Üretim fazlası nedeniyle, her yıl alım fiyatı sorunu yaşanan fındığın ihracatını artırmak için yapılan tanıtım faaliyetlerinde kaynak sorunu yaşanıyor.
İstanbul Fındık ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İFMİB) Başkanı ve Fındık Tanıtım Grubu Eş başkanı Ufuk Özongun, Fındık Tanıtım Grubu tarafından gerçekleştirilen tanıtım çalışmalarının yıllık 23 milyon dolarlık kaynakla yürütüldüğünü belirterek, ancak uluslararası piyasada yapılan tanıtımlarda bu kaynağın yeterli olmadığını söyledi. Halen bu tanıtım için fındık ihracatı sırasında yapılan yüzde 0.4'lük kesinti ile kaynak sağlandığını anlatan Özongun, bu kaynağın 14-15 milyon dolara çıkarılması halinde çok daha etkili çalışmalar gerçekleştirilebileceğini kaydetti.
Özongun, konu ile ilgili olarak AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşerek, fındık ihracatı sırasında yapılan Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kesintilerinin bir bölümünün, tanıtım amacıyla kullanılması için aktarılmasını önerdiklerini söyledi.
Verilen bilgiye göre, kabuklu fındık ihracatında tonda 40 dolar, iç fındık ihracatında da tonda 80 dolar DFİF kesintisi yapılıyor.
Kampanyalar işe yarıyor
Son iki yıldır ABD, Çin ve Japonya'da sürdürülen tanıtım kampanyaları sonucunda, bu ülkelere önemli ihracat artışı sağladıklarını anlatan Özongun, geçen yıl, önceki yıla göre, fındık ihracatının ABD'ye yüzde 39, Japonya'ya yüzde 44, Çin'e ise yüzde 221 arttığına dikkat çekti.
Özongun'un verdiği bilgiye göre, 2000 yılında 4 bin 845 ton olan ABD'ye fındık ihracatı geçen yıl 6 bin 752 tona, Japonya'ya ihracat ise 422 tondan 607 tona çıktı. Çin'e 1997'de 27 ton, 1998'de 29 ton, 1999'da 110 ton olan fındık ihracatı, tanıtım faaliyetlerinin başladığı 2000 yılında 162 tona, 2001'de ise bir önceki yıla göre yüzde 220 artarak 521 tona ulaştı. Çin'e ihracatın bu yılın ilk 11 ayında bin tonu aşarak bin 115 tona çıktığını, Hong Kong'a ihracatın sıfırdan 2 bin 12 tona ulaştığını açıklayan Özongun, Japonya'da da iki büyük çikolata firmasının Türk fındığı kullanmaya başladığını kaydetti.
Japonya ve Çin, İlhan Mansız'ı istedi
Tanıtım faaliyetleri için kullanılan kaynağın yetersizliğine işaret eden Fındık Tanıtım Grubu Eş başkanı Özongun, özellikle Dünya Futbol Şampiyonası'ndan sonra, Japonya ve Çin'de sürdürülen reklam kampanyası sırasında, reklam firmalarının futbolcu İlhan Mansız'ın, bir haftalığına reklam kampanyası için bu ülkelere getirilmesinin tüketimin artması ve reklamın başarısı için yararlı olacağını söylediğini anlatarak, Mansız'ın istediği ücretin karşılanamaması nedeniyle projenin gerçekleştirilemediğini söyledi.
Çin'e ihraç edilen iç fındıkların paketinde Türk bayrağını andıran, yıldızı fındık şeklinde kullanılan bir ambalaj kullanılıyor. Bu ambalaj, piyasada "Türk Malı" imajının da yerleştirilmesi amacıyla, afiş olarak kullanılıyor. Çin'deki TV reklamlarında ise "weizingo" adlı fındık bebek maskotu yer alıyor. Afişler, şehirlerde, tren ve metrolarda, reklam panolarına asılıyor.
Tanıtım kampanyaları için şimdiye kadar Japonya'da 1.8 milyon dolar, Çin'de 1.3 milyon dolar harcandı.
2003 yılı tanıtım çalışmaları için başta Rusya olmak üzere, İran ve Suriye gibi komşu ülkeleri hedef seçtiklerini açıklayan Özongun, buülkelerin önceden Türkiye'den önemli miktarlarda fındık aldığını hatırlattı.
Yurtiçi tüketim de arttı
Tanıtım faaliyetleri sonucunda yurtiçi kabuklu fındık tüketiminin 60 bin tondan 80 bin tona yükseldiğini kaydeden Ufuk Özongun, "Kişi başına tüketim yarım kiloyu aştı. Üreten biziz, ama Avrupa'daki insan bizimkinin üç katı fındık yiyor" dedi.
İstanbul Fındık ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İFMİB) Başkanı ve Fındık Tanıtım Grubu Eş başkanı Ufuk Özongun, Fındık Tanıtım Grubu tarafından gerçekleştirilen tanıtım çalışmalarının yıllık 23 milyon dolarlık kaynakla yürütüldüğünü belirterek, ancak uluslararası piyasada yapılan tanıtımlarda bu kaynağın yeterli olmadığını söyledi. Halen bu tanıtım için fındık ihracatı sırasında yapılan yüzde 0.4'lük kesinti ile kaynak sağlandığını anlatan Özongun, bu kaynağın 14-15 milyon dolara çıkarılması halinde çok daha etkili çalışmalar gerçekleştirilebileceğini kaydetti.
Özongun, konu ile ilgili olarak AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşerek, fındık ihracatı sırasında yapılan Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kesintilerinin bir bölümünün, tanıtım amacıyla kullanılması için aktarılmasını önerdiklerini söyledi.
Verilen bilgiye göre, kabuklu fındık ihracatında tonda 40 dolar, iç fındık ihracatında da tonda 80 dolar DFİF kesintisi yapılıyor.
Kampanyalar işe yarıyor
Son iki yıldır ABD, Çin ve Japonya'da sürdürülen tanıtım kampanyaları sonucunda, bu ülkelere önemli ihracat artışı sağladıklarını anlatan Özongun, geçen yıl, önceki yıla göre, fındık ihracatının ABD'ye yüzde 39, Japonya'ya yüzde 44, Çin'e ise yüzde 221 arttığına dikkat çekti.
Özongun'un verdiği bilgiye göre, 2000 yılında 4 bin 845 ton olan ABD'ye fındık ihracatı geçen yıl 6 bin 752 tona, Japonya'ya ihracat ise 422 tondan 607 tona çıktı. Çin'e 1997'de 27 ton, 1998'de 29 ton, 1999'da 110 ton olan fındık ihracatı, tanıtım faaliyetlerinin başladığı 2000 yılında 162 tona, 2001'de ise bir önceki yıla göre yüzde 220 artarak 521 tona ulaştı. Çin'e ihracatın bu yılın ilk 11 ayında bin tonu aşarak bin 115 tona çıktığını, Hong Kong'a ihracatın sıfırdan 2 bin 12 tona ulaştığını açıklayan Özongun, Japonya'da da iki büyük çikolata firmasının Türk fındığı kullanmaya başladığını kaydetti.
Japonya ve Çin, İlhan Mansız'ı istedi
Tanıtım faaliyetleri için kullanılan kaynağın yetersizliğine işaret eden Fındık Tanıtım Grubu Eş başkanı Özongun, özellikle Dünya Futbol Şampiyonası'ndan sonra, Japonya ve Çin'de sürdürülen reklam kampanyası sırasında, reklam firmalarının futbolcu İlhan Mansız'ın, bir haftalığına reklam kampanyası için bu ülkelere getirilmesinin tüketimin artması ve reklamın başarısı için yararlı olacağını söylediğini anlatarak, Mansız'ın istediği ücretin karşılanamaması nedeniyle projenin gerçekleştirilemediğini söyledi.
Çin'e ihraç edilen iç fındıkların paketinde Türk bayrağını andıran, yıldızı fındık şeklinde kullanılan bir ambalaj kullanılıyor. Bu ambalaj, piyasada "Türk Malı" imajının da yerleştirilmesi amacıyla, afiş olarak kullanılıyor. Çin'deki TV reklamlarında ise "weizingo" adlı fındık bebek maskotu yer alıyor. Afişler, şehirlerde, tren ve metrolarda, reklam panolarına asılıyor.
Tanıtım kampanyaları için şimdiye kadar Japonya'da 1.8 milyon dolar, Çin'de 1.3 milyon dolar harcandı.
2003 yılı tanıtım çalışmaları için başta Rusya olmak üzere, İran ve Suriye gibi komşu ülkeleri hedef seçtiklerini açıklayan Özongun, buülkelerin önceden Türkiye'den önemli miktarlarda fındık aldığını hatırlattı.
Yurtiçi tüketim de arttı
Tanıtım faaliyetleri sonucunda yurtiçi kabuklu fındık tüketiminin 60 bin tondan 80 bin tona yükseldiğini kaydeden Ufuk Özongun, "Kişi başına tüketim yarım kiloyu aştı. Üreten biziz, ama Avrupa'daki insan bizimkinin üç katı fındık yiyor" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.