Olimpiyatlarda harcamada JAPONLAR ikinci oldu
‘Visa Londra 2012 Oyunları Harcama Raporu'na göre, 23-29 Temmuz tarihleri arasında olimpiyatlarda en fazla harcamayı toplam 69 milyon Euro ile Amerikalılar yaptı. Japonlar 41 milyon Euro ile harcama listesine ikinci, Fransızlar ise 33,6 milyon
En fazla harcamayı Amerikalılar yaptı
Rapora göre, 23-29 Temmuz tarihleri arasında İngiltere'de toplam 69 milyon Euro harcama yapan Amerikalılar, yabancı ziyaretçiler arasında ilk sırada yer aldı. Japonlar 41 milyon Euro ile ikinci, Fransızlar ise 33,6 milyon Euro ile üçüncü sıradan listeye girdi. Yabancı ziyaretçilerin 23-29 Temmuz haftasında yaptıkları alışverişlerin ortalama işlem tutarı ise 74 Euro oldu. İşlem başına en yüksek harcama yapan ülkeler listesinde, Çin ortalama 257 Euro ile ilk sıraya yerleşti. Listede, Birleşik Arap Emirlikleri 229 Euro ile ikinci, Hong Kong 171 Euro ile üçüncü sırada yer aldı. Londra 2012 Olimpiyat Oyunları'nın açılış töreni, tüm dünyayı olduğu gibi ev sahibi İngilizleri de ekran başına kilitledi. Açılış törenini İngiltere'de 27 milyon kişinin televizyonlardan seyretmesi, içecek harcamalarının bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 8 artış göstermesine neden oldu. 23-29 Temmuz tarihleri arasında İngilizlerin Visa kartları ile yaptıkları tüketici harcamaları ise toplamda 8.9 milyar Euro'ya ulaştı. Bu dönemde, yiyecek ve içecek harcamaları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 7, bir önceki haftaya göre ise yüzde 4 arttı. Otel ve restoran harcamaları da haftalık bazda yüzde 2 artış gösterdi. Olimpiyat Oyunları'nın başladığı ilk haftanın sonunda, İngiltere'de spor malzemesi satışlarında da artış yaşandı. Rapora göre, spor malzemesi satışları bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 6, bir önceki haftaya göre de yüzde 10 oranında arttı. ANKA













































































