logo
24 HAZİRAN 2026

IŞİD ve Türkiye

26.08.2014 00:00:00
IŞİD denilen terör hareketinin 2003 senesinde yani Irak Savaşı esnasında ortaya çıktığını biliyor muydunuz? Arkasında ABD'nin olduğu vurgulanan hareket, Suriye iç savaşında aktif rol oynamıştı, şimdi de Kuzey Irak ve Suriye'de toprak mücadelesine girdi. Suriye işgalinde Rusya'nın devreye girmesiyle istenilen netice alınmamasının ardından tekrar sahneye çıkarılan örgüt bölgede Irak, Suriye, Türkiye'nin silahlı kuvvetleriyle, bazı yerlerde Hizbullah ile; paylaşım savaşında Peşmerge ile silahlı çatışmaya girmeye devam ediyor. Son olaylar değerlendirildiğinde IŞİD'in önlenemez yükselişi ve bölgedeki hâkimiyetinin büyük bir oyunun gereği olduğu akıllara gelmiyor değil. İngiliz The Observer gazetesi, IŞİD'in Suriye'deki parçaları yok edilmeden Irak'taki varlığını önlemenin mümkün olamayacağını yazdı. Haberde Irak ordusundan ele geçirilen motorlu araçlarla Türkiye'ye doğru ilerledikleri bilgisi de yer aldı. Irak ve Suriye'de korku salan ve belli yerleri ele geçiren IŞİD Türkiye'ye ilerliyor.  Bu tablo size "BOP'un son halkası Anadolu coğrafyası"nı hatırlatmıyor mu?Zira Amerikan Başkanı Obama ve Dışişleri Bakanı Kerry, IŞİD için 'geniş çaplı', 'açık uçlu' bir savaştan söz ediyorlar.  Savunma Bakanı Hagel, IŞİD'in "ABD'nin bölgedeki tüm çıkarlarına yönelik bir tehdit oluşturduğunu" anlattı.   IŞİD'in engellenmeyen ilerleyişi Türkiye sınırlarından geçtiğinde Batı, IŞİD bahanesi ile bir müdahalede bulunursa kimse şaşırmasın.  Dünkü yazımızda Batıya güvensek de Batının Türkiye düşmanlığını bırakmayacağının altını çizmiştik. Biz düşmanımızın işgal bahanesi yapacağı bir örgütü maalesef elimizle büyüttük. Suriye işgali sırasında sınırlarımızdan geçişlerin serbest hale geldiği gizlenmeyen bir hakikat? IŞİD militanları da hastanelerimizde tedavi oldular, erzak temin ettiler; elemanlarının attığı kurşunların hedefi vurması için dua eden binlerce IŞİD'li İstanbul'da toplanmadı mı? İktidarın TIR'larla malzeme gönderdiği günlerce kamuoyunu meşgul etmedi mi?     Yeni Mesaj Gazetesi geçtiğimiz haftalarda IŞİD elemanlarının içinde 2000 kadar Türk'ün de yer aldığını duyurmuştu. Kısaca yakın gelecekte karşılaşabileceğimiz vahameti biz 'stratejik ortakla aramız açılmasın' gerekçesiyle besledik, kök salmasına izin verdik.  Halkının desteğini arkasına alan Esad, 4 yıldır işgale direniyor ve bugün IŞİD terörüne karşı   ABD, Almanya ve İngiltere ile istihbarat konusunda işbirliğine gidiyor. Türkiye ise Batı yanlısı dış politikasıyla tehdit altında ve halen tehlikeleri görmekten çok uzak?
 
Prof. Dr. Haydar Baş / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.