Fiyatların düşmesi meyve suyu
fabrikalarına yaradı
"Elma Diyarı" olarak bilinen Karaman'da, elmada uzun süredir yaşanan fiyat belirsizliği nedeniyle "ıskarta" elmanın kilosunun 40 bin liraya kadar düşmesi, meyve suyu üreten fabrikalara yaradı.
Geçen yıl etkisini göstermeye başlayan pazar sorunu nedeniyle 350 bin ton elmanın önemli bir kısmı depolarda çürürken, bu yıl yaklaşık 400 bin ton elmanın ancak yüzde 30'u toplanabildi.
Geçen yıl kilosunu 500 bin liraya kadar çıkan fiyatlardan satan üreticinin, bu yıl fiyatların 100 bin liraya kadar düşmesi nedeniyle elmasını tüccara vermek istememesi sonucu, elmalar yere dökülmeye başladı. Yere dökülerek ıskartalık olan elma fiyatının 40 bin liraya kadar düşmesi ise en çok meyve suyu fabrikalarına yaradı.
Geçen yıl fiyatı ortalama 100 bin liradan satılan ıskarta elma fiyatının bu kadar düşmesi, elma üreticilerini zor durumda bırakırken,Karaman Ziraat Odası Başkanı Ercüment Yılmaz, her yıl elma hasadıyla gülen yüzlerinin bu yıl asıldığını söyledi.
Gurbetçiler de 3 büyüklerin
renkleriyle ısınacak
Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın renklerini taşıyan battaniye üreten Konya'da kurulu Mink Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş, tam kapasite ile çalışmasına karşın talebi karşılamakta güçlük çekiyor. Firma, ayda 30 bin battaniye kapasiteli ek tesisi ile birlikte gurbetçileri de 3 büyüğün renkleriyle ısıtmayı hedefliyor.
Mink Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ Pazarlama Müdürü Hikmet Büyükkaplan, A.A muhabirinin yaptığı açıklamada, 1998 yılında kurulan firmalarının kısa süre içinde yurt dışına açıldığını ve kendini Türkiye'nin yanı sıra çok sayıda Avrupa ülkesine kabul ettirdiğini kaydetti.
Ayda yaklaşık 60 bin adet battaniye kapasiteli fabrikalarında bir ay öncesine kadar farklı renklerde ve modellerde battaniye ürettiklerini belirten Büyükkaplan, Almanya, Fransa, Belçika ve Yunanistan başta olmak üzere birçok ülkeye yılda 4,5 milyon dolarlık battaniye ihraç ettiklerini anlattı.
Ekonomide marka zenginliği
Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Başkanı Nejat Koçer, hedeflerinin 5 yılda Gaziantep'i markalarla anılan bir kent yapabilmek olduğunu belirtti.
Koçer, yaptığı açıklamada, sanayi ve ticarette önemli bir merkez olan Gaziantep'te, yeniliğe açık, değişime inanan girişimcilerin çok olduğuna dikkat çekerek, marka bilinci oluşturmak, şirketleri ve ürünleri markalaşma sürecine sokmak için yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını ifade etti.
Ekonomik kalkınmanın hız kazanması için sadece yatırım ve üretim yapmanın yeterli olmadığını anlatan Koçer, şöyle konuştu:
"Markalaşma konusunda, kendimize 5 yıllık bir hedef koyduk. Bu süreçte, Gaziantep'te bir markalaşma bilinci oluşturup, şirketleri ve ürünleri markalaşma sürecine sokarak, yeni markaların ortaya çıkmasınısağlamak istiyoruz. Sanayi ve ticarette önemli bir merkez haline gelenGaziantep'te, yatırım yapmak üretim gerçekleştirmek her zamankinden daha kolay hale geldi.
Ankara-İstanbul demiryolu için kredi onaylandı
Bakanlar Kurulu, Ankara-İstanbul (Haydarpaşa) mevcut demiryolu rehabilitasyon projesi için çeşitli uluslararası finans kuruluşlarından sağlanan toplam 437 milyon Euro'luk İspanyol kredisini onayladı.
TCDD Genel Müdürlüğü tarafından ele alınan Ankara-İstanbul mevcut demiryolu rehabilitasyonu kapsamındaki Ankara-Eskişehir (İnönü) birinci etabın yapımına yönelik inşaat çalışmalarına da bu ay içinde başlanması bekleniyor.
Türkiye'nin en önemli güzergahları arasında yeralan Ankara-İstanbul arasındaki mevcut demiryolunun projesi 206 kilometrelik birinci etabın yapım çalışmalarının 30 ayda tamamlanması öngörülüyor. Programa göre mevcut demiryolunun modernizasyonu 2006 yılının Nisan ayında tamamlanmış olacak.
Ankara-Eskişehir kesiminin tamamlanmasıyla mevcut yol uzunluğunda 15 kilometrelik bir kısalma olacak. Söz konusu modernizasyon projesi ile birlikte Ankara-İstanbul arasındaki ulaşım süresi 3 saat 10 dakikaya indireceği gibi Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresi de yaklaşık 1.5 saat kısalacak. Ankara-İstanbul arasında halen günde ortalama 4 bin yolcu taşınırken, proje tamamlandığında günde 25 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşılmış olacak.
fabrikalarına yaradı
"Elma Diyarı" olarak bilinen Karaman'da, elmada uzun süredir yaşanan fiyat belirsizliği nedeniyle "ıskarta" elmanın kilosunun 40 bin liraya kadar düşmesi, meyve suyu üreten fabrikalara yaradı.
Geçen yıl etkisini göstermeye başlayan pazar sorunu nedeniyle 350 bin ton elmanın önemli bir kısmı depolarda çürürken, bu yıl yaklaşık 400 bin ton elmanın ancak yüzde 30'u toplanabildi.
Geçen yıl kilosunu 500 bin liraya kadar çıkan fiyatlardan satan üreticinin, bu yıl fiyatların 100 bin liraya kadar düşmesi nedeniyle elmasını tüccara vermek istememesi sonucu, elmalar yere dökülmeye başladı. Yere dökülerek ıskartalık olan elma fiyatının 40 bin liraya kadar düşmesi ise en çok meyve suyu fabrikalarına yaradı.
Geçen yıl fiyatı ortalama 100 bin liradan satılan ıskarta elma fiyatının bu kadar düşmesi, elma üreticilerini zor durumda bırakırken,Karaman Ziraat Odası Başkanı Ercüment Yılmaz, her yıl elma hasadıyla gülen yüzlerinin bu yıl asıldığını söyledi.
Gurbetçiler de 3 büyüklerin
renkleriyle ısınacak
Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın renklerini taşıyan battaniye üreten Konya'da kurulu Mink Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş, tam kapasite ile çalışmasına karşın talebi karşılamakta güçlük çekiyor. Firma, ayda 30 bin battaniye kapasiteli ek tesisi ile birlikte gurbetçileri de 3 büyüğün renkleriyle ısıtmayı hedefliyor.
Mink Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ Pazarlama Müdürü Hikmet Büyükkaplan, A.A muhabirinin yaptığı açıklamada, 1998 yılında kurulan firmalarının kısa süre içinde yurt dışına açıldığını ve kendini Türkiye'nin yanı sıra çok sayıda Avrupa ülkesine kabul ettirdiğini kaydetti.
Ayda yaklaşık 60 bin adet battaniye kapasiteli fabrikalarında bir ay öncesine kadar farklı renklerde ve modellerde battaniye ürettiklerini belirten Büyükkaplan, Almanya, Fransa, Belçika ve Yunanistan başta olmak üzere birçok ülkeye yılda 4,5 milyon dolarlık battaniye ihraç ettiklerini anlattı.
Ekonomide marka zenginliği
Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Başkanı Nejat Koçer, hedeflerinin 5 yılda Gaziantep'i markalarla anılan bir kent yapabilmek olduğunu belirtti.
Koçer, yaptığı açıklamada, sanayi ve ticarette önemli bir merkez olan Gaziantep'te, yeniliğe açık, değişime inanan girişimcilerin çok olduğuna dikkat çekerek, marka bilinci oluşturmak, şirketleri ve ürünleri markalaşma sürecine sokmak için yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını ifade etti.
Ekonomik kalkınmanın hız kazanması için sadece yatırım ve üretim yapmanın yeterli olmadığını anlatan Koçer, şöyle konuştu:
"Markalaşma konusunda, kendimize 5 yıllık bir hedef koyduk. Bu süreçte, Gaziantep'te bir markalaşma bilinci oluşturup, şirketleri ve ürünleri markalaşma sürecine sokarak, yeni markaların ortaya çıkmasınısağlamak istiyoruz. Sanayi ve ticarette önemli bir merkez haline gelenGaziantep'te, yatırım yapmak üretim gerçekleştirmek her zamankinden daha kolay hale geldi.
Ankara-İstanbul demiryolu için kredi onaylandı
Bakanlar Kurulu, Ankara-İstanbul (Haydarpaşa) mevcut demiryolu rehabilitasyon projesi için çeşitli uluslararası finans kuruluşlarından sağlanan toplam 437 milyon Euro'luk İspanyol kredisini onayladı.
TCDD Genel Müdürlüğü tarafından ele alınan Ankara-İstanbul mevcut demiryolu rehabilitasyonu kapsamındaki Ankara-Eskişehir (İnönü) birinci etabın yapımına yönelik inşaat çalışmalarına da bu ay içinde başlanması bekleniyor.
Türkiye'nin en önemli güzergahları arasında yeralan Ankara-İstanbul arasındaki mevcut demiryolunun projesi 206 kilometrelik birinci etabın yapım çalışmalarının 30 ayda tamamlanması öngörülüyor. Programa göre mevcut demiryolunun modernizasyonu 2006 yılının Nisan ayında tamamlanmış olacak.
Ankara-Eskişehir kesiminin tamamlanmasıyla mevcut yol uzunluğunda 15 kilometrelik bir kısalma olacak. Söz konusu modernizasyon projesi ile birlikte Ankara-İstanbul arasındaki ulaşım süresi 3 saat 10 dakikaya indireceği gibi Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresi de yaklaşık 1.5 saat kısalacak. Ankara-İstanbul arasında halen günde ortalama 4 bin yolcu taşınırken, proje tamamlandığında günde 25 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşılmış olacak.