İsmar atağa kalktı
1990'lı yıllarda İstanbul'da açtığı süpermarketlerle dikkatleri çeken İsmar, çok ortaklı yapısına son vererek logosundan mağaza tasarımına kadar baştan aşağı yenilenme sürecine girdi
05.06.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Başlangıçta alınan stratejik kararlara uyulmaması ve bireysel hareket etmeye başlayan ortakların tutumları nedeniyle yaşanan çözülmeler sonrasında adeta gözlerden kaybolan İsmar, yeni haliyle kendini göstermeye başladı. 1993'te kurulan ve toplu satın alma platformu olarak işlev gören İsmar, 1990'lı yılların sonunda İstanbul'da 56 ortakla 60 mağazaya ulaşmıştı. Kurucu ortaklardan Aslan Akyürek'in tüm hisseleri satın almasıyla çok ortaklı yapısına son noktayı koyan İsmar, 2012 yılının başlarından itibaren yeniden yapılanma sürecine girdi. Logosundan mağaza tasarımına kadar yenilenen yüzde 100 yerli sermayeli süpermarket zinciri, başta İstanbul olmak üzere şu ana kadar birçok noktada 36 mağazaya ulaştı. Yeniden yapılanma kapsamında bu yıl Mayıs ayında İstanbul'da Şişli, Büyükçekmece ve Beykent'te, Kütahya'da, Eskişehir'de, Gaziantep'te süpermarket açan İsmar, son mağazasını ise Kilis'te açtı. Sıradaki lokasyon ise Şanlıurfa Viranşehir. Şirket, mevcut 29 süpermarketi de yeni konsepte göre yeniliyecek.
İsmar'ın geçirdiği dönüşüm konusunda konuşan Genel Müdürü Mutlu Gökdemir, yenileme için 15 milyon TL harcama yapıldığına işaret ederek, 2012 sonu itibariyle 40 milyon TL yatırım yapmayı planladıklarını kaydetti. 2012 sonunda mağaza sayısını 60'a çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Gökdemir, 2013 sonu stratejilerinin 120 mağazaya ulaşmak olduğunu belirtti. İstanbul, Eskişehir ve Gaziantep'te 3 adet lojistik üslerinin bulunduğu bilgisini veren, 4. üssü Şanlıurfa'da açacaklarını kaydeden İsmar Genel Müdürü Gökdemir, yeni marketlerini lojistik üslerine yakın şehirlerde açmayı düşündüklerini kaydetti.
Ciddi bilgi birikimimiz var
Gökdemir, stratejileri konusunda ise şu bilgileri verdi: “Mağazalarımızı süpermarket konseptinde açıyoruz. Marketin bulunduğu yerin çok önemli olduğu ortada. Raflarımıza koyduğumuz ürünlerin belli standartlarda olmasını istiyoruz, bu nedenle ‘İsmar markalı' ürün çıkarmayı düşünmüyoruz. Ürün satın aldığımız şirketlerin tesislerini düzenli aralıklarla geziyoruz. 19 yıldır piyasadayız. Ciddi bilgi birikimiz var. Yabancı ortaklığı ise düşünmüyoruz. İsim hakkı (franchise) vererek de büyümeyeceğiz. Öte yandan, bu sektör çalışanların çok yoğun iş değiştirdiği bir sektör. Biz ise çalışanlarımıza kariyer vadediyoruz. İsmar İstanbul'da doğdu. İstanbul'da her yerde olmak isteriz ama uygun yer bulmak kolay değil. Ayrıca her yerde mağaza açmak harcıâlem değil. Zamanla yurtdışına da açılmayı planlıyoruz.”
“Düşük kar marjıyla çalışarak, hizmet üretmek istiyoruz” diyen Gökdemir, bir mağazada 30-35 kişinin çalıştığını söyledi. İsmar'a özgü bakliyat reyonundan da söz eden Gökdemir, normalde marketlerde açık bakliyatın kovalarda satıldığı, boşaldıkça kovanın doldurulduğu, bunun da altta kalan ürünün bozulmasına yol açtığı bilgisini vererek, bu sorunu ‘barküteri reyonu' ile aştıklarını kaydetti. Bu sistemde kazana ilk konulan ürün önce satılıyor. Gökdemir, bu sistemle açık bakliyat satışının 4.5 tondan 30 tona çıktığını söyledi.
Başlangıçta alınan stratejik kararlara uyulmaması ve bireysel hareket etmeye başlayan ortakların tutumları nedeniyle yaşanan çözülmeler sonrasında adeta gözlerden kaybolan İsmar, yeni haliyle kendini göstermeye başladı. 1993'te kurulan ve toplu satın alma platformu olarak işlev gören İsmar, 1990'lı yılların sonunda İstanbul'da 56 ortakla 60 mağazaya ulaşmıştı. Kurucu ortaklardan Aslan Akyürek'in tüm hisseleri satın almasıyla çok ortaklı yapısına son noktayı koyan İsmar, 2012 yılının başlarından itibaren yeniden yapılanma sürecine girdi. Logosundan mağaza tasarımına kadar yenilenen yüzde 100 yerli sermayeli süpermarket zinciri, başta İstanbul olmak üzere şu ana kadar birçok noktada 36 mağazaya ulaştı. Yeniden yapılanma kapsamında bu yıl Mayıs ayında İstanbul'da Şişli, Büyükçekmece ve Beykent'te, Kütahya'da, Eskişehir'de, Gaziantep'te süpermarket açan İsmar, son mağazasını ise Kilis'te açtı. Sıradaki lokasyon ise Şanlıurfa Viranşehir. Şirket, mevcut 29 süpermarketi de yeni konsepte göre yeniliyecek.
İsmar'ın geçirdiği dönüşüm konusunda konuşan Genel Müdürü Mutlu Gökdemir, yenileme için 15 milyon TL harcama yapıldığına işaret ederek, 2012 sonu itibariyle 40 milyon TL yatırım yapmayı planladıklarını kaydetti. 2012 sonunda mağaza sayısını 60'a çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Gökdemir, 2013 sonu stratejilerinin 120 mağazaya ulaşmak olduğunu belirtti. İstanbul, Eskişehir ve Gaziantep'te 3 adet lojistik üslerinin bulunduğu bilgisini veren, 4. üssü Şanlıurfa'da açacaklarını kaydeden İsmar Genel Müdürü Gökdemir, yeni marketlerini lojistik üslerine yakın şehirlerde açmayı düşündüklerini kaydetti.
Ciddi bilgi birikimimiz var
Gökdemir, stratejileri konusunda ise şu bilgileri verdi: “Mağazalarımızı süpermarket konseptinde açıyoruz. Marketin bulunduğu yerin çok önemli olduğu ortada. Raflarımıza koyduğumuz ürünlerin belli standartlarda olmasını istiyoruz, bu nedenle ‘İsmar markalı' ürün çıkarmayı düşünmüyoruz. Ürün satın aldığımız şirketlerin tesislerini düzenli aralıklarla geziyoruz. 19 yıldır piyasadayız. Ciddi bilgi birikimiz var. Yabancı ortaklığı ise düşünmüyoruz. İsim hakkı (franchise) vererek de büyümeyeceğiz. Öte yandan, bu sektör çalışanların çok yoğun iş değiştirdiği bir sektör. Biz ise çalışanlarımıza kariyer vadediyoruz. İsmar İstanbul'da doğdu. İstanbul'da her yerde olmak isteriz ama uygun yer bulmak kolay değil. Ayrıca her yerde mağaza açmak harcıâlem değil. Zamanla yurtdışına da açılmayı planlıyoruz.”
“Düşük kar marjıyla çalışarak, hizmet üretmek istiyoruz” diyen Gökdemir, bir mağazada 30-35 kişinin çalıştığını söyledi. İsmar'a özgü bakliyat reyonundan da söz eden Gökdemir, normalde marketlerde açık bakliyatın kovalarda satıldığı, boşaldıkça kovanın doldurulduğu, bunun da altta kalan ürünün bozulmasına yol açtığı bilgisini vererek, bu sorunu ‘barküteri reyonu' ile aştıklarını kaydetti. Bu sistemde kazana ilk konulan ürün önce satılıyor. Gökdemir, bu sistemle açık bakliyat satışının 4.5 tondan 30 tona çıktığını söyledi.