HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 06 MAYIS 2021, PERŞEMBE

Boğaz köprülerine kat çıkalım

06.11.2005 00:00:00
İstanbul'da Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan boğaz köprülerine bir yenisinin daha eklenmesinin tartışıldığı şu günlerde, boğaz köprüleri konusunda uzman olan Erdil'den ilginç bir teklif geldi: Boğaz köprülerine ikinci, üçüncü katları çıkalım! Asma köprüler konusunda uzman Yüksek Mimar Mühendis Orhan Erdil, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet (FSM) köprülerine "kat çıkalım'' önerisinde bulundu.Boğaziçi Köprüsü inşa edildiği dönemde köprü uzmanı ABD'li Amman Whitney şirketinin Ortadoğu temsilcisi olan Erdil, 3. köprü tartışmalarına değinerek, İstanbul'a köprü tartışmasının yeni olmadığını, Boğaziçi ve FSM köprülerinin de tartışmalar sonucunda gerçekleştiğini hatırlattı.Boğaziçi Köprüsü'nün mimarının İngiliz Freeman Fox firması olduğunu ve bu firmanın köprüleri özellikle tek katlı projelendirdiğini anlatan Erdil, her yeni köprü için tekrar tekrar aynı projeyi uyguladığını, böylece yeni köprüler yaptığını savundu.Daha ekonomik olması açısından İstanbul'daki Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat asılmasını öneren Erdil, köprülere ikinci katın mevcut yolun altına asılması gerektiğini, ancak gerek Boğaziçi, gerekse FSM köprülerinin denizden yüksekliği minimum yapıldığı için ikinci katların mevcut yolun altına asılamayacağını söyledi.Kat çıkmak daha ekonomikErdil, bu nedenle her iki köprüye de mevcut yolun üstüne 2. katın asılabileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:"Golden Gate köprüsü de tek katlı yapılmıştı, ama sonradan ikinci katı yapıldı. Biz ABD'den zengin miyiz? Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat yapılabilir. Bu ikinci kat, istenilen köprüye asılabilir. Bir köprüye ikinci katı asmak, yeni köprü yapmaktan çok daha ekonomik. Mevcut köprülerden herhangi birine ikinci katı yapmak için taşıma kapasitesine bakılır ve ona göre gerekirse yapılacak güçlendirmenin ardından da ikinci kat asılır.'' Herhangi bir köprüye ikinci katın, köprü kapatılmadan, trafik devam ederken yapılabileceğini vurgulayan Erdil, Boğaziçi Köprüsü iki katlı tasarlanmış olsaydı bugünkü trafik sorununun yaşanmayacağını da ifade etti. Erdil, "Biz FSM Köprüsü'nün de 2 katlı olacak şekilde tasarlanmasını önermiştik'' dedi.Ana arterler yer altınaİstanbul Boğazı'na 3. köprü yapılmasını destekleyen Erdil, "3. köprü yapılmalı, ama bu kez mutlaka 2 katlı olacak şekilde tasarlanmalı. Trafik arttığında 4. köprü yerine mevcuda bir kat daha asılır. İkinci kat asmanın maliyeti de köprü yapma maliyetinin sadece yüzde 25'i olur'' diye konuştu. Asma köprüler konusunda uzman Yüksek Mimar Mühendis Orhan Erdil, İstanbul'un sorunun köprüler olmadığına dikkat çekerek, şunları kaydetti: "İstanbul trafiğinin asıl sorunu köprüler değil, köprü çıkışından sonraki yollar. Köprü çıkışlarından itibaren ana arterler yer altına alınırsa, İstanbul'un trafik sorunu biter. Boğaziçi Köprüsü'nden sonra Taksim'e kadar yeraltı yolu yapılabilir. İstanbul buna uygun. Bu, Japonya'da da böyle. İstanbul'un üçüncü bir çevre yoluna ihtiyacı yok. Sarıyer'den Bakırköy'e kadar kavşak, yeraltı ve yerüstü yollar yapılmalı. Köprüler ve tüneller yeterli.''


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2021

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.