Veresiye defteri yeniden açıldı
AVM'lerin tehdit altında olduğuna dikkat çeken TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, vatandaşların kredi kartlarının dolmaya başlaması sebebiyle mahalle bakkalının ve veresiye defterinin yeniden önem kazandığını dile getirdi
07.03.2012 00:00:00
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken yaptığı açıklamada kredi kartlarının dolduğunu, veresiye defterinin yeniden gündeme geldiğini dile getirdi. Bakkalların marketten, marketlerin süpermarketlerden, daha sonra da perakende piyasasının tümüyle AVM'lerden etkilendiğine dikkat çeken Palandöken, bu değişimden en çok mahalle esnafının zarar gördüğünü belirtti. Palandöken, “Şimdi de eskinin çıraklık modelini uygulayan e-ticaret, AVM'lerin piyasasını ele geçirmektedir. En önemlisi vatandaşın kredi kartlarındaki artış nedeniyle mahallenin bankası konumundaki küçük esnaf ve veresiye defterleri yeniden önem kazanmaya başladı” dedi.
E-ticaretin, Türkiye'de 2010 yılına göre 2011'de yüzde 50 artış göstererek yaklaşık 23 milyar TL bir hacme ulaştığını kaydeden Palandöken şu değerlendirmelerde bulundu: “Teknolojinin gelişmesi ve güvenli alışveriş yapılan sanal mağaza sayıları AVM'lerden hızlı artmaktadır. Siparişinizi veriyorsun malınız kapınıza geliyor. İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere internet üzerinden alış-veriş imkanı sunan 22 bin 252 sanal mağaza bulunmaktadır. AVM'lerde yaygın olarak mağaza açan firma sahibi sanal olarak açtıkları mağazasından daha çok satış yaptıklarını söyleyerek, AVM'lerde çok yüksek maliyetlerle dükkan açmanın mantığını sorgulamaya başlamışlardır.” ANKA
E-ticaretin, Türkiye'de 2010 yılına göre 2011'de yüzde 50 artış göstererek yaklaşık 23 milyar TL bir hacme ulaştığını kaydeden Palandöken şu değerlendirmelerde bulundu: “Teknolojinin gelişmesi ve güvenli alışveriş yapılan sanal mağaza sayıları AVM'lerden hızlı artmaktadır. Siparişinizi veriyorsun malınız kapınıza geliyor. İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere internet üzerinden alış-veriş imkanı sunan 22 bin 252 sanal mağaza bulunmaktadır. AVM'lerde yaygın olarak mağaza açan firma sahibi sanal olarak açtıkları mağazasından daha çok satış yaptıklarını söyleyerek, AVM'lerde çok yüksek maliyetlerle dükkan açmanın mantığını sorgulamaya başlamışlardır.” ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.