Kore’den tanıtım atağı
Özellikle Meltem TV’de yayınlanan dizilerle Türkiye’de öne çıkan ülkelerden biri olan Kore, ülkemizde tanıtım atağı başlattı. Kore Turizm Organizasyonu’nun İstanbul resmi şubesi açıldı
17.09.2012 00:00:00
HABER MERKEZİ Kore Turizm Organizasyonu, Kore - Türkiye arasında turizmi geliştirmek amacıyla İstanbul şubesini açtı. İstanbul’da yapılan basın toplantısı ile resmi açılışı duyurulan Kore Turizm Organizasyon İstanbul Ofisi ile 20 ülkede 32 şubeye ulaşmış oldu. Kore Turizm Organizasyonu Genel Müdürü Lee Charm, İstanbul’da açtıkları şube ile ilgili olarak amaçlarının sadece Kore’yi tanıtmak olmadığını, iki ülke arasında turizm ilişkilerini de canlandırmak istediklerini belirtti. Kore’de turizm sektörünü canlandırmak için örnek ülke olarak Türkiye’yi seçtiklerinin altını çizen Charm, Kore’ye 5 yıl içinde 40 bin Türk ziyaretçiyi getirmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Lee Charm, şunları söyledi: “Biz acente değiliz. Sadece Kore’yi daha yakından tanıtmak istiyoruz. Aslında biz Kore’nin yemeğinden kültürüne, doğal güzelliklerinden doğasına, teknolojisinden sosyal yaşantısına kadar her şeyini göstermek istiyoruz. Şu anda dünyanın en çok ziyaret edilen 5 şehri; Hollywood (Los Angeles), Londra, Orlando (ABD), Hong Kong ve Roma. Biz de bu şehirlerden biri haline gelmek istiyoruz. ” Türkiye’den 1, Kore’den 10 geliyor En çok Çin ve Japonya’dan ziyaretçi aldıklarından bahseden Lee Charm, “Kore ve Türkiye arasındaki turizm ilişkileri sürekli gelişme göstermektedir. Geçen sene Türkiye’yi ziyaret eden Koreli sayısı yüzde 21.5 oranında artış göstererek 170 bin kişiye ulaştı. Kore’yi ziyaret eden Türklerin oranı da yüzde 6.6 artarak 17 bin kişi oldu. Kore’den Türkiye’ye 10 katı kadar turist geliyor. Kore’ye gelen toplam yabancı turist sayısı 11 milyon, yurt dışına çıkan Koreli sayısı ise 13 milyon. Dünyada alışveriş için en ideal yer olarak Seul’u kabul ediyorum. Dünyadaki en lüks ve büyük mağazalar Seul’de yer alıyor ve burada gece 03.00’te bile alışveriş yapabiliyorsunuz” diye konuştu. İstanbul’un turist ziyaretinde en istikrarlı ve düzenli gelişim gösteren şehir olduğuna dikkat çeken Charm, “İstanbul’da kurulan ofisimizin de buna katkısı olacaktır” dedi. Kore’nin Türkiye’de tanıtımı için yıllık 400 bin dolarlık bütçe ayırdıklarını ifade eden Lee Charm, “Kore geçen yıl turizmden 10.2 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Bunun daha da artmasını hedefliyoruz. Tanıtımlarımız tek yönlü olmuyor. Kore’de Türkiye’yi de tanıtmaya çalışıyoruz. Bu birliktelik iki ülkeyi de mutlu ediyor” ifadesini kullandı. 11 dilden biri de Türkçe Kore Turizm Organizasyonu’nun ‘www.visitkorea.info’ adlı internet sitesinde Türkçe dahil 11 dilde yayın yapılıyor. Sitede ulaşımdan Kore diline, tarihten Kore giyimine kadar çeşitli başlıklar altında bilgiler veriliyor. Hatta Türkiye ile Kore saatleri bile veriliyor. İki ülke arasında 6 saat fark bulunuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.