THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, İstanbul'da '40 gün 40 gece' Shopping Fest'in başarısının 'kargo verileri'nin netleşmesiyle ortaya çıkacağını belirtti
YENİ MESAJ - İSTANBUL
THY, Turkcell ve Sinpaş'ın ana sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Shopping Fest, ilk 10 gününü geride bırakırken, yurtdışı ve yurtiçinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları geçtiğimiz haftasonu İstanbul Kongre Merkezi'nde yapılan basın toplantısıyla değerlendirdi. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İTO Başkanı Ali Murat Yalçıntaş, Türkiye İhracatçılar Meclis Başkanı Mehmet Büyükekşi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ve İstanbul Shopping Fest ana sponsorlarının yetkililerinin katıldığı basın toplantısında festivalin ilk haftasında rakamsal olarak sağlanan başarının yanı sıra İstanbul'un ve Türkiye'nin marka değerine sağladığı katkı ve bu yolda atılan adımlar paylaşıldı.Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul'un bu projeyle birlikte markalaştırma yolunda önemli adımlarından birini attığına işaret ederek, "Bu proje için sponsorlarımız da bize büyük destek vererek yardımcı oldular. Aynı şekilde bütün ataşeliklerimiz de tanıtım yapmamız için yardımcı oluyorlar" dedi.İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, "Bu güzel organizasyonla bir kez daha İstanbul'u tanıtma fırsatı yakılıyoruz. Valilik olarak her güzel çalışmanın yanında, arkasında ama mutlaka bir yerinde olmak istiyoruz ve hamilik yapmaktan gurur duyuyoruz. İstanbul'un markalaşmasındaki en önemli faktörlerden biri olan güvenlik konusunda da hassasiyet uygulayarak destek veriyoruz" dedi.
Uçaklar dolu, kargo verileri önemliTHY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Türkiye'nin hava trafiği olarak dünyanın ortasında bulunduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Türkiye'nin üzerinden 166 hava trafiği geçiyor. İstanbul'u tanıtmak için THY olarak tüm mecralarımızda festivalin tanıtımını yaptık. Bu yıl ilki düzenlenen festivalin gelecek yıllarda çok daha fazla tanınmasını istiyoruz, THY olarak festivalin başarısı için her zaman elimizden geleni yapacağız." Hamdi Topçu, Yeni Mesaj'ın "Shopping Fest'in ilk haftası dikkate alındığında bölge ülkelerine yaptığınız uçuşlarda doluluk oranında nasıl bir değişim oldu?" sorusuna cevaben "Bölge ülkelerine dolu uçuyoruz. Esas getiri kargo rakamlarında belli olacak. Bu verileri kamuoyuna açıklayacağız. Şimdilik rakam söylemek için erken" dedi. Öte yandan Bankalararası Kart merkezi'nin (BKM) festivalin ilk haftası olan 18-25 Mart günlerinde İstanbul'daki kredi ve banka kartı kullanım verilerine bakıldığında, harcamaların 2010 yılının aynı dönemine oranla yüzde 21 oranında artarak bir milyar 500 milyon TL'ye ulaştığı tespit edildi. Yine BKM verilerine göre, aynı tarihlerde tüm Türkiye'de kredi ve banka kartları ile yapılan harcama cirosu ise bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 15 artış göstererek 4 milyar 100 milyon TL oldu.Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, şunları söyledi: "BKM verilerine göre, kredi ve banka kartları ile toplam 94 milyon 200 bin TL tutarında giyim harcaması yaptılar. Bu tarihler geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, harcamalarda yüzde 10 oranında artış gözlendi. Kuyumcuların cirosu geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 26 artış göstererek 17 milyon 500 bin TL'ye ulaştı. Aynı dönemde turistlerin kredi ve banka kartı ile yaptığı harcamalar, İstanbul Shopping Fest'e yurt dışından da ilgi ve katılım olduğunu gösterdi. BKM verilerine göre 18-23 Mart haftasında yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 38 artışla 20 milyon TL'ye ulaştı."
YENİ MESAJ - İSTANBUL
THY, Turkcell ve Sinpaş'ın ana sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Shopping Fest, ilk 10 gününü geride bırakırken, yurtdışı ve yurtiçinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları geçtiğimiz haftasonu İstanbul Kongre Merkezi'nde yapılan basın toplantısıyla değerlendirdi. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İTO Başkanı Ali Murat Yalçıntaş, Türkiye İhracatçılar Meclis Başkanı Mehmet Büyükekşi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ve İstanbul Shopping Fest ana sponsorlarının yetkililerinin katıldığı basın toplantısında festivalin ilk haftasında rakamsal olarak sağlanan başarının yanı sıra İstanbul'un ve Türkiye'nin marka değerine sağladığı katkı ve bu yolda atılan adımlar paylaşıldı.Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul'un bu projeyle birlikte markalaştırma yolunda önemli adımlarından birini attığına işaret ederek, "Bu proje için sponsorlarımız da bize büyük destek vererek yardımcı oldular. Aynı şekilde bütün ataşeliklerimiz de tanıtım yapmamız için yardımcı oluyorlar" dedi.İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, "Bu güzel organizasyonla bir kez daha İstanbul'u tanıtma fırsatı yakılıyoruz. Valilik olarak her güzel çalışmanın yanında, arkasında ama mutlaka bir yerinde olmak istiyoruz ve hamilik yapmaktan gurur duyuyoruz. İstanbul'un markalaşmasındaki en önemli faktörlerden biri olan güvenlik konusunda da hassasiyet uygulayarak destek veriyoruz" dedi.
Uçaklar dolu, kargo verileri önemliTHY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Türkiye'nin hava trafiği olarak dünyanın ortasında bulunduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Türkiye'nin üzerinden 166 hava trafiği geçiyor. İstanbul'u tanıtmak için THY olarak tüm mecralarımızda festivalin tanıtımını yaptık. Bu yıl ilki düzenlenen festivalin gelecek yıllarda çok daha fazla tanınmasını istiyoruz, THY olarak festivalin başarısı için her zaman elimizden geleni yapacağız." Hamdi Topçu, Yeni Mesaj'ın "Shopping Fest'in ilk haftası dikkate alındığında bölge ülkelerine yaptığınız uçuşlarda doluluk oranında nasıl bir değişim oldu?" sorusuna cevaben "Bölge ülkelerine dolu uçuyoruz. Esas getiri kargo rakamlarında belli olacak. Bu verileri kamuoyuna açıklayacağız. Şimdilik rakam söylemek için erken" dedi. Öte yandan Bankalararası Kart merkezi'nin (BKM) festivalin ilk haftası olan 18-25 Mart günlerinde İstanbul'daki kredi ve banka kartı kullanım verilerine bakıldığında, harcamaların 2010 yılının aynı dönemine oranla yüzde 21 oranında artarak bir milyar 500 milyon TL'ye ulaştığı tespit edildi. Yine BKM verilerine göre, aynı tarihlerde tüm Türkiye'de kredi ve banka kartları ile yapılan harcama cirosu ise bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 15 artış göstererek 4 milyar 100 milyon TL oldu.Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, şunları söyledi: "BKM verilerine göre, kredi ve banka kartları ile toplam 94 milyon 200 bin TL tutarında giyim harcaması yaptılar. Bu tarihler geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, harcamalarda yüzde 10 oranında artış gözlendi. Kuyumcuların cirosu geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 26 artış göstererek 17 milyon 500 bin TL'ye ulaştı. Aynı dönemde turistlerin kredi ve banka kartı ile yaptığı harcamalar, İstanbul Shopping Fest'e yurt dışından da ilgi ve katılım olduğunu gösterdi. BKM verilerine göre 18-23 Mart haftasında yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 38 artışla 20 milyon TL'ye ulaştı."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.