Bankalardan uyanıklık atağı
Bankalar Tüketici Kanun Taslağı’na uymamak için yeni bir yol buldu. Taslak, kredi kartı verilirken bir kez kart aidatı alınacak derken bankalar bunun da bir uyanıklığını buldu
02.10.2012 00:00:00
HABER MERKEZİ Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’da değişiklik yapmak için de düğmeye bastı ve Tüketici Kanun Taslağı hazırlandı. Taslağa göre aidatlar kredi kartı verilirken bir kez alınacak. Mevcut kredi kartlarından ise her yıl aidat alınmasına son verilecek. Bankalar memnun olmadıkları bu taslağı da uygulamamanın bir yolunu buldu. Bankalar kart sahiplerinin kredi kartı numaralarını değiştirerek yeni bir kart düzenliyor ve yeniden aidat almanın yolunu açıyor. Kart numarası değiştirilip aidat alınıyor! Bankaların kart aidatındaki bu yeni uyanıklığını kart sahipleri bankalara gönderdikleri şikayetlerle ele verdi. Yapılan şikayetlerden biri şöyle: “Yıllardır kullandığım kredi kartım geçen ay geçerlilik süresi sonunda yenilenirken, banka şaşırtıcı bir uygulama yaptı. Geçmiş yıllarda kartım yenilenirken kredi kartı numaram hep aynı kalırdı. Bu defa kartım yenilenirken kredi kartı numaram değiştirilmiş. Daha sonra da kredi kartı aidatı kesildi. Aidatın geri kesilmesini istedim fakat iade etmediler. Tüm bilgilerim bankadayken ve bankanın zaten müşterisi iken kart yenilenip ilk defa kart alıyormuş gibi kart aidatı yansıtılması tüketiciyi mağdur ediyor. Eğer kart numaranız değişmişse bankalar yeni uygulama gereği sizden kredi kartı aidatı alacak demek.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.