Fındık Tanıtım Grubu (FTG) tarafından Japonya'ya yönelik ihracatın artırılması amacıyla bundan 4 yıl önce başlatılan kampanya meyvelerini vermeye başladı. İç pazara yönelik kampanyada, fındığın insan sağlığına olan yararları, ünlü sanatçı Özkan Uğur'un rol aldığı "Aganigi naganigi" sloganının kullanıldığı bir reklam filmiyle anlatılırken, Japonya genelinde yürütülen kampanyada da bu ülke insanının kültür ve bakış açısına uygun benzer içerikli sloganlar kullanıldı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Japonya gezisine katılan Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ömer Faruk Doğan, FTG'nun 2000 yılının Kasım ayından bu yana Japonya'da Türk fındığının tanıtımı ve tüketiminin artırılmasını sağlamak amacıyla reklam ve tanıtım kampanyaları düzenlediğini söyledi.
İhracatta patlama
İçinde bulunulan 2003-2004 sezonunda, Japonya'ya yönelik fındık ihracatında bir önceki sezonun aynı dönemine oranla büyük bir sıçrama gözlendiğini bildiren Doğan, "1 Eylül-31 Mart 2004 dönemi itibariyle Japonya'ya yönelik fındık ihracatımız, bir önceki sezona kıyasla miktar ve değer olarak, sırasıyla yüzde 96 ve yüzde 232 artarak, 271 tondan 533 tona, 677 bin ABD dolarından 2,26 milyon ABD Doları'na yükseldi" diye konuştu. Doğan, rekoltenin düşük gerçekleşmesine bağlı olarak içinde bulunulan sezonda fındık fiyatlarında yaşanan artışa rağmen, Japonya'ya yönelik fındık ihracatının bu oranda yükselmesinin, özellikle fındığı işleyen sektörlere yönelik olarak düzenlenen tanıtım faaliyetlerinin etkili olduğunu sözlerine ekledi.
İhracatta patlama
İçinde bulunulan 2003-2004 sezonunda, Japonya'ya yönelik fındık ihracatında bir önceki sezonun aynı dönemine oranla büyük bir sıçrama gözlendiğini bildiren Doğan, "1 Eylül-31 Mart 2004 dönemi itibariyle Japonya'ya yönelik fındık ihracatımız, bir önceki sezona kıyasla miktar ve değer olarak, sırasıyla yüzde 96 ve yüzde 232 artarak, 271 tondan 533 tona, 677 bin ABD dolarından 2,26 milyon ABD Doları'na yükseldi" diye konuştu. Doğan, rekoltenin düşük gerçekleşmesine bağlı olarak içinde bulunulan sezonda fındık fiyatlarında yaşanan artışa rağmen, Japonya'ya yönelik fındık ihracatının bu oranda yükselmesinin, özellikle fındığı işleyen sektörlere yönelik olarak düzenlenen tanıtım faaliyetlerinin etkili olduğunu sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.