Sanal fuarlar zaman kaybettiriyor
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Başkanı Gürkan Gözmen, "Sanal fuarları elbette destekliyoruz ancak yabancılar deriye dokunup hissetmedikleri zaman sipariş aşamasına geçmeleri zaman alıyor. Sanal fuarlarda numunelerin gidip gelmesi ve revizeler üreticilerimize üç aya yakın bir süre kaybettiriyor" dedi.
28.12.2020 14:23:00





Geçen yılı 243 milyon dolar ihracatla kapatan Türk Deri sektörü küresel salgının yaralarını sarmaya başladı. Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği'nin (TDKD) bu yıl 5'incisini düzenlediği 'Deri ve Kürk Fuarı' sektör için adeta can suyu oldu. 14 ülkeden yaklaşık bin yabancı profesyonel iş insanının ziyaret ettiği fiziksel olarak düzenlenen fuarda 30 milyon dolarlık ticaret hacmi gerçekleşti.
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Gürkan Gözmen, 1 milyar dolar ekonomik hacme sahip olan sektörün güçlenerek büyümeye devam ettiğini ifade ederek, "Küresel ekonominin durma noktasına geldiği 2020'de Antalya'da iki fuar düzenledik. Ağustos ve Aralık etkinliklerimizde toplamda 100 milyon dolarlık ticaret hacmi hedefledik. Satışlarımız tamamen fiziki. Fuarlara katılamadığımız zaman sektörümüz bitme noktasına gelir. Sanal fuarları ve dijital pazarlama faaliyetlerini dernek olarak elbette destekliyoruz ve yatırımlar yapıyoruz ancak yabancılar deriye dokunup hissetmedikleri zaman sipariş aşamasına geçmeleri zaman alıyor. Sanal fuarlarda numunelerin gidip gelmesi ve revizeler üreticilerimize üç aya yakın bir süre kaybettiriyor. Fiziki fuarlarda ürün yerinde görülüyor ve yerinde ticaret gerçekleşiyor" ifadelerini kullandı. İBRAHİM ETHEM YIĞ
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Gürkan Gözmen, 1 milyar dolar ekonomik hacme sahip olan sektörün güçlenerek büyümeye devam ettiğini ifade ederek, "Küresel ekonominin durma noktasına geldiği 2020'de Antalya'da iki fuar düzenledik. Ağustos ve Aralık etkinliklerimizde toplamda 100 milyon dolarlık ticaret hacmi hedefledik. Satışlarımız tamamen fiziki. Fuarlara katılamadığımız zaman sektörümüz bitme noktasına gelir. Sanal fuarları ve dijital pazarlama faaliyetlerini dernek olarak elbette destekliyoruz ve yatırımlar yapıyoruz ancak yabancılar deriye dokunup hissetmedikleri zaman sipariş aşamasına geçmeleri zaman alıyor. Sanal fuarlarda numunelerin gidip gelmesi ve revizeler üreticilerimize üç aya yakın bir süre kaybettiriyor. Fiziki fuarlarda ürün yerinde görülüyor ve yerinde ticaret gerçekleşiyor" ifadelerini kullandı. İBRAHİM ETHEM YIĞ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.