Global 500'de Türk markası yok
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in yaptığı marka araştırması sonucunda dünyanın en değerli 500 markası belirlendi. Apple, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da listede ilk sırada yer aldı
21.02.2013 00:00:00
EKONOMİ
SERVİSİ
Uluslararası marka değerlendirme
kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan 'Dünyanın En Değerli 500 Markası -
Global 500 2013' çalışması sonuçlandı.
Geçen yıl da dünyanın en değerli markası
olan Apple, bu yıl marka değerini yaklaşık 17 milyar dolar artırarak, listede
yine ilk sırada yer aldı. Geçen yıl 70.6 milyar dolarlık marka değerine sahip
olan ve bu değeri 2013'te 87.3 milyar dolara yükselten Apple, böylece iki yıl
üst üste dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi. Geçen yılki
listede 38 milyar dolarlık marka değeriyle 6. sırada yer alan Güney Koreli
Samsung, bu yıl önemli bir yükseliş göstererek 59 milyar dolara yakın marka
değeri ile ikinci sırayı aldı. Samsung'u ise geçen yılın ikincisi Google takip
etti. Geçen yıl 47.5 milyar dolarlık marka değerine sahip olan Google, bu yıl
değerini yaklaşık 5 milyar dolar artırsa da listede yine de bir basamak
düşmekten kurtulamadı. Türk markaları ise geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ilk
500'e giremedi.
Türk
markaları neden yok?
Global 500 listesinde geçen yıl olduğu
gibi bu yıl da hiçbir Türk markasının yer almaması dikkat çekiyor. Brand
Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, konuya dair şunları söylüyor: “Türk
markaları, değer olarak, 2 milyar dolar sınırını henüz aşmaya başladılar.
Olumlu gidişatın sürmesi durumunda, önümüzdeki yıllarda Türk markalarını da
listede görmek mümkün olacaktır.”
Ülkeler
sıralamasında ABD açık ara önde
Global 500 listesine en çok marka sokan
ülke 184 marka ile ABD oldu. ABD’yi 49 markayla Japonya ve 33 markayla Almanya
takip ediyor. Listeye Almanya
33, İngiltere 31, Fransa 31, Çin 20,
İsviçre 19, Güney Kore 13, Kanada 12,
İspanya 10, Hollanda 10...
Markalar
yenilenmeye hız verdi
Değerlendirme sonuçlarına dair
yorumlarda bulunan Brand Finance CEO’su David Haigh ekonomik belirsizlikler
nedeniyle tüketicilerin markalardan beklentilerinin arttığını belirtti ve
ekledi: “Bu nedenle marka sahipleri, yenileşme çabalarına hız verirken ürün ve
hizmetlerinin değer içermesine daha çok özen gösteriyor.”
SERVİSİ
Uluslararası marka değerlendirme
kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan 'Dünyanın En Değerli 500 Markası -
Global 500 2013' çalışması sonuçlandı.
Geçen yıl da dünyanın en değerli markası
olan Apple, bu yıl marka değerini yaklaşık 17 milyar dolar artırarak, listede
yine ilk sırada yer aldı. Geçen yıl 70.6 milyar dolarlık marka değerine sahip
olan ve bu değeri 2013'te 87.3 milyar dolara yükselten Apple, böylece iki yıl
üst üste dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi. Geçen yılki
listede 38 milyar dolarlık marka değeriyle 6. sırada yer alan Güney Koreli
Samsung, bu yıl önemli bir yükseliş göstererek 59 milyar dolara yakın marka
değeri ile ikinci sırayı aldı. Samsung'u ise geçen yılın ikincisi Google takip
etti. Geçen yıl 47.5 milyar dolarlık marka değerine sahip olan Google, bu yıl
değerini yaklaşık 5 milyar dolar artırsa da listede yine de bir basamak
düşmekten kurtulamadı. Türk markaları ise geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ilk
500'e giremedi.
Türk
markaları neden yok?
Global 500 listesinde geçen yıl olduğu
gibi bu yıl da hiçbir Türk markasının yer almaması dikkat çekiyor. Brand
Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, konuya dair şunları söylüyor: “Türk
markaları, değer olarak, 2 milyar dolar sınırını henüz aşmaya başladılar.
Olumlu gidişatın sürmesi durumunda, önümüzdeki yıllarda Türk markalarını da
listede görmek mümkün olacaktır.”
Ülkeler
sıralamasında ABD açık ara önde
Global 500 listesine en çok marka sokan
ülke 184 marka ile ABD oldu. ABD’yi 49 markayla Japonya ve 33 markayla Almanya
takip ediyor. Listeye Almanya
33, İngiltere 31, Fransa 31, Çin 20,
İsviçre 19, Güney Kore 13, Kanada 12,
İspanya 10, Hollanda 10...
Markalar
yenilenmeye hız verdi
Değerlendirme sonuçlarına dair
yorumlarda bulunan Brand Finance CEO’su David Haigh ekonomik belirsizlikler
nedeniyle tüketicilerin markalardan beklentilerinin arttığını belirtti ve
ekledi: “Bu nedenle marka sahipleri, yenileşme çabalarına hız verirken ürün ve
hizmetlerinin değer içermesine daha çok özen gösteriyor.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.