Kars, bir kültürler harmanı şehrimizdir.Hem etnik, hem mezhepsel farklılıkları, büyük bir hoşgörü ve olgunlukla barındırır, yüzlerce yıldır. Seçimlerden seçimlere bu etnik ve mezhepsel farklılıklar piyasaya çıkar gibi olur. Seçim biter bitmez de hayat kaldığı yerden devam eder. Günlük hayatta mezhepsel ve etnik farklılıklar, müthîş bir millet fotoğrafıdır. Kars'ta; Türk ile Kürt'ün, Terekeme ile Yerlinin, Sünni ile Şiâ'nın, hatta Malakanlarla Müslümanların komşuluk, hemşerilik ilişkileri kıskanılacak güzelliktedir. Biz, Kars'ta birlik beraberlik içinde doğduk büyüdük.Hasımlığı da biliriz, hısımlığı da ama Kars'ta son günlerde ülke gündeminde de başköşeye oturan 9 yaşındaki Mert Aydın'ın katledilişi gibi bir nâmertliği görmedik, duymadık!AKP'nin bir kaç kere adını değiştirip "Açılım"da karar kıldığı, ayrıştırmacı uygulamalarıyla Kars'taki yüzlerce yıllık komşuluk bağları tahrip edildi. Mert Çocuğun ailesi Tepeköy'lüdür. Benim köyümle yaya olarak beş dakikalık bir mesafededirler. Hatta komşu mahalleler gibiyiz. Tepeköy Kürt köyüdür, benim köyüm Taşdere ise katışıksız Türk Köyüdür. Aramızda yüzlerce yıllık dostluklar, kirvelikler, hısım akrabalıklar vardır.Aydın Ailesine, Tepeköylülere, bütün Karslılara baş sağlığı diliyor, geçmiş olsun diyorum. Bu vesile ile Karslı hemşerilerime, komşularıma, kirvelerime seslenmek te istiyorum: Allah aşkına, Peygamber aşkına; hay'ımızda, vay'ımızda, toy'umuzda gösterdiğimiz yüzlerce yıllık birliğimizi koruyarak; uzaktan kumandalı işbirlikçi siyâsilerin ucuz oyunlarına alet olmayalım! Aramıza ayrık otlarının ekilmesine izin vermeyelim.Geçmiş olsun Kars! Geçmiş olsun Türkiye! Geçmiş olsun Türk Milleti!Gâzi Kars kendini koruduğu müddetçe Edirne de kendini koruyacaktır. Kars'tan Edirne'ye kadar Türk Milleti birliğini koruduğu müddetçe, işbirlikçiler de; "Geldikleri gibi giderler" teâmülümüzle derslerini, mutlaka alacaklardır."Deme bana; Kayı, Oğuz, İlhanlı,Türk'üm, bu ad her ûnvandan üstündür!Yoktur Azer, Kırgız, Özbek, Kazanlı,Türk milleti bölünmez bir bütündür." (Ziya Gökalp)"OLAMAZ TÜRK'E BAŞ TÜRK'ÜM DEMEYEN" Vesselâm...Selâm, sevgi, duâ...
Mustafa Aslan / diğer yazıları
- Atatürk'ün anlatımıyla Çanakkale savaşları / 20.03.2017
- İnsandan insana, insansa... / 19.03.2017
- 'Anam bana kör dedi!' / 14.03.2017
- Söyle-ni-yorum-2 / 13.03.2017
- Hâlâ iyiler varmış şükrolsun / 10.03.2017
- Savaş ve insan / 09.03.2017
- Ben, kim miyim? / 08.03.2017
- Milli siyaset hakemliği / 07.03.2017
- Sakındığımız dostluk / 02.03.2017
- Yol özel yolcu güzel / 28.02.2017
- İnsandan insana, insansa... / 19.03.2017
- 'Anam bana kör dedi!' / 14.03.2017
- Söyle-ni-yorum-2 / 13.03.2017
- Hâlâ iyiler varmış şükrolsun / 10.03.2017
- Savaş ve insan / 09.03.2017
- Ben, kim miyim? / 08.03.2017
- Milli siyaset hakemliği / 07.03.2017
- Sakındığımız dostluk / 02.03.2017
- Yol özel yolcu güzel / 28.02.2017
























































