logo
22 HAZİRAN 2024

Helikopter kazalarında en sık görülen 5 neden

Helikopter kazalarının nedenleri, insan faktörleri, mekanik arızalar, çevresel faktörler, operasyonel hatalar ve eğitim ile denetim eksiklikleri gibi geniş bir yelpazeye yayılıyor.

19.05.2024 20:20:00
Mustafa Topsakal
Helikopter kazalarında en sık görülen 5 neden
Helikopter kazalarında en sık görülen 5 neden
İran İçişleri Bakanı Ahmed Vahidi, Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi'yi taşıyan helikopterin kötü hava koşulları nedeniyle sert iniş yapmak zorunda kalması, helikopter yolculuğu ne kadar güvenli sorusunu bir kez daha gündeme getirdi. 

Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu da 2009 yılında yerel seçim çalışması için Sivas'tan Kahramanaraş'a giderken bindiği helikopterin düşmesi sonucu helikopterdeki 5 kişi ile birlikte hayatını kaybetmişti.

Helikopter kazaları, genellikle ticari uçuşlar, askeri operasyonlar veya acil sağlık hizmetleri gibi kritik görevler sırasında meydana geldiği için ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Bu tür kazaların nedenlerini anlamak, güvenlik önlemlerini artırmak ve gelecekteki kazaları önlemek açısından hayati öneme sahip.

Helikopter kazalarının en sık rastlanan 5 nedeni ise şöyle:

1. İnsan Faktörleri

Pilot Hataları: Pilotaj hataları, helikopter kazalarının en yaygın nedenlerinden biridir. Yorgunluk, dikkat dağınıklığı, eğitim eksikliği veya tecrübesizlik gibi faktörler, pilotların yanlış kararlar almasına yol açabilir. Yanlış manevralar, kötü hava koşullarında yetersiz tepki verme veya acil durumlarda panikleme gibi durumlar ciddi kazalarla sonuçlanabilir.

İletişim Eksiklikleri: Pilotlar ve hava trafik kontrolörleri arasındaki iletişim eksiklikleri veya yanlış anlamalar da kazalara neden olabilir. Doğru ve zamanında bilgi akışı, güvenli uçuş operasyonları için kritik öneme sahiptir.

2. Mekanik Arızalar

Motor ve Sistem Arızaları: Helikopterlerin motorlarında veya diğer mekanik sistemlerinde meydana gelen arızalar, kontrol kaybına ve kazalara yol açabilir. Düzenli bakım ve kontrollerin ihmal edilmesi, bu tür arızaların en önemli nedenlerinden biridir.

Teknik Aksamlar: Hidrolik sistemlerdeki arızalar, rotor kanatlarındaki yapısal sorunlar veya elektronik sistemlerdeki bozulmalar da helikopter kazalarına neden olabilir. Bu tür teknik sorunlar, genellikle bakım eksikliklerinden veya üretim hatalarından kaynaklanır.

3. Çevresel Faktörler

Hava Koşulları: Kötü hava koşulları, helikopter kazalarının önemli bir nedenidir. Yoğun sis, yağmur, kar veya şiddetli rüzgarlar gibi durumlar, helikopterlerin güvenli bir şekilde uçmasını zorlaştırabilir. Görüş mesafesinin azalması veya ani hava değişiklikleri, pilotların durumsal farkındalıklarını kaybetmelerine neden olabilir.

Coğrafi Koşullar: Dağlık bölgeler, ormanlar veya şehir içi yoğun yapılar gibi zorlayıcı coğrafi koşullar, helikopter pilotları için ek riskler oluşturur. Engellerin ve arazi yapısının doğru bir şekilde analiz edilmemesi, kazalara yol açabilir.

4. Operasyonel Hatalar

Yükleme Problemleri: Helikopterlerin yanlış yüklenmesi, ağırlık merkezinin kaymasına ve dengesizliklere yol açabilir. Yükün düzgün yerleştirilmemesi veya aşırı yükleme, uçuş sırasında kontrol problemlerine neden olabilir.

Uygun Olmayan Uçuş Planlaması: Uçuş öncesi planlama ve risk değerlendirmelerinin yetersiz yapılması, operasyonel hatalara neden olabilir. Pilotların uçuş rotalarını ve hava durumunu detaylı bir şekilde incelememesi, beklenmedik durumlarla karşılaşma olasılığını artırır.

5. Eğitim ve Denetim Eksiklikleri

Yetersiz Eğitim: Pilotların ve bakım personelinin yeterince eğitilmemesi, kazaların en önemli nedenlerinden biridir. Eğitim eksiklikleri, hem insan hatalarına hem de teknik arızaların yanlış yönetilmesine yol açabilir.

Zayıf Denetim: Hava yolu şirketlerinin ve denetleyici kurumların yeterli denetim yapmaması, güvenlik standartlarının düşmesine neden olabilir. Düzenli denetimlerin yapılmaması, bakım prosedürlerinin ihmal edilmesine ve risklerin artmasına yol açar.


'Anayasayı çiğneyenle normalleşme olmaz'
Özel, Şimşek görüşmesi öncesi konuştu
Şehide veda
Mehmet Ali Horoz son yolculuğuna uğurlandı
'Basit usulde vergilendirilecek'
Motokurye geliri ve garson bahşişi hedefte
Emekli vatandaşa 2 bin 564 TL'lik su faturası şoku
"Ben hamam çalıştırmıyorum"
120 Filistinli daha
Gazze'de İsrail terörü
‘Cehennemin kapıları gerçekten açılacak’
‘Şimşek Londra’da son talimatları aldı’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açıkladı
Tatilde otoyollardan 21.7 milyon araç geçti
İsrail gece boyu durmadı
Gazze'nin her tarafına bombalar yağdırdı
Her bayramda aynı acı tabloyu yaşıyoruz
7 günde 62 kişi hayatını kaybetti, 8 bin 690 kişi ise yaralandı
CHP’ye el ense çekildi
CHP, 'yeni anayasa' başlığına karşılık 'parlamenter sistem' şartını koyamadı
Bilanço çok ağır
Bakan Yardımcısı açıkladı
25 şehit, 50 yaralı
İsrail yine çadırları vurdu
İsrail vahşetine bir de böyle bakın
10 binden fazla kadın, 6 binden fazla anne..!
Can kaybı 11'e yükseldi
Sağlık Bakanı Koca açıkladı
Acı haber
Bir askerimiz şehit oldu
'Anayasayı çiğneyenle normalleşme olmaz'
Özel, Şimşek görüşmesi öncesi konuştu
Şehide veda
Mehmet Ali Horoz son yolculuğuna uğurlandı
'Basit usulde vergilendirilecek'
Motokurye geliri ve garson bahşişi hedefte
Emekli vatandaşa 2 bin 564 TL'lik su faturası şoku
"Ben hamam çalıştırmıyorum"
120 Filistinli daha
Gazze'de İsrail terörü
‘Cehennemin kapıları gerçekten açılacak’
‘Şimşek Londra’da son talimatları aldı’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açıkladı
Tatilde otoyollardan 21.7 milyon araç geçti
İsrail gece boyu durmadı
Gazze'nin her tarafına bombalar yağdırdı
Her bayramda aynı acı tabloyu yaşıyoruz
7 günde 62 kişi hayatını kaybetti, 8 bin 690 kişi ise yaralandı
CHP’ye el ense çekildi
CHP, 'yeni anayasa' başlığına karşılık 'parlamenter sistem' şartını koyamadı
Bilanço çok ağır
Bakan Yardımcısı açıkladı
25 şehit, 50 yaralı
İsrail yine çadırları vurdu
İsrail vahşetine bir de böyle bakın
10 binden fazla kadın, 6 binden fazla anne..!
Can kaybı 11'e yükseldi
Sağlık Bakanı Koca açıkladı
Acı haber
Bir askerimiz şehit oldu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.