Çin'in talebinin yanı sıra nüfus bakımından onu izleyen Hindistan'ın da talebinin düzenli olarak arttığına işaret eden uzmanlar, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'deki ekonomik toparlanmanın da küresel talebin büyümesinde etken olduğunu bildiriyorlar.
Yedek kapasite yokluğu
Fiyat artışında bir başka etmen, başta Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) üyeleri olmak üzere, ihracatçı ülkelerin kapasitelerinin son sınırına dayanması. Petrolün varil fiyatının 40 doların üstüne çıkmasının küresel ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerini hesaplayarak fiyatları düşürmek için üretimini son 25 yılın en yüksek düzeyine çıkaran OPEC'in, arzı daha fazla artırma şansı bulunmuyor. Rusya, Meksika, İngiltere, Norveç gibi kartel dışı ihracatçıların da arz miktarını ciddi biçimde artırma olanakları yok.
Tekelleşme
Petrol sektöründeki tekelleşmenin fiyat artışlarıyla paralel olarak hız kazanması da arzı artırmayı güçleştiren bir başka engel olarak ortaya çıkıyor. Birleşmeler ve satın almalar yoluyla petrol şirketlerinin sayısının azalması, tutulan stokların azalmasını da beraberinde getirdiğinden, fiyatları kontrol altında tutmak için gerektiğinde piyasaya sürülebilecek arz miktarını sınırlıyor.