logo
18 EYLÜL 2025


Eğitim öğretim topluma beyin ve kalp cerrahlığı yapmaktır -2-

25.06.2022 00:00:00

(…dünden devam)

Bilgin insan çok şey bilebilir. Bizim kültürümüzde bunlara âlim denir. Ama bu hayatta çok şey bilmek önemli olmuyor. Önemli olan bildiklerini hayata geçirebilmektir. Buna irfan deniyor. Bu faaliyeti yapabilen de arif oluyor. Arif insanın, bilgenin söyledikleri ile yaptıkları her zaman uyumludur. Bir kimsenin söyledikleri başka, yaptıkları başka ise o kimse belki âlimdir ama arif değildir. Herkese akıl verir ama kendisi uymaz. 

Gelelim yukarıda sorduğumuz sorulara;

İnsan doğruyu bildiği halde neden yapamıyor veya yapmıyor? Çünkü insan yaptığı işi sadece düşünce olarak, bilgi olarak biliyor ama düşünceye, bilgiye duygu eklemediği zaman kişi o bildiğinin gereğini yapamıyor.

Düşünceye, bilgiye, duyguyu eklerse o inanış haline dönüyor. İnanışı tekrar ederse o alışkanlık haline dönüyor. Altı ay veya daha fazla tekrar ederse kişilik haline dönüyor. Bilginin bilgelik haline dönüşmesi için onu eyleme dönüşmesi gerekiyor. Bilgelikte büyük fotoğrafı görmek gerekiyor, kuşatıcı olmak lazım. Bütün evreni görerek karar vermek gerekiyor. 

Eğitim ve öğretimde sadece mesleki başarıyı değil aynı zamanda sosyal başarıyı ve duygusal beceriyi de öne çıkarmalıyız. Bilen biri olarak öğretmen bildiklerini karşısındakinin aklına dokunarak, yükleyerek verebilir. Ama bunu öğrenen kişi bu bilgileri duygularına kabul ettiremediği sürece bu bilgilerin hükmü bir sınav süresi kadardır. Sınava girer ve bildiklerinin çoğunu sınavdan sonra unutur. Bu sebeple bilgiyi sadece akla yüklemek yetmiyor, aynı zamanda kalbe, duygulara da taşımak gerekiyor. İşte o zaman tam bir öğrenme gerçekleşir. Bu da ancak bildiklerini benimseyen yaşayan, kimlik ve kişilik sahibi hocalar eliyle olur. Hocasında bilginin müşahhas lığını yani uygulanabilirliğini gören öğrenci artık öğrendiğini yaşamaya başlayacaktır.

Bilgelikte kişi yaptığı işi bilmesi, bildiği işi doğru bir şekilde yapması ve daha sonra doğru işi doğru zamanda, doğru yerde, liyakatli doğru insanlarla yapması çok önemli.  İlim önemli, irfan boyutu önemli ama yaptığımız işi doğru yerde ve doğru zamanda yapmak çok daha önemli. Bu da işin hikmet boyutudur. Yani bir bina yapıyorsunuz çok da güzel bir bina, ama kuş uçmaz kervan geçmez bir dağın tepesine yapıyorsunuz, kimseye faydası yok. Bilgelikte yapılan işin hikmetini de gözetmek var… Bilmiyorsan bilene soracaksın. Çünkü bilen geçmişin hafızasını biliyor. Yeni kuşaklara bunun aktarılması gerekiyor. Bilgeden tecrübe aktarımı yapılmalı. Öğrenmeye açık olmalıyız. 

İrfanı yakalayan Öğretmenler aslında insanın hayatında bir beyin ve kalp cerrahı gibi hassas bir vazife ifa ediyorlar. Öğretmenler minik yaşta aldıkları beyinlere, dimağlara dokunarak geleceğin bilginlerini, kalplere dokunarak geleceğin irfan sahibi bilgelerini ve ariflerini yetiştiriyorlar. Öğretmenlerimiz adeta cevherleri bulup işleyen sarraflardır. Geleceğin nasıl olacağını da irfan sahibi, hikmet sahibi hocalarımızın varlığının çokluğu veya azlığı belirleyecektir. Bu öğretmenlerimize, hocalarımıza verilecek değer aslında geleceğe ve geleceği emanet edeceğimiz nesillere verilmiş olacaktır. 

Öğretmenlerimize sözde değil özde değer verelim.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Ergül Güner / diğer yazıları
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.