lik bölüme ise yerel çapta örgütlenmiş market zincirleri egemen. Kalan kısmı ise tek şubeli marketler ile bakkallar oluşturuyor. Hızlı tüketim pazarında indirimli ve yerel marketler, diğer kanallara göre daha hızlı büyüyor. Müşteriye yakın, uygun fiyatlı ve taze ürünlere ağırlık veren konseptler daha fazla tercih ediliyor. Bu arada organize toptan satış mağazalarına da ilgi artıyor. Bu konuyu değerlendiren Bizim Toptan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Yaşar Serdengeçti, organize toptan perakendenin 2011 yılı sonunda 4.4 milyar TL'lik büyüklüğe ulaştığını kaydetti. Bizim Toptan'ın 2011 sonunda 1 milyar 733 milyon TL ciroya eriştiğini belirten Serdengeçti, mağaza sayılarının 113'e ulaştığını, 2012 yılı sonunda 140 mağazaya ulaşmayı amaçladıklarını kaydetti. Serdengeçti, 2012 yılında çalışan sayılarını 1401'den 1650'ye çıkarmayı planladıklarını bildirerek, net karlarının da 2011 sonunda 33 milyar TL olduğunu duyurdu. 2012 sonunda 2 milyar TL ciroya erişmek istediklerini kaydeden Serdengeçti, müşterilerinin yüzde 24'ünü toptancıların, yüzde 18'ini marketlerin, yüzde 15'ini bakkalların, yüzde 15'ini büfe ve kuruyemişçilerin, yüzde 10'unu da kurumsal şirketlerin oluşturduğunu ifade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.