logo
23 HAZİRAN 2026

Herkesi düşman görüyor!

07.04.2014 00:00:00
Erdoğan'ın işi gerçekten çok zor. Çünkü o herkesi, her kesimi, her şeyi düşman görüyor. Gün 24 saat sağı solu, önü arkası, altı üstü düşmanları ile dolu olduğunu zanneden bir insan için hayat ne kadar çekilmezdir.Askeri düşman görüyor. Bir memleketin başbakanı vatanını, devletini ve kendisini korumak için varını yoğunu ortaya koyan silahlı kuvvetlerini düşman görürse sadece kâbus görmek için bu ona yeter. Son tayinler, görevden almalar gösterdi ki, Sayın Başbakan polisi de düşman görüyor? Düşünün bir kez; askeri kendine düşman, polisi kendine düşman bir başbakan! Sayın Erdoğan'a göre hâkimler de, savcılar da kendine düşman? Halkın yüzde 60'a yakını düşman, yüzde 40 civarında olanı ise düşman değil amma menfaat için yanında olanlar, yani çıkarcılar. Son seçimlerden sonra partisine bile düşman gözü ile bakmaya başladı, beni yeterince desteklemediler diye? Erdoğan'ın kendisine düşman olduğuna inandığı ve öyle olduğu için de düşman ilân ettiğini zannettiğimiz, inanamayacaksınız amma, bizzat yönettiği Türkiye Cumhuriyeti Devleti. Öyle olmasaydı bazı resmi kurumlardan kimi devlet kurumu tabelalarından "T.C." ibaresini kaldırır, Türkiye Cumhuriyeti Devletini kuranlar için "İki ayyaş" der miydi, demezdi herhalde! Kim bilir belki de, kendisi bir devlet kurucusu olmadığı, devlet kuramadığı için devleti kuranlara böyle diyordur. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni kuran rahmetli Rauf Denktaş'a da düşmanlık etmemiş miydi, hasta yatağında ölümle pençeleşirken onu her türlü iyiliğin önündeki engel adam olarak görüp göstermemiş miydi? Yine kim bilir belki de bu "devlet kurucusu düşmanlığı" hasettendir de, "Bir devlet de ben kurayım görsünler" diye Türkiye'nin bir bölgesine "Kürdistan" demesi bu yüzdendir; yaşayanlar görecek?En güzel renk yeşil, gözleri ve ruhu en iyi dinlendiren Allah(c.c.) nîmeti de, akarsular ve deniz değil midir? Erdoğan yeşili de suyu da düşman olarak görüyor ve nerede bir yeşil varsa orayı hemen AVM'leştiriyor, nerede bir deniz kenarı varsa orayı betonlaştırıyor ve nerede bir akarsu varsa o akarsuyu ve o akarsu etrafında bin yıllardır yaşayan insanları HES'lere kurban ediyor.Gıdası düşman olan bir Başbakanla yönetiliyoruz. Suriye ona ne yaptı ise durup dururken Suriye'yi bile düşman ilan etti, belki Suriye'ye savaş açacak!Gerçek bu iken bir de tutup, "Yaratılanı severiz yaratandan ötürü" demesi yok mu, insan gülsün mü ağlasın mı, kestiremiyor.Peki, Erdoğan'ın sevdiği hiç mi bir şey yok?Var tabi?Mesela Erdoğan, oğlu Bilal'i seviyor. Çimentoyu seviyor, demiri seviyor, banka müdürünü seviyor. Sesini özleyecek kadar Obama'yı, askerleri Irak'tan sağ salim dönsünler diye dua edecek kadar ABD'yi seviyor?
 
Hasan Demir / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.