logo
24 HAZİRAN 2026

Fakir düşmanı AKP!

17.03.2015 00:00:00
Neredeyse dokuz saate yakın "Ekonomik Zirve" yapılıyor, sadece Merkez Bankası'nın dolarla ilişkisi konuşuluyor. Gündemde fakir fukara, emekli, dul, yetim yok.Niye yok?Çünkü AKP'li Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'e göre Türkiye'de emekliler OECD ülkeleri arasında en yüksek maaşı alan kesimi oluşturuyor. Yine Mehmet Şimşek'e göre AKP döneminde emekli aylıklarındaki artış enflasyonun oldukça üzerinde gerçekleşmiş(miş)!Bir yıl içersinde ayda ortalama 20 lira zam yapacaksın, sonra da tutup, "Emekliye yaptığımız zam, enflasyonun üzerinde" diyeceksin, biz de sana "hesap kitap" adamı olarak inanacağız öyle mi? Ulaşıma, zorunlu gıda harcamalarına, kira artışına, giyim kuşama, elektrik, su, gaza gelen zamların toplamı ayda 20 liradan az, öyle mi?Milletvekillerine, emekli aylıkları ile birlikte aldıkları 20 bin lira yetmiyor amma bir SSK, bir Bağ-Kur emeklisine 750 lira, bin 100 lira çok geliyor, öyle mi? İktidarda olanlar öyle garip, öyle tuhaf sözler ediyorlar ki, insan, yahu bunu gerçekten söylüyorlar mı, yoksa ustaca yapılmış bir montaj mı diye düşünceye kapılıyor. Mesela, Başbakan çıkıyor Suriyeli sığınmacılar için yapılan yardımlar dolayısıyla iktidar adına "Ensar gibi davranmakla" övünürken, "Suriye'nin içişlerinden size ne, ülkeyi karıştırdınız, yüz binlerin kanının dökülmesine sebep oldunuz" yönündeki haklı eleştiri sahiplerini ise, "Diktatör yanlısı" olmakla suçluyor?Hadi suçlamada sınır tanımıyorsunuz, peki, sizin "Ensar"la ne ilginiz var? Ensar, muhacire yardımı devlet kesesinden değil, kendi kesesinden yapmadı mı? Kendi hurmalığını ortadan bölüp muhacire vermedi mi? Evinin yarısını muhacirin evi olarak tapulamadı mı? Eğer kendinizi Ensar olarak görüyorsanız yapmanız gereken hiç değilse milletvekili maaşınızın yarısını Suriyeli sığınmacılara vermeniz, yetmeyenini de milletten istemeniz gerekmez miydi? Yok, siz hem bunu yapmadınız, hem milletvekili maaşlarını yetersiz buldunuz, zam üstüne zam yapıp cebe indirdiniz. Bu halinizle Ensar'ın yüzüne nasıl bakacaksınız? Hem alavere dalavere kalemlerle enflasyonu düşük gösterecek, hem ayda 20 lira zam yaptığı emekli için, "Biz onlara enflasyonun üzerinde zam yaptık" diye göğsünüzü gerek gere kendi inanmadığınız yalana bizi inandırmaya çalışacaksınız?Ensar'a bunu yaban emekliye acıyacak değil ya!Ne diyelim, emekli de aklını başına toplasın, Milli Ekonomi Modeli'nin önünü açsın!
 
Hasan Demir / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.