İnternette önemli hamle
???????Ankara'da Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) ve Türksat arasında imzalanan protokol ve ikili sözleşmelerle internetin maliyeti düşürülecek. Bu sayede Vodafone ve Turkcell, Türk Telekom'un sabit internet altyapısını kullanabilecek
Maliyetler azalacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da bilişim ve elektronik haberleşme sektöründe altyapı yatırımlarının artırılması için mevcut altyapının ortak kullanılabilmesinin çok önemli olduğunu vurgulayarak, "Çünkü altyapı yatırımlarında en büyük maliyet kalemini kazı çalışmaları oluşturuyor. Bugün Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, TELKODER ve Türksat arasında imzalanan protokol ve ikili sözleşmelerle bu maliyetlerin ciddi oranda ineceğini ve ciddi tasarruflar olacağını görüyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi Colman Deegan da Türkçe yaptığı konuşmasında "Protokol, sektörümüzde daha cesur yatırımların önünü açacak, altyapı paylaşımını artıracak, mükerrer yatırımları ve kaynak israfını önleyecek, daha fazla haneye fiber internet götürmemizi sağlayacak. Müşterilerimize daha hızlı interneti, daha yaygın bir biçimde, daha uygun fiyatlarda ve daha kaliteli koşullarda sunabileceğiz" diye konuştu.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye'nin dijital bir ekonomi kurması için iki konuyu çözmesi gerektiğini belirterek, "Bunlardan biri Türkiye'nin datasının Türkiye'de kalması, burada işlenmesi ve değer yaratması, ikincisi ise dijital dönüşüm programıydı" değerlendirmesinde bulundu. Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Paul Doany de konuşmasını Türkçe yaparak, herkesin internete erişmesi için çalışmanın kendilerinin görevi olduğunu söyledi. Doany, "Kamu çıkarlarını gözeterek, sabit altyapıda mükerrerliği azaltmak için altyapımızı daha uygun şartlarda kullanıma açıyoruz" ifadesini kullandı. YENİ MESAJ/ANKARA
















































































