logo
23 AĞUSTOS 2025

Hayat kurtaracak doğrular

16.01.2006 00:00:00
Türkiye'de bir çok sürücünün doğru zannedip, aslında yanlış bildikleri o kadar çok şey var ki; İşte hayat kurtaran doğrular... Trafikte, "Arkada oturanlar için emniyet kemeri gereksizdir'', "usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir'', "sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir'', "ABS, mekanik frene göre aracı daha kısa mesafede durdurur'' gibi birçok "yanlışın'' "doğru'' sanıldığı belirtildi Türkiye'de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları şöyle:"-(Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir.)Yanlış. Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.-(Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir.)Yanlış. Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, otomobilin içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.-(Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir.)Yanlış. Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder.Lastik havaları nasıl olmalı?-(Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de  daha konforlu olur.) Yanlış. Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kesimleri yere basar. Lastik inikken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.-(Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir.)Yanlış. Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması yüzünden lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.En etkin yavaşlama nasıl olur-(ABS (Antiblokaj Fren Sistemi), mekanik frene göre aracı çok daha kısa mesafede durdurur.)Yanlış. ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz. Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de tam bloke olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Halbuki ABS, tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.-(Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.)Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir. -(Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe pozisyonunda tutulur.)Yanlış. Direksiyon, saate göre 9'u 15 geçe pozisyonunda tutulur. Bu, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.-(Çocukları uyarmak için korna çalınır.)Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz. Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İsrail Batı Şeria'da 300 dönümlük arazideki ağaçları söktü
Ağaçlara bile tahammülleri yok!
"Gazze'deki katliamlar 60 yıl önce Kıbrıs'ta yaşandı"
Tatar, Karpaz Bölgesi'nde konuştu
Gelibolu'daki yangın büyük ölçüde kontrol altında
Tamamen kontrol için mücadele sürüyor
Trump, Dünya Kupası’na da el attı
2026 Dünya Kupası kuraları Washington'da çekilecek
Sefer Karaahmetoğlu Beyoğlu Belediye Başkan Vekili seçildi
Dört tur süren seçimi CHP kazandı
‘Bizleri adam falan zannetmeyin’ demişti
Doğru söyleyeni kanaldan kovdular
BM raporlarına girdi
Gazze'deki kıtlık ilan edildi
KKTC'den tanınma çağrısı
'KKTC'nin tanınması da tartışılmalı'
Kurulan şirket sayısı geçen yıla göre azaldı
Kapanan şirket sayısı ise yüzde 11.8 arttı
Kapıkule'de gurbetçilerin hüzünlü dönüş yolculuğu
"Kalbimizin yarısı burada kalıyor"
Aziz İhsan Aktaş artık serbest
İtirafçıların ev hapsi kaldırıldı
İsrail Gazze'yi vuruyor: 4'ü çocuk 8 ölü, 14 yaralı
Netenyahu: 'Ateşkes olsa bile Gazze'nin tamamını işgal edeceğiz'
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Emanete riayet
Trabzon’da düğünde facia
Maganda kurşunu 1 can aldı, 2 kişiyi yaraladı
Samsunspor Atina’da öne geçtiği maçta yenildi
Panathinaikos - Samsunspor 2-1
İsrail Batı Şeria'da 300 dönümlük arazideki ağaçları söktü
Ağaçlara bile tahammülleri yok!
"Gazze'deki katliamlar 60 yıl önce Kıbrıs'ta yaşandı"
Tatar, Karpaz Bölgesi'nde konuştu
Gelibolu'daki yangın büyük ölçüde kontrol altında
Tamamen kontrol için mücadele sürüyor
Trump, Dünya Kupası’na da el attı
2026 Dünya Kupası kuraları Washington'da çekilecek
Sefer Karaahmetoğlu Beyoğlu Belediye Başkan Vekili seçildi
Dört tur süren seçimi CHP kazandı
‘Bizleri adam falan zannetmeyin’ demişti
Doğru söyleyeni kanaldan kovdular
BM raporlarına girdi
Gazze'deki kıtlık ilan edildi
KKTC'den tanınma çağrısı
'KKTC'nin tanınması da tartışılmalı'
Kurulan şirket sayısı geçen yıla göre azaldı
Kapanan şirket sayısı ise yüzde 11.8 arttı
Kapıkule'de gurbetçilerin hüzünlü dönüş yolculuğu
"Kalbimizin yarısı burada kalıyor"
Aziz İhsan Aktaş artık serbest
İtirafçıların ev hapsi kaldırıldı
İsrail Gazze'yi vuruyor: 4'ü çocuk 8 ölü, 14 yaralı
Netenyahu: 'Ateşkes olsa bile Gazze'nin tamamını işgal edeceğiz'
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Emanete riayet
Trabzon’da düğünde facia
Maganda kurşunu 1 can aldı, 2 kişiyi yaraladı
Samsunspor Atina’da öne geçtiği maçta yenildi
Panathinaikos - Samsunspor 2-1
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.